  • 571. Data: 2021-05-10 07:58:15
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 09.05.2021 o 22:14, Myjk pisze:
    > Sun, 9 May 2021 21:39:16 +0100, ddddddddddddd

    > Czyli nadal nie porównałeś statystyk grypy na którą się powoływałeś i
    > covidu z którym się obecnie zmagamy. Znamienne.

    ale z czym porównywać? Nie znamy śmiertelności covida/

    > O ile zdążysz. Zresztą jak pokazuje historia, to ludzie wcale się nie uczą
    > i nie czerpią z wiedzy. Np. od 100 lat się trąbi o smogu, ale mundre polaki
    > wiedzą lepiej i się nadal trują wyziewami z kominów (i wydechów)
    > wszelakich.

    Ale co ci tak na mnie zależy? będzie więcej miejsca dla ciebie... a nie,
    twojej klatki nie powiększą

    > Boś ignorant, ale to już wiadomo od dawna.

    jasne

    Lukasz

  • 572. Data: 2021-05-10 08:10:37
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 09.05.2021 o 09:44, Myjk pisze:
    > Sat, 8 May 2021 18:56:40 +0100, ddddddddddddd

    > Nie było, także byłeś ograniczany w wielu obszarach, bo tak działa
    > społeczeństwo -- jeden nie powinien szkodzić drugiemu swoim działaniem
    > zasłaniając się swoją "wolnością".

    tak jak napisałem - było inaczej.
    A że w Polsce czujesz się jak w klatce - wcale się nie dziwię, też się
    tak czułem, ale zrozumiałem to dopiero po wyjeździe z kraju. Wcześniej
    nie rozumiałem dlaczego ludzie - nawet za niewiele większe pieniądze -
    siedzą za granicą, zamiast wracać do Polski. Oczywiście każdy odczuwa to
    inaczej i tęsknota za rodzinnymi stronami czasem wygrywa.

    Tylko ja wyjeżdżałem do wolnego kraju, w którym łatwo i bez stresu można
    żyć, przemieszczać się i zorganizować sobie życie - a teraz nagle szef
    partii próbuje za mnie to życie organizować. Na szczęście wygląda to
    całkiem inaczej niż w Polsce (ot, choćby co mi tam z maseczek, jak
    wystarczy powiedzieć I'm exempt i już nosić jej nie trzeba)

    Lukasz

  • 573. Data: 2021-05-10 10:48:13
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 09.05.2021 o 20:25, Myjk pisze:
    > Sat, 8 May 2021 18:48:24 +0100, ddddddddddddd

    > To jest tylko twoje założenie, równie dobrze można założyć że zgony z
    > powodu grypy nie były z powodu grypy, ale zostały tak zakfalifikowane, bo
    > akurat umierający miał katar i kaszel.

    czyli według ciebie, nie można stwierdzić czy ktoś przeszedł tego wirusa
    w kontekście ochrony innych, bo test nic nie znaczy, za to pozytywny
    bezobjawowy test to na pewno wirus ;)
    porażająca logika, ale to ja jestem ignorantem

    > Dlatego przytocz łaskawie te statystyki, obarczone wg ciebie takim błedem i
    > ciekaw jestem twoich wniosków. Ale widze że tak się mocno przed tym
    > zapierasz że nic takiego się nie stanie. :>

    w wolnej chwili odnajdę ci opdowiedź z NHS, ale z racji tego że
    musiałbym przeglądnąć kilkadziesiąt załączników - nie dzisiaj. No i żeby
    cię nie rozczarować - nie ma tam statystyk - jest tylko odpowiedź, że
    nie są w stanie udzielić informacji ile z tych zgonów było spowodowanych
    covid

    > Oczywiście że jest, ale czy w PL jest tak samo jak w przywołanym Teksasie
    > czy Kaliforni (albo Indiach czy Szwecji)? Właśnie tu jest twój problem,
    > zestawiasz ze sobą rzeczy których się nie powinno zestawiać, inne
    > ignorujesz (porównanie grypy z covid).

    no i w szwedzkich miastach nie mamy przypadkiem większego zaludnienia
    niż choćby w polskich?

> [...]
    > Sprawozdana liczba zgonów w Polsce w 2020 roku wzrosła w stosunku do lat
    > ubiegłych 2016-2019. W 2020 roku względem 2019 roku odnotowano 67 tys.
    > zgonów więcej. W oparciu o prognozy demograficzne Eurostatu można szacować,
    > że nadwyżka względem prognozowanej liczby zgonów na 2020 rok wyniosła ok.
    > 62 tys. zgonów. Nadwyżkę tę wygenerowały przede wszystkim zgony, które
    > wystąpiły między październikiem a grudniem. Liczba zgonów zwiększyła się
    > przede wszystkim u osób powyżej 60 roku życia - stanowią one aż 94%
    > nadwyżki liczby zgonów względem roku 2019.

