  • 111. Data: 2022-09-16 15:10:46
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-09-2022 o 14:56, Janusz pisze:

    > To samo mu napisałem :)

    Bo również jesteś niedoukiem.

    https://nowoczesnegrzanie.pl/rozwiazanie/ogrzewanie-
    nadmuchowe
    Polecam ostatnie zdanie:

    "Wady ogrzewania nadmuchowego:

    W razie ewentualnej awarii wentylatorów lub przerwy w dostawie prądu
    pomieszczenia szybciej się wychładzają (w ogrzewaniu nadmuchowym nie ma
    zjawiska promieniowania, dlatego meble i ściany nie nagrzewają się)."

    I to samo masz napisane w każdym omówieniu ogrzewania nadmuchowego.

    Oczywiście głąby wiedzą lepiej, bo o czymś nie słyszeli....

  • 112. Data: 2022-09-16 15:16:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-09-2022 o 15:10, m4rkiz pisze:

    > to że pierdolnąłeś

    Już się douczyłeś?
    Jeśli nie - to w podskokach do googla.

    A nie gitarę zawracać uporem w nieuctwie.
    EOD

  • 113. Data: 2022-09-16 15:25:18
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-09-16 o 15:10 +0200, Cavallino napisał:
    > (w ogrzewaniu nadmuchowym nie ma zjawiska promieniowania, dlatego
    > meble i ściany nie nagrzewają się)."

    Gdyby to była prawda, to oznaczałoby rosę na wszystkich ścianach i
    meblach, a co za tym idzie niemożebny grzyb w całym domu.

    A tak konkretnie, to ile wynosi u Ciebie temperatura ścian i mebli?
    Łatwo sprawdzić byle termometrem IR.

    Mateusz

  • 114. Data: 2022-09-16 15:27:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 16 września 2022 o 15:10:48 UTC+2 Cavallino napisał(a):

> [...]
    >

    > I to samo masz napisane w każdym omówieniu ogrzewania nadmuchowego.
    >
    > Oczywiście głąby wiedzą lepiej, bo o czymś nie słyszeli....

    "Chłyt" marketingowy ;)

    Grzejniki zazwyczaj (np. u mnie) są konwekcyjne (płyta z przodu, duża ilość
    radiatorów od strony ściany), też głownie grzeją powietrze, którego przepływ wymusza
    grawitacja (ciepłe idzie w górę)...
    Na wsi często mieliśmy przyjazdy w zimie, piątek późny wieczór (~21) , kilkanaście
    stopni (ustawione na 10 gdy nas nie ma) i ciepło pojawia się dość szybko, a ściany,
    meble zimne jeszcze, czyli grzeje głównie powietrze... Są jakieś fikuśne, super
    płaskie, płytowe, które mają w większym stopniu grzać radiacyjnie, ale u nikogo
    takich nie widziaiałem ;)

  • 115. Data: 2022-09-16 15:38:45
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 16.09.2022 o 12:41, Cavallino pisze:

    > Czyli nie każdy.
    > I cała reszta wywodu w tym momencie bierze w łeb.
    >
    > To jest forum dla budujących, a nie budowlańców.

    jak ktoś nie potrafi rozwinąć pexa z rolki nie załamując go, to maty tez nie położy
    poprawnie bo to już wyższy stopień nieogarniania

  • 116. Data: 2022-09-16 15:43:14
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła (podali cennik)
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    h-kto-zaplaci-wiecej-6812253395077856a

    > To już pewne czy tylko jak kretyn powtarzasz niesprawdzone informacje podawane
    przez manipulatorów?

    jest różnica jak przeklei to ktoś z 'nieznanego źródła' a wypowiedzią kaczyńskiego:
    "Podjęliśmy działania zmierzające do tego, żeby prąd dla każdej rodziny do 2000 kWh
    był po
    cenie stałej, w gruncie rzeczy dotychczasowej,"

  • 117. Data: 2022-09-16 15:49:37
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 16.09.2022 o 15:10, Cavallino pisze:
> [...]
    > zjawiska promieniowania, dlatego meble i ściany nie nagrzewają się)."
    >

    > I to samo masz napisane w każdym omówieniu ogrzewania nadmuchowego.

