  • Data: 2015-01-24 16:46:41
    Temat: Re: Tanie "żarówki" LED z Chin
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message
    news:54c3b560$0$2652$65785112@news.neostrada.pl...
    > Znaczy się wymienił za jednym zamachem wszystkie żarówki
    > w domu czy też kupił jedną i zdążył ją już 50 razy wymienić?

    Mieszka w USA, ma duży (jak na polskie standardy) dom, około
    70 punktów świetlnych i kupił za jednym zamachem 20 sztuk
    małych, tych 5W. Powymieniał je tam gdzie miał 40W-ki, potem
    kupił 30 większych, tych 7W i powymieniał tam gdzie miał 60
    i 74W-ki i ogólnie jest zadowolony. Rozważa trzeci zakup aby
    wymienić resztę żarówek w całym domu, ale tu oszczędności
    będzie mniej bo te resztę 20-coś sztuk już kiedyś wymieniał
    na kompakty świetlówkowe.

    Oczywiście ja mu doradzam aby skupił się też na remoncie dwu
    lodówek, bo obie ma stare i odkurzenie kratki skraplacza pod
    lodówką, wymiana uszczelki magnetycznej aby dobrze drzwi
    przylegały pewnie zaoszczędzą mu więcej prądu niż wymiana
    odpowiednika 40W żarówki w postaci świetlówki biorącej 9W
    na wersję LEDową dającą tyle samo światła przy poborze 5W :-)