    Co do tego nie mamy wątpliwości, tylko ty uznajesz inne przyczyny i ja inne

    Spośród przyrostu liczby zgonów
    > w 2020 roku względem roku ubiegłego 43% stanowią zgony zaraportowane przez
    > Stacje Sanitarno-Epidemiologiczne z przyczyną zgonu SARS-CoV-2. Co więcej,
    > 27% nadwyżki to zgony u pozostałych osób, u których w przeszłości
    > zdiagnozowano zakażenie SARS-CoV-2.

    gdzie to wyczytałeś? co oznacza w tym kontekście przyczyna zgonu?

    > Ale tak się malujesz.

    > Też ci zniknęły o tym artykuły? hehehe Rzecz w tym że piszesz o czymś,
    > czego nawet podeprzeć nie możesz, ergo, wiarygodność masz zerową. Mając
    > trochę w głowie mółbyś siępowstrzymać zamiast robić z siebie płaskoziemcę.

    Jasne, coś zniknęło z main streamu, to tego nie ma. Bo przecież jakbym
    się powołał na inne źródła, to będą to źródła dla foliarzy,
    proszczepionkowcy czerpią wiedzę tylko z mainstreamu i kółko się zamyka

    > Jak to mówią, okazja czyni złodzieja. Ale tworzenie na podstawie tego
    > spiskowej teorii że pandemia została wymyślona GLOBALNIE właśnie po to, to
    > już absurd. NAwet dla mnie, zdecydowanego przeciwnika obecnego rządu który
    > powinien być wywieziony na taczkach.

    To, że kryzys finansowy zbliżał się wielkimi krokami, to fakt.
    To, że okradną nas teraz podatkiem inflacyjnym, to też fakt.
    To, że przeciętny obywatel na tym stracił i straci (nie tylko finansowo,
    ale również w dostępie do służby zdrowia) to też fakt.
    Wymyślenie tej pandemii to teoria spiskowa, nawet jeśli tak było, to się
    o tym nie dowiemy. Ale wcale nie musiała być wymyślona, wystarczyło ją
    wykorzystać.

    > No skoro nie ja, to pytam ponownie, kto? Bo znowu rzucasz słowa na wiatr.
    > Zaraz się dowiemy, tak jak u Pete na temat nazwy szczepionki, że nie chcesz
    > napisać bo się boisz koncernów/rządu.

    Niepotrzebnie dzielisz ludzi. Jeśli to byłbym ja, to sklasyfikowałbyś
    mnie do Polaków, Brytyjczyków, imigrantów, emigrantów,
    antyszczepionkowców, foliarzy, płaskoziemców, czy może białych?

    > Ilu z tych kilku tysięcy osób to byli antyszczepionkowcy i inne dzbany
    > które nie wierzą w pandemię, w tym lekarzy i pielęgniarek? Bo wiesz, w
    > każdym stadzie znajdzie się jakaś czarna owca. Na tle milionów ludzi to,
    > rzekłbym, nadal statystyczna mizeria.

    Ciężko powiedzieć, wszyscy już umarli, bo nie zachowywali odstępu i nie
    nosili kagańców

    > Nadal nie rozumiesz, że opłacenie globalnie takiej ilości, jak tutaj mamy
    > do czynienia, ludzi aby to pieniężnie było możliwe, ba, aby się nie wydało,
    > nie jest możliwe. Tu znowu można przytoczyć statystykę i analogię, ale ty w
    > nią nie wierzysz, lub jej nie rozumiesz.

    a słyszałeś ostatnią wypowiedź Bodnara? nie? To dlatego, że ktoś mu
    zapłacił za milczenie, czy może jego głos nie jest dopuszczany do main
    streamu.
    Jak widać wszystkich nie trzeba opłacić - z resztą kiedyś ktoś zrobił
    fajny test - o ile dobrze pamiętam w poczekalni za każdym razem gdy coś
    się zadziało (nie pamiętam, np. wybrzmiał gong) wszyscy wstawali, bo tak
    się umówili. Nowe osoby które się tam pojawiały, zaczęły wstawać razem z
    nimi

    > Czyli dla ciebie akurat? :>

    > Mnie też generalnie wisi co tam sobie myślisz i w co wierzysz, bo jesteś
    > marginesem który ma braki w podstawowej wiedzy -- ale co gorsza nie chcesz
    > korzystać z wiedzy tych, którzy się lepiej znają na określonym temacie.
    > Przez to błądzisz i prujesz jakieś chore teorie spiskowe (vide artykuły
    > które zniknęły)

