  • Data: 2020-10-26 14:22:42
    Temat: Re: Szukam routera sensownego
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.10.2020 o 12:05, collie pisze:

    > Nie baw się przy internecie GSM w modemy zewnętrzne, to tylko dodatkowy
    > klamot i źródło późniejszych problemów - a to z kompatybilnością, a to
    > a z anteną, a to z "nielubieniem się" urządzeń.
    przeczytałem, ale nie rozumiem. router tplink ma wypisaną listę
    testowanych modemów. mogą być niekompatybilne i nie lubić się, ale to to
    samo. Liściasty nie będzie miał takich problemów, bo wcześniej zasięgnie
    informacji czy modem jest kompatybilny

    > Do routera z modemem
    > podłączasz tylko antenę zewnętrzną i o modemowych problemach zapominasz.
    jaka jest alternatywa? Do modemu podłączasz antenę zewnętrzną i
    zapominasz o problemach.

    > Korzystałem kiedyś w górach z internetu GSM, to mam to przećwiczone.
    to jest argument. przebijam korzystam od czasu jak pojawiło sie w
    redbulu RMB5 100giga (albo jak pisali 300) na miesiąc. czyli... długo.
    > I sprawa najważniejsza: czy to w górach, czy na Żoliborzu podstawową
    > sprawą jest dobra antena zewnętrzna LTE - najlepiej panelowa. Bez niej
    > zawsze będzie płacz - że zrywa, że wolno, że dupa, że sraka.
    dla czego panelowa? Zwykła nie może być? A jak widzę z okna BTS to też
    musi byc antena? Czy po prostu w górach nie miałeś i była sraka?

    Każdy sprzęt ma swoje wady i zalety. rozdzielny ma taką zaletę że
    łatwiej jest wystawić modem na dach bez anteny. Jest szansa ze za parę
    lat kupi modem g5 i będzie działać. że jak go piorun przypali to będa
    mniesze straty.. no i wybór sprzętów rozdzielnych jest większy i cena
    zdecydowanie niższa. A teraz zastanów sie jak kupi router+modem+ antenę
    i nie zadziała stabilnie to co? nie może się tak stać? Ja bym ocenę
    stabilności pracy, szybciej opierał na opiniach użytkowników, niż na tym
    czy modem i router są w jednej obudowie czy połączone przez usb.

    ToMasz