  • Data: 2009-11-15 21:13:50
    Temat: Re: Świetlówka Philips - nie ma to jak być wyruchanym
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...gurami.eu> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Tomek Jetrzycki" napisał:
    > eee mieszasz. To że mają różne widma to fakt. Ale ludzkie oko i tak
    > najbardziej reaguje na zieloną część widma. A to właśnie pokazuje
    > jednostka zwana lumenem (długość fali ~555nm). Oczywiście źródło światła o
    > mniejszej ilości lumenów może emitować więcej fotonów. W pierwszym poście
    > psioczyłem, że jak na moje patrzałki to zostałem zrobiony w h***, a do
    > tego porównywanie lumenów było prawidłowe.

    no właśnie jak sam zauważyłeś lumeny odnoszą się wyłącznie do długości fali
    555nm, czyli do widma monochromatycznego, natomiast ludzkie oko widzi w dość
    szerokim widmie, więc to że na diodzie led będzie napisane 2000lm a na
    żarówce 1000lm to wcale nie będzie oznaczało że ta dioda jaśniej świci, a
    jedynie że jaśniej świeci mu ten jeden jedyny prążek z widma, w praktyce
    wygląda to tak ze oczy widzą jednak że ta świetlówka świeci ciemniej, albo
    świeci jasno, ale mało co widać, tak czy siak zrobili cię w to czego się
    domyśliłeś, ale nie opisem lumenuf na opakowaniu, ale wym że dałeś sobie
    wmówić ze świetlówka świeci światłem równoważnym do żarówki, a to jest
    bzdura, jak chcesz być zdowolony to nie kupuj tego świetlufkowego szajsu,
    tylko normalną żarówkę:O)