  • 21. Data: 2015-02-13 09:58:31
    Temat: Re: Tanie "żarówki" LED z Chin
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2015-01-30 14:32, Przesmiewca pisze:

    > http://enterius.pl/wsparcie-techniczne/wplyw-oswietl
    enia-led-na-zdrowie/
    > Wiec tanie, niemarkowe LEDy moga byc kontrowersyjne.

    Nie czytałem, ale rzuciłem okiem i pierwszy z brzegu akapit
    dyskwalifikuje całość
    "Dzięki wieloletnim badaniom okazuje się, że aż trzy zagrożenia dla
    naszego wzroku płyną ze strony oświetlenia LED"

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2015-02-13 12:27:01
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.02.2015 um 09:58 schrieb krak:

> [...]
    > "Dzięki wieloletnim badaniom okazuje się, że aż trzy zagrożenia dla
    > naszego wzroku płyną ze strony oświetlenia LED"

    Gdzie się ten człowiek polskiego uczył, nie wiem, ale stylistyka jest
    zabójcza.
    Co do prawd tam zawartych, to, jak moja nauczycielka zwykła mówić:
    "gdzieś dzwoni, ale nie wiadomo w którym kościele". Niektóre informacje
    są jak najbardziej prawdziwe, ale wytłumaczenie jest poniżej poziomu
    depresji holenderskiej.
    To, że świetlówki powodują takie same migotanie, jak "tanich LEDów",
    autor "zapomniał" napisać.

    Jest jeszcze jedno zagrożenie: LED może pęknąć i kawałek może wpaść do
    oka. Tym problemem musiałem się zajmować robiąc "lampki" na stację ISS.

    Waldek