  • Data: 2020-07-09 13:07:51
    Temat: Re: Szafy wnękowe - ile kosztują w PL?
    Od: marios <d...@f...gd> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.07.2020 o 12:04, Wymuszona Zmiana pisze:

    > Też lubię sam coś zrobić ale widzę tylko jeden problem. Sprzęt do ewentualnych
    poprawek. Chyba, że jesteś w stanie tak to rozplanować, że dostajesz w 100% gotowca i
    tylko skręcasz jak meble z Ikei.
    > K.

    Rozplanować można, nie jest to aż takie trudne, owszem trzeba wkuć
    trochę reguł typu: który zawias do czego, jakie występują prowadnice,
    jakich firm unikać, ile zawiasów, jakie odstępy frontów, .., w jaki
    sposób będę to składał i czy po złożeniu postawię mebel nie hacząc o
    sufit itd.

    Faktycznie dobrze mieć w obstawie przynajmniej jakąś tanią frezarkę GW,
    zagłębiarkę lub przynajmniej pilarkę z tarczą 40-48Z (a frezarką
    poprawisz postrzępioną krawędź).

    Zamawianie formatek z gotowymi wręgami/wpustami, otworami pod kołki,
    mimośrody, puszki zawiasów, czy co tam, chyba jest nieopłacalne -
    - ja zamawiałem niedawno małą kuchnię na 113 formatek (tylko z 18tki
    liczę), koszty cięcia, oklejania, a jak jeszcze chcesz zachować
    usłojenie to kolejne doliczenia, to gdzieś prawie drugie tyle co płyta
    (fronty egger po ~210).
    A jak jeszcze dojdą otwory po 2 za takie, po 5 za takie, po ileś za metr
    wpustu, .. to lepiej od razu iść do ikei (co prawda płyta i okleiny będą
    badziewiaste). Podatki (koszty pracy) są ogromne, im więcej gotowej
    usługi, tym mniej to będzie się opłacało.

    Ja rysunki robię w darmowym CAD 2D a formatki wypisuję "ręcznie" w
    excelu w którym napisałem kilka formuł do sumowania i grupowania
    formatek w podziale na rodzaj, grubość i oklejenia.
    A chyba z 300-400 formatek tak wypisuję na całą chałupę - przyznam że
    przy tej ilości nieco mi się już pi**rzy w oczach i głowie i znajduję
    potem błędy - pewnie odkryję po złożeniu co to jest .. kubizm :D