    to że ktoś coś pierdolnie od czapy to nie znaczy że trzeba się na to powoływać :)

    to o czym piszą ma miejsce wtedy, kiedy masz w pomieszczeniu 5 stopni, odpalasz
    ogrzewanie
    i temperatura powietrza rośnie ci do 21

    ale jak ją potrzymasz trzy dni na tym poziomie to masz dwie możliwości - meble i
    ściany
    się nagrzeją, albo są z materiału nieprzewodzącego ciepła ;)

  • 118. Data: 2022-09-16 17:56:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-16 o 15:10, Cavallino pisze:

    > Bo również jesteś niedoukiem.
    Sam jesteś głąbem i niedoukiem.
    Idź do szkoły a nie pisz pierdół tutaj.

> [...]
    > pomieszczenia szybciej się wychładzają (w ogrzewaniu nadmuchowym nie ma
    > zjawiska promieniowania, dlatego meble i ściany nie nagrzewają się)."

    Napisał taki sam nieuk jak ty.

    --
    Janusz

  • 119. Data: 2022-09-16 18:23:27
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 16 September 2022 at 17:56:38 UTC+2, Janusz wrote:

    > Sam jesteś głąbem i niedoukiem.
    > Idź do szkoły a nie pisz pierdół tutaj.

    > Napisał taki sam nieuk jak ty.
    >
    > --
    > Janusz
    Ogrzewanie nadmuchowe tylko w cieplejszym klimacie, czyli Kanada, Hameryka,
    bo jest to ogrzewanie niskotemperaturowe do drewnianych domków w Hameryce

    Drewniane domki się szybvko nagrzewają bo ściany maja niska pojemnośc cieplną

    Pojemnośc cieplna zalezy od gęstości

    Czyli gorąca woda w kaloryferach korzystna, a piec kaflowy jeszcze bardziej bo od
    wenątrz kafle i glina, szamot się nagrzewał do 600 C
    a woda gotuje się w 100 C
    \
    Dlatego w Brytolinie uzywali żeliwnych kuchni gazowych, bo trzymaly długo ciepło i
    wyganiały wilgoć z domu

    Dlatego w Polsce, Europie nikt nie używa ogrzewania klimatyzacją
    w tej strefie klimatycznej taki typ ogrzewania nie jest dopuszczalny przepisami
    budowlanymi,
    gdyż już okres jesiennych deszczy doprowadza do silnego zawilgocenia ścian i
    powietrze wewnątrz o temperaturze 25 C
    nie ma zdolności nagrzania ścian do temperatury, aby wilgoć wyparowała.

    Skutkiem tego są pleśnie, grzyby, patogeny, choroby płuc

    Zimą, podczas mrozów -20 C
    powietrze wewnątrz o temperaturze 25 C nie ma zdolności nagrzania ścian i te sa
    wiecznie zimne i to zimno tak samo promieniuje, jak ciepło, czyli jest odczuwalne
    przez czlowieka jako dużo dyskomfort

    Czyli ogrzewanie powietrzne, nadmuchowe, w polskiej strefie klimatycznej jest
    ustawowo zakazane w budownictwie przemyslowym

    To co ogrzewa biura zimą to jest klimatyzacja dużej mocy, z epoki taniego prądu
    i drogie szyby wentylacyjne, niemożliwe do wykonania w domach mieszkalnych z uwagi na
    wibracje infradźwiękowe i nieustający hałas.

    W biurach się nie śpi i hałas wentylacji, klimatyzacji jest tolerowany.

    W domach mieszkalnych normy hałąsu sa przekroczone wyraźnie.
    Dlatego prawo budowlane zakazuje takich eksperymentów na zdrowiu mieszkancow.

  • 120. Data: 2022-09-17 00:01:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 16 września 2022 o 15:43:15 UTC+2 m4rkiz napisał(a):

> [...]

    był po
    > cenie stałej, w gruncie rzeczy dotychczasowej,"
    Ty jakiś trochę upośledzony umysłowo jesteś jak na podstawie tabelki z tik toka
    chcesz cos udowodnić. Zwłaszcza ze w Polsce nim nie płaci 40 groszy za
    kilowatogodzinę tylko tak z dwa razy więcej.