  • 1. Data: 2015-01-24 15:56:14
    Temat: Tanie "żarówki" LED z Chin
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Polecam bardzo tanie żarówki LED prosto z Chin...
    Kolega z pracy kupił już 50 sztuk do domu, przyniósł
    do pracy i się nimi chwalił - całkiem nieźle świecą.
    http://www.ebay.com/itm/221570467732

  • 2. Data: 2015-01-24 16:08:10
    Temat: Re: Tanie "żarówki" LED z Chin
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-01-24 15:56, Pszemol wrote:
    > Polecam bardzo tanie żarówki LED prosto z Chin... Kolega z pracy
    > kupił już 50 sztuk do domu, przyniósł do pracy i się nimi chwalił -
    > całkiem nieźle świecą. http://www.ebay.com/itm/221570467732
    Znaczy się wymienił za jednym zamachem wszystkie żarówki w domu czy też
    kupił jedną i zdążył ją już 50 razy wymienić? Znając chińska jakość jest
    to możliwe. :-D

  • 3. Data: 2015-01-24 16:46:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message
    > Znaczy się wymienił za jednym zamachem wszystkie żarówki
    > w domu czy też kupił jedną i zdążył ją już 50 razy wymienić?

    Mieszka w USA, ma duży (jak na polskie standardy) dom, około
    70 punktów świetlnych i kupił za jednym zamachem 20 sztuk
    małych, tych 5W. Powymieniał je tam gdzie miał 40W-ki, potem
    kupił 30 większych, tych 7W i powymieniał tam gdzie miał 60
    i 74W-ki i ogólnie jest zadowolony. Rozważa trzeci zakup aby
    wymienić resztę żarówek w całym domu, ale tu oszczędności
    będzie mniej bo te resztę 20-coś sztuk już kiedyś wymieniał
    na kompakty świetlówkowe.

    Oczywiście ja mu doradzam aby skupił się też na remoncie dwu
    lodówek, bo obie ma stare i odkurzenie kratki skraplacza pod
    lodówką, wymiana uszczelki magnetycznej aby dobrze drzwi
    przylegały pewnie zaoszczędzą mu więcej prądu niż wymiana
    odpowiednika 40W żarówki w postaci świetlówki biorącej 9W
    na wersję LEDową dającą tyle samo światła przy poborze 5W :-)

  • 4. Data: 2015-01-25 13:43:40
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Polecam bardzo tanie żarówki LED prosto z Chin...
    > Kolega z pracy kupił już 50 sztuk do domu, przyniósł
    > do pracy i się nimi chwalił - całkiem nieźle świecą.
    > http://www.ebay.com/itm/221570467732

    1. chińczycy notorycznie zawyżają moc żarówek
    np. piszą 7W a faktycznie jest 4 lub 5W
    2. chińczycy często podwyższają moc diód skracając ich żywotność
    dają większy kondensatorek ceramiczny przez co leci wyższa moc
    i z 5W żarówki robi się 7W
    3. chińczycy notorycznie używają kiepskich/niestabilnych układów
    zasilających
    przez co palą się diody

  • 5. Data: 2015-01-25 13:45:34
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    na obrazku z otwartymi żarówkami
    widzimy "3W" żarówkę która składa się
    z 10 diód 2835 po 0.2W/diodę, czyli 2W

    od takich oszustów jak najdalej

  • 6. Data: 2015-01-25 15:06:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
    > na obrazku z otwartymi żarówkami
    > widzimy "3W" żarówkę która składa się
    > z 10 diód 2835 po 0.2W/diodę, czyli 2W
    >
    > od takich oszustów jak najdalej

    Zapominasz w tych kalkulacjach o stratach mocy.

    Te 3W to jest moc jaką układ pobiera z sieci.

    Zasilacz tych LEDów nie ma 100% sprawności.

    To prosty, nieizolowany zasilacz w którym masz też
    dwa oporniki równoległe "zjadające" trochę prądu
    bez świecenia - wciąż idea jest taka sama: masz tyle
    światła co z żarówki 40W a płacisz elektrowni za 3W
    i faktycznie tylko 2W idzie w same LEDy reszta to ciepło.

    To samo dotyczy świetlówek - moc lamp podawana
    na opakowaniu dotyczy całego układu: rura+zasilacz.
    Tradycyjny, magnetyczny układ świetlówki w którym
    dławik się nagrzewa tak, że parzy w rękę też nie ma
    100% sprawności i mniej energii idzie w rurę niż
    układ cały pobiera z sieci.

    I tak obie metody są bardziej oszczędne energetycznie
    niż żarówki tradycyjne, gdzie niecałe 10% energii el
    daje światło a reszta jest rozpraszana na ciepło żarówki.

  • 7. Data: 2015-01-25 15:07:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > 1. chińczycy notorycznie zawyżają moc żarówek
    > np. piszą 7W a faktycznie jest 4 lub 5W

    Jeśli niezgodność z etykietką Ci przeszkadza to kupisz
    3 sztuki na próbę i sam wybierzesz sobie który model
    Ci odpowiada i którego kupić więcej do obsadzenia domu

    > 2. chińczycy często podwyższają moc diód skracając ich żywotność
    > dają większy kondensatorek ceramiczny przez co leci wyższa moc
    > i z 5W żarówki robi się 7W

    Jeśli tak uważasz to oczywiście kup sobie Philipsa za 30zł/sztukę.
    Pytanie czy będzie działać 10 x dłużej niż ta od Chinczyka za 3zł/sztukę.

    > 3. chińczycy notorycznie używają kiepskich/niestabilnych układów
    > zasilających przez co palą się diody

    To samo co punkt 2: lampka od Chinczyka jest 8x-10x tańsza od Philipsa
    Nie sądzę aby paliły się 8x-10x szybciej niż te od Philipsa czy Osrama.

    Ale oczywiście nie będę Cię przekonywał jeśli jesteś fanatycznie antychinski
    :-)

  • 8. Data: 2015-01-27 08:50:44
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał(a):

    >2. chińczycy często podwyższają moc diód skracając ich żywotność
    > dają większy kondensatorek ceramiczny przez co leci wyższa moc
    > i z 5W żarówki robi się 7W

    Cos w tym jest. Kolega mierzyl pobor pradu takich LEDow.
    Czasami zadziwial, zamiast deklarowanych 3W bylo 7W.
    Sa tez dosc podle, jesli chodzi o trwalosc, u mnie w domu
    wiekszosc poszla do kosza po 2 latach, pozostala wyrazie
    slabiej swieci.

  • 9. Data: 2015-01-29 21:07:22
    Od: Frez <f...@g...com>

    Więc nie ma sensu kupować ledówek, które padną po 2 latach, zwłaszcza
    płacąc 30 40 zeta za szt.
    Oszczędności zatem na ledach nie ma żadnych...

  • 10. Data: 2015-01-30 01:18:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Frez" <f...@g...com> wrote in message
    > Więc nie ma sensu kupować ledówek, które padną po 2 latach, zwłaszcza
    > płacąc 30 40 zeta za szt.
    > Oszczędności zatem na ledach nie ma żadnych...

    Skąd ten wniosek że nie ma sensu??