    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 18 Dec 2021 07:21:27 -0800 (PST)
    <6...@g...com>
    <spheak$rdb$1@dont-email.me>
    <1...@g...com>
    <spijg4$g7t$1@dont-email.me>
    <a...@g...com>
    <spilum$g7u$4@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    <spkhk1$88c$2@dont-email.me>
    Subject: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    From: WS <L...@c...pl>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 12:45:07 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Bardzo podobnie miałem. Projekt zakupiłem przez internet, wraz z nim
    > dostałem in blanco zgodę na modyfikacje. Modyfikacje wykonał architekt i
    > jednocześnie kierownik budowy. PINB wydał zgodę na budowę. Ekipy
    > elektryczna i hydrauliczna zrobiły swoje odbiory i pieczątki. Ja
    > pilnowałem na bieżąco pieczątek w dzienniku. Skoro były - to może
    > infantylnie z perspektywy czasu - ale nie myślałem o zgodności z
    > przepisami używanych materiałów czy sposobu wykonania, pieczątki IMO to
    > potwierdzały.

    Ja wtedy oszczędzałem dość mocno, kier.bud. architekt nie wchodził w grę, mój to w
    sumie kosztowal kilkanaście flaszek w przeliczeniu... ale jego "praca" czyli wbijanie
    pieczątek była proporcjonalna do ceny ;)
    Był na budowie jako murarz, to w sumie wiedział, co się dzieje (za to oczywiście
    normalne wynagrodzenie) więc pieczątki to "przy okazji"

    Ja praktycznie całą biurokrację sam załatwiałem. Np. prąd był mi potrzebny dość
    szybko (zaczynałem od ciągniętego kablem od wujka...), więc tylko jak mury powstały
    miałem podpięcie docelowej taryfy (nie budowlanej) + "odbiór" instalacji przez
    elektryka, ale to było 1 gniazdo 3F, jedno 1F i jedna żarówka ;)
    Reszta instalacji powstała (sporo) później i to już odbierał (ten sam co podpinał)
    elektryk, inst. robiłem z ojcem (w sumie to on więcej...), z zawodu i wykształcenia
    był inż. elektrykiem, ale już na emeryturze, bez przedłużania (wygasły) uprawnień
    typu SEP... no i czymś takim się nigdy nie zajmował, raczej siłownie (zasilanie) w
    telekomunikacji... gdzie "przewody" to były miedziane kształtowniki o przekroju 2x5cm
    ;)