    To znajdź co się stało z Tiffany Pontes-Dover, która tak chętnie
    zaszczepiła się przed kamerami w celu promocji tych substancji. Nie da
    się znaleźć? To pewnie dlatego, że nagle zaczęła cenić sobie prywatność,
    albo po prostu nie istniała ;)

    Lukasz

  • 574. Data: 2021-05-10 10:53:05
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 09.05.2021 o 14:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > A co byłoby bardziej niebezpieczne:
    > - przesunac jego wizyte o 10 dni i sprawdzic czy jednak tego covida nie
    > złapał?
    > - olac covid i posłac go na oddział cukrzycowy wiedzac o tym ze cukrzyk
    > ma wielokrotnie wieksze szanse na ciezki przebieg covida?

    myślę, że w takim przypadku, przyjmując że testy są dokładne,
    przesunięcie O KILKA DNI ma sens.
    Tylko w takim UK okres oczekiwania do szpitala wzrósł kilka tysięcy
    procent (do marca 2020 ponad rok oczekiwało ok. 1500 osób, w okolicach
    września/października było to już 140.000 osób). To oznacza, że może
    Maciek się dostanie, ale jego brat o chorobie może dowiedzieć się za
    późno...
    Sam miałem taką sytuację z żoną - okres oczekiwania wynosił rok (po roku
    ją przyjęli), na szczęście zrobiliśmy badania prywatnie, będąc w Polsce
    - a podejrzewaliśmy raka...

    Lukasz

  • 575. Data: 2021-05-10 13:19:13
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 09.05.2021 o 15:43, Ghost pisze:

    > Wiec sidzmy na dupiem, nie robmy nic nic bo quent gwarantuje, ze zmutuje
    > i ucieknie szczepionce.

    Ty rób sobie co tam chcesz ale ode mnie wara.
    Nadstawiasz się szprycy - Twoja sprawa.
    Ja uważam, że to głupie ale nie mam zamiaru Cię powstrzymywać.
    Jednego idioty mniej w razie czego.

    > Szczerze, to stopien zaufania do twojej wiedzy naukowej jest przyzerowy,
    > o ile nie ujemny.

    Zaufanie może być ew. zerowe.
    Ujemna może być wiedza jeśli jest zła.
    Oj głupiutkiś.

    > Tak, bo przechorowanie daje odpornosc na mutacje.

    Jeśli się ją przechoruje to owszem.
    Znów zaryłeś w glebę.
    Co za dzban :-/

  • 576. Data: 2021-05-10 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > I nadal będzie 5-7% inflacji - tej oficjalnej, bo realnej
    > kilkanaście %. Dzięki temu w ciągu kilku lat zadłużenie spadnie do
    > kilku procent obecnej wartości

    W jaki sposób spadnie zadłuzenie?

    > - warto ten czas przetrzymać (bo że
    > oszczędności też, to się nikt nie będzie przejmował). Na koniec
    > stwierdzimy, że ten system finansowy był zły i przejdziemy na
    > walutę cyfrową, pewnie docelowo z terminem ważności, żebyś nie
    > musiał oszczędzać. Tak, jest szansa że dodruk spadnie, a
    > dokładniej - będzie się nim regulować inflację, aby jak najdłużej
    > utrzymać przy życiu tego trupa

    Mówisz ze forma waluty sprawi ze zmienia sie mechanizmy?

    > no pewnie coraz więcej ludzi będzie żyło po swojemu, ale to nie
    > oznacza, że obostrzeń nie będzie.

    Bedzie zyło? A nie masz wrazenia ze juz zyja?

    > Tak samo w tym roku mogę
    > wyjechać na wakacje - tylko kosztuje to kilka tysięcy funtów
    > więcej niż zwykle (wiem, że niewielu tak to liczy, ale w moim
    > przypadku to 3x test przy powrocie, być może jakiś przy wylocie -
    > to już blisko tysiak gbp na rodzinę. Do tego zakaz pracy po
    > powrocie). Nie wyjadę, wolę zaoszczędzić pieniądze, dopóki jeszcze
    > można...

    Jest dokładnie odwrotnie.
    Mam znajomych co teraz sobie jezdza tydzien tu, tydzien tam bo jest
    wyjatkowo tanio. I nawet koszt testu tego nie zmienia.

