  • 1. Data: 2022-09-15 17:06:11
    Temat: Tani prąd w domu do 2000 kWh. Koniec taniej jazdy autem na prąd
    Od: a a <m...@g...com>

    Tani prąd w domu do 2000 kWh. Koniec taniej jazdy autem na prąd

  • 2. Data: 2022-09-15 17:20:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Sep 2022 08:06:11 -0700 (PDT), w
    <180a4f6a-e688-4ce8-b317-9536fdf575ben@googlegroups.
    com>, a a
    <m...@g...com> napisał(-a):

    > Tani prąd w domu do 2000 kWh. Koniec taniej jazdy autem na prąd

    Przy 2zł za 1kwh daje to 100km za 40zł. Eko kosztuje :D
    Na szczęście daleko się nie zajedzie...

  • 3. Data: 2022-09-15 17:53:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 15 September 2022 at 17:22:25 UTC+2, r...@k...pl wrote:
    > Thu, 15 Sep 2022 08:06:11 -0700 (PDT), w
    > <1...@g...com>, a a
    > Przy 2zł za 1kwh daje to 100km za 40zł. Eko kosztuje :D
    > Na szczęście daleko się nie zajedzie...
    Jak to obliczyłeś ?

    40zł/2 = 20 kWh

    100 km/ 20 kWh = 5

    na jednej kWh przejedziesz 5 km
    ważącym 1000 kg złomem ?

    To czemu bilety w autobusach elektrycznych nie sa tansze o 50% ?

  • 4. Data: 2022-09-15 18:23:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Sep 2022 08:53:45 -0700 (PDT), w
    <d9827974-4155-401b-9b5f-02c5d3b749ccn@googlegroups.
    com>, a a
    <m...@g...com> napisał(-a):

    > Jak to obliczyłeś ?
    > 40zł/2 = 20 kWh
    > 100 km/ 20 kWh = 5

    20kWh to 40zł.
    A tyle energii potrzeba do przejechania 100km (tak mniej więcej).

    > na jednej kWh przejedziesz 5 km
    > ważącym 1000 kg złomem ?

    Tak podają.

  • 5. Data: 2022-09-15 19:47:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 15.09.2022 o 17:20, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > <180a4f6a-e688-4ce8-b317-9536fdf575ben@googlegroups.
    com>, a a

    > Przy 2zł za 1kwh daje to 100km za 40zł. Eko kosztuje :D

    Skąd wziąłeś te 2 zł?

    --
    MN

  • 6. Data: 2022-09-15 20:28:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.09.2022 19:47, Marcin N wrote:
    > Skąd wziąłeś te 2 zł?

    Włącz telewizor lub radio i posłuchaj wodza.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2022-09-15 20:52:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Sep 2022 20:28:27 +0200, w <tfvqsa$3d4rc$1@dont-email.me>, Mateusz
    Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):

    > Włącz telewizor lub radio i posłuchaj wodza.

    Wódz mówił też, że mamy węgla na 200 lat.
    Nie minęło 200 dni...

  • 8. Data: 2022-09-16 00:24:43
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 15 September 2022 at 20:57:49 UTC+2, r...@k...pl wrote:

    > Wódz mówił też, że mamy węgla na 200 lat.
    > Nie minęło 200 dni...
    te 2000 kWh to 5 x 2000 km do przejechania elektrykiem
    czyli 10.000 km

    co wielu wystarczy na rok

    Żeby przekroczyć limit taniej energii, wielu będzie dublowało w domu gospodarstwa,
    przyłącza, aby podwoić
    limit 2000 kWh na 2 oddzielne liczniki

    I 2000 kWh pójdzie na obsluge domu
    a drugie 2000 kWh za ladowanie elektryka albo hulajnogi, co kto ma w chalupie

  • 9. Data: 2022-09-16 07:59:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    I hejterzy dostali orgazmu.....

    Tyle że zapominają, że energia zużyta na produkcję paliwa do dieselka,
    też pójdzie podobnie w górę, co wywinduje i koszty jazdy na soku z
    dinozaurów.

    Ale niestety - temat to prawda.
    Od razu zacząłem się zastanawiać jak z tym zawalczyć, wychodzi że muszę
    mocno rozbudować pv - to wyjdzie najtaniej.
    Albo wrócić do hybrydy z lpg.

  • 10. Data: 2022-09-16 09:04:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.09.2022 07:59, Cavallino wrote:
    > wychodzi że muszę mocno rozbudować pv - to wyjdzie najtaniej

    Od dzisiaj ceny paneli jak i koszty montażu, zapewne zaczęły patrzeć do
    góry.

    Wczoraj znajomy się pochwalił (i cieszył niesamowicie) że dopiero co w
    poniedziałek podpisał umowę na założenie PV z "gwarancją ceny". Wydał
    jedynie 53k zł za 8kWp.

    Ja sugeruje nie działać w emocjach i postępować rozważnie. Kupowanie na
    gwałt teraz PV to nie dość że będzie przepłacenie w tej chwili to
    realnie należy się zastanowić jak długo ta ewentualna cena prądu się
    utrzyma.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz