    Date: Wed, 15 Dec 2021 21:51:21 +0100
    Subject: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 18:43, WS pisze:

    > Hm, wg mnie to nie tak do końca....
    > Klient chce podpiąć w garażu najzwyklejsze 4 gniazda 1F, jedno 3F + 1 wył.
    światła... i to wszystko!
    > Jeśli dostaje wycenę zawierająca "przy okazji" np. ogranicznik przepięć B+C
    DEHNventil, to jest to zwykłe naciągactwo, nie ma znaczenia, że będzie w "dobrej
    cenie"

    Po pierwsze gdyby zaproponował B+C DEHNventil za 1500zł to musiałby
    dołożyć do interesu, bo sam ochronnik kosztuje więcej.

    Po drugie czy ktoś kogoś zmusza do zawarcia takiej umowy?

    Jak idziesz do sklepu i zapytasz o chleb, a sprzedawca zaproponuje Ci
    smaczny i zdrowy, kilogramowy bochenek chleba żytniego na prawdziwym
    zakwasie za 20zł zamiast dmuchanego pszennego na drożdżach za 4zł to też
    od razu jest dla Ciebie naciągaczem?

    Gdyby elektryk wykonał instalację nie uzgadniając wcześniej kosztów z
    Cavallino, a później domagał się zapłaty wysokiej kwoty to rozumiem, że
    byłoby to naciągactwem. Ale jeżeli przedstawił ofertę, a Cavallino ma
    opcję ją przyjąć lub nie to gdzie tu widzisz naciągactwo?

    Wybacz, ale taka roszczeniowa postawa cechuje życiowych nieudaczników,
    którzy nigdy do niczego nie doszli i całe życie zapierdzialają jako
    etatowe parobki za najniższą krajową. Całe życie uważają, że są
    oszukiwani i wykorzystywani, a każdy usługodawca chce ich oszukać i okraść.