  • 11. Data: 2011-05-19 19:20:32
    Temat: Re: Szyby fotochromatyczne?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:ir3jde$a88$1@news.onet.pl...

    > Ciekawy pomysl, choc takich szyb nigdzie w ofercie nie widzialem.
    > Gdzies tam widzialem nieco inne rozwiazanie - szybe do zaciemniania
    > cieklymi krysztalami. Nic nowego, ale fajny patent. No i nie barwi swiatla
    > i daje sie sterowac.

    Fotochromy zdaje sie widzialem do samochodow. Jesli chodzi o ciekle
    krysztaly to koszt jest dosc powazny.

  • 12. Data: 2011-05-19 21:31:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-19 21:20, Ghost pisze:

    > Fotochromy zdaje sie widzialem do samochodow. Jesli chodzi o ciekle
    > krysztaly to koszt jest dosc powazny.

    Hehe, zgadza się. Mój tato kupił bodajże w roku 1981 Poldka w specjalnej
    wersji, który miał m.in. 100-konny silnik i fotochromowe szyby. Na
    słońcu robiły się dość ciemno-zielone. Jak równolegle jeździliśmy dwoma
    autami - ja PF125p a tato Poldkiem, i auta stały obok siebie, to we
    fiacie (pomimo mniejszej powierzchni przeszklonej) było tak ok. 20
    stopni ciepła więcej niż w poldku.

    Szyb fotochromowych nie widziałem, natomiast różne wynalazki robi
    Pilkington:
    http://www.pilkington.com/europe/poland/polish/build
    ing+products/householders/householders.htm

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 13. Data: 2011-05-20 06:48:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Agryppa" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
    On Thu, 19 May 2011 08:41:38 +0200

    >Miło mi, że dzielisz sie na grupie tym co Cię zastanawia.

    Nie zrozumiales.

  • 14. Data: 2011-05-20 07:21:37
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-05-19 23:31, Adam pisze:

    > Hehe, zgadza się. Mój tato kupił bodajże w roku 1981 Poldka w specjalnej
    > wersji, który miał m.in. 100-konny silnik i fotochromowe szyby. Na
    > słońcu robiły się dość ciemno-zielone. Jak równolegle jeździliśmy dwoma

    Przednia szyba też była taka?

    --
    M.

  • 15. Data: 2011-05-20 07:54:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-20 09:21, Skimir pisze:

    > Przednia szyba też była taka?

    Przednia była pokryta jakąś powłoką atermiczną, przyciemniała się ledwie
    zauważalnie. Musiałbym sprawdzić, ale kilka lat temu już jak pamiętam
    (auto stoi nieużywane już kilkanaście lat) szyby tak ochoczo się nie
    chciały przyciemniać - może dlatego, że stoi w szklarni ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 16. Data: 2011-05-20 08:00:45
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-05-20 09:54, Adam pisze:

> [...]
    > (auto stoi nieużywane już kilkanaście lat) szyby tak ochoczo się nie
    > chciały przyciemniać - może dlatego, że stoi w szklarni ;)

    A ni już myślałem, że i przód się ściemniał i zacząłem się zastanawiać
    jak wyglądała jazda w słoneczny dzień po wjechaniu do tunelu... :-)

    A teraz się nie ściemniają bo fotochromy działają pod wpływem UV a szyby
    w szklarni raczej to promieniowanie skutecznie hamują.

    --
    M.

  • 17. Data: 2011-05-20 08:39:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-20 10:00, Skimir pisze:

> [...]
    >
    > A teraz się nie ściemniają bo fotochromy działają pod wpływem UV a szyby
    > w szklarni raczej to promieniowanie skutecznie hamują.

    Taką mam nadzieję :)
    Bo szkoda by było, gdyby fotochromy się "zużyły".

    Białe autko z zielonymi szybami ładnie wyglądało. Za kilka-kilkanaście
    lat może się go uda zarejestrować na "żółte" tablice.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 18. Data: 2011-05-20 08:44:46
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:ir2frh$p0j$1@inews.gazeta.pl...

    > A może żaluzje?

    Ja proponowałbym rozkładane markizy.

  • 19. Data: 2011-05-20 12:51:01
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A ni już myślałem, że i przód się ściemniał i zacząłem się zastanawiać jak
    > wyglądała jazda w słoneczny dzień po wjechaniu do tunelu... :-)

    Pewnie nie duzo inaczej niz bez fotochromow, nawet mimo mocnego oswietlenia
    tunelu (w sloneczne dni swieca najmocnej), slabo widac.

  • 20. Data: 2011-05-29 08:28:41
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No to ja mam dom trzydziesci lat temu zbudowany, a i drzewa nie mlodsze,
    > wiec znow to Twoje wymadrzanie o kant dupy. Jak sie domyslam, to
    > standardowo, w temacie zapewne nic nie masz do powiedzenia.

    Chyba z automatu go potraktowałeś tak źle.
    Gość napisał najprawdziwszą prawdę. Teraz
    jest moda na idioten trawnik i jakieś jołki
    pousadzane w ścisłym szablonie geometrycznym.
    Żal d@pę ściska.

    Ja również kupiłem "budowę" na której poprzedni
    właściciel wyciął wszystko w pień i teraz sadzę co
    się da i co najszybciej rośnie, a minęło już 3 lata...

    --
    Yozwig