    > to czy będą otwarte czy zamknięte na majówkę, to jedna rzecz - i
    > nie mówię że nie będą.Wręcz jestem pewny, że będą czasowo otwierać
    > klatkę, bo inaczej ludzie się zbuntują. A jak powoli będzie się
    > zacieśniać pętlę, to nawet nie zauważą, baa- nawet sami będą tego
    > chcieli dla 'własnego bezpieczeństwa'

    > wszystko normalnie działające cały przyszły rok - ty pijesz :)
    > dalsze gotowanie żaby - piję ja :)

    Co to znaczy wszystko?
    Szukamy realnych lockdownów czy takich bez znaczenia?
    CZy jak za rok bedzie zamknietych 10% basenów to uznasz ze lockdown
    trwa i ma wpływ na twoje zycie?
    Musimy zdefiniowac dokładnie co i jak.
    Co ci teraz najbardziej przeszkadza ze jest zamkniete lub ograniczone
    obostrzeniami? (moze byc wiecej niz jedna rzecz)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 577. Data: 2021-05-10 18:42:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 May 2021 06:58:15 +0100, ddddddddddddd

    > ale z czym porównywać? Nie znamy śmiertelności covida/

    Jest znana śmiertelność, bo są prowadzone statystyki. I jak wspomniałem,
    margines błędu jest zlbliżony do tego z grypy.

    > Ale co ci tak na mnie zależy? będzie więcej miejsca dla ciebie... a nie,
    > twojej klatki nie powiększą

    Nie zależy, ale jak piszesz w odniesieniu do siebie, to ja też piszę w
    odniesieniu do ciebie (i tobie podobnym).

    > jasne

    Oczywiście, podważasz statystyki, interpretujesz je po swojemu choć raczej
    pojęcia o tym nie masz zielonego, tak samo jaki pitipiti nie chcesz też
    słuchać tych co się na tym jednak znają lepiej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 578. Data: 2021-05-10 18:51:47
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 10.05.2021 o 16:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > W jaki sposób spadnie zadłuzenie?

    realnie. Nominalnie pozostanie na niezmienionym poziomie. Wyobraź sobie
    że masz 100k i inflację 10%. Po 10 latach te 100k ma siłę nabywczą
    dzisiejszych 35k. Możesz teraz kupić np. 1/4 mieszkania albo za 10 lat
    1/11 . A teraz wyobraź sobie że bierzesz kredyt z zerowym
    oprocentowaniem. Oddać musisz za 10 lat też 100k, ale to też już nie
    będą te same tysiące co teraz. Sprzedasz jedno mieszkanie (zamień sobie
    na budynek zusu czy spółkę skarbu państwa) i spłacisz 11 takich pożyczek

    > Mówisz ze forma waluty sprawi ze zmienia sie mechanizmy?

    Nie sądzę, raczej nie będzie takiej woli. Przypuszczam jednak, że w
    pewnym momencie waluta straci zaufanie i będą musieli ją zmienić

    > Bedzie zyło? A nie masz wrazenia ze juz zyja?

    ja mam wypaczony pogląd, bo większość moich znajomych cały czas żyje
    normalnie, co nie oznacza że otacza nas normalność

> [...]
    > Co ci teraz najbardziej przeszkadza ze jest zamkniete lub ograniczone
    > obostrzeniami? (moze byc wiecej niz jedna rzecz)

    ok.
    Zamknięty basen mi nie przeszkadza, nawet jeśli tegoroczny lockdown do
    niego doprowadził, o ile nie jest zamknięty przez kolejne obostrzenia.
    Powrót do normalności dla mnie to koniec cyrków: maseczek, losowego
    zamykania gospodarki, ograniczeń w przemieszczaniu się czy w
    zgromadzeniach. Tak jak było za naszych czasów - mogliśmy iść na grilla,
    wsiąść w auto i pojechać do Chorwacji itd.
    Testy uważam za dodatkowy podatek związany z tym cyrkiem i też uważam za
    nienormalność

    Lukasz

  • 579. Data: 2021-05-10 19:05:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    09 May 2021 21:40:13 GMT, Budzik

    > Rzeczywiście nigdzie.
    > Wielka brytania - 60%
    > Holandia 50%
    > To najwyzsze wspolczynniki.

    Ale to i tak przepaść w stosunku do naszego
    antyszczepionkowego ciemnogrodu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 580. Data: 2021-05-10 19:35:18
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 10.05.2021 o 17:42, Myjk pisze:
    > Mon, 10 May 2021 06:58:15 +0100, ddddddddddddd

    > Jest znana śmiertelność, bo są prowadzone statystyki. I jak wspomniałem,
    > margines błędu jest zlbliżony do tego z grypy.

    Nie, nie ma. Statystyki covid to statystyki umieralności z dowolnego
    powodu w ciągu 28 dni od pozytywnego testu

    p.s.

    te nowe szczepionki nie mają skutków ubocznych.
    Tzn. dziś rano w mojej parafii był jeden przypadek:
    https://zapodaj.net/f1cd9571b385b.jpg.html
    ale po kilku godzinach zniknął, więc go nie ma.
    No i teraz są dwie opcje:
    1) fb zablokował post i musieli go zmienić
    2) zwolennicy dawania w żyłę się oburzyli

    W obydwu przypadkach nikomu nie trzeba płacić, a szerzone są tylko jedne
    informacje. Dokładnie tak to działa.

    Lukasz