  • 11. Data: 2015-01-30 14:32:14
    Temat: Re: Tanie "żarówki" LED z Chin
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> napisał(a):

    >Skąd ten wniosek że nie ma sensu??

    Sens moze miec, jak sie duzo swiatla pali, ale w kibelku to rzeczywiscie
    w ciagu 2 lat sie nie zamortyzuje.

    Wiekszym problemem moze byc cos innego, ktos wrzucil tu niedawno
    ten link
    http://enterius.pl/wsparcie-techniczne/wplyw-oswietl
    enia-led-na-zdrowie/
    Wiec tanie, niemarkowe LEDy moga byc kontrowersyjne.

    W mojej rodzinie jest okulista, ktory czasami jezdzi na jakies spotkania
    miedzynarodowe.
    Jakis czas temu gadalismy na ten temat to mowil, ze okulisci na tych sympozjach
    zaczynaja bic na alarm, bo gwaltownie sie pogarasza wzrok spoleczenstwa.
    Z jakichs zleconych badan wynika, ze posrod roznych przyczyn lwia czesc przypada
    na zmienione oswietlenie. Nie wiem, na ile temat sie rozwija, ale cos rzeczywiscie
    moze
    byc na reczy, bo te zjazdy maja dosc spora range.

  • 12. Data: 2015-01-30 14:51:24
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 30 stycznia 2015 14:32:28 UTC+1 użytkownik Przesmiewca napisał:

> [...]
    moze
    > byc na reczy, bo te zjazdy maja dosc spora range.

    Zmień ksywkę na Przygłupca. I przy okazji spierdalaj ze spamem.

  • 13. Data: 2015-01-30 15:13:59
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    k...@g...com napisał(a):

    >Zmień ksywkę na Przygłupca. I przy okazji spierdalaj ze spamem.

    Jestes glupszy niz ustawa i normy w tym kraju przewiduja.

  • 14. Data: 2015-01-30 15:18:45
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 30 stycznia 2015 15:14:13 UTC+1 użytkownik Przesmiewca napisał:

    > Jestes glupszy niz ustawa i normy w tym kraju przewiduja.

    Nie dość ze Przygłupca to jeszcze plagiator, złodziej znaczy się.

  • 15. Data: 2015-01-30 19:56:20
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    k...@g...com napisał(a):

    >Nie dość ze Przygłupca to jeszcze plagiator, złodziej znaczy się.

    Ales ty tepy. Kompletnie nic nie rozumiesz.

  • 16. Data: 2015-01-30 21:05:09
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 30 stycznia 2015 19:56:21 UTC+1 użytkownik Przesmiewca napisał:

    > Ales ty tepy. Kompletnie nic nie rozumiesz.

    Sam siebie nie rozumiesz Przygłupco, to jak ma ktoś inny zrozumieć.

  • 17. Data: 2015-02-01 12:27:51
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Ale oczywiście nie będę Cię przekonywał jeśli jesteś fanatycznie
    > antychinski

    nie jestem antychiński
    jednak sporo pracy kosztowało mnie wymienianie kondensatorów
    i dolutowywanie przepalonych diód

    na szczęście kupiłem 5730 i 2835 mają tylko 2 styki
    a 5050 - 6

  • 18. Data: 2015-02-01 12:30:38
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Frez" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > Więc nie ma sensu kupować ledówek, które padną po 2 latach, zwłaszcza
    > płacąc 30 40 zeta za szt.
    > Oszczędności zatem na ledach nie ma żadnych...

    a chińskie po 2dniach xD
    zapraszam na elektroda.pl tam opisałem perypetie

    najczęstrze wady powodujące palenie się ledówek
    1. za duża pojemność ceramicznego = zbyt duży prąd
    2. brak elektrolitu na wyjściu = niestabilne zasilenie

  • 19. Data: 2015-02-01 20:55:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > 1. za duża pojemność ceramicznego = zbyt duży prąd
    > 2. brak elektrolitu na wyjściu = niestabilne zasilenie

    Brak w sencie miał być a odparował czy nie było go wcale?
    Bo widać, że on tam za mostkiem graetza ma swoje miejsce.
    Z opornikiem równoległym.

  • 20. Data: 2015-02-07 19:34:17
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Brak w sencie miał być a odparował czy nie było go wcale?
    wogóle, hujki tak oszczędzają

    kupić w chinach żarówki można
    jednak trzeba je odrazu posprawdzać wg. powyższego
    i pouzupełniać braki i wadliwe elementy