  • 121. Data: 2022-09-17 01:39:41
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 15 Sep 2022 08:26:39 +0200, Cavallino
    <C...@k...pl> wrote:
    > Nie - to praktyka.
    > Jeśli masz wątpliwości to przejdź się w jakieś zakorkowane miejsce
    > dużym mieście i postój i pooddychaj tam przez kilka godzin.

    Proponuje zapoznać się z faktami:
    https://youtu.be/DCvJqZMpl4I

    --
    Marek

  • 122. Data: 2022-09-17 07:40:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Gdyby to była prawda,

    Nie mam siły walczyć z tego typu kałmuctwem.
    W d... byliście, g wiecie..., ale do mądrzenia się to pierwsi.

    Chcecie wiedzieć - poduczyć się, nie chcecie - nie mój problem.

    Powiem tylko, że w praktyce jest dokładnie tak jak piszą.
    I nie zamierzam z docentami doktorami teoretykami dyskutować dlaczego,
    nie to miejsce, czas i wynagrodzenie.

    EOD

  • 123. Data: 2022-09-17 07:41:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-09-2022 o 01:39, Marek pisze:

    > Proponuje zapoznać się z faktami:

    Ja również.
    Chcesz się czegoś dowiedzieć - czytaj elektrowóz, a nie ev hejterów.
    EOD

  • 124. Data: 2022-09-17 09:21:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 17 Sep 2022 07:41:54 +0200, Cavallino
    <C...@k...pl> wrote:
    > Chcesz się czegoś dowiedzieć - czytaj elektrowóz, a nie ev hejterów.

    Co w nieobejrzanym przez ciebie materiale uznałeś za niezgodne z
    faktami lub za hejt wobec ev? Wg mnie można się przyczepić do tego,
    że autor użył argumentacji opartej na samej skali emisji a nie
    *wartości nadwyżki* między produkcja CO2 a jego zużyciem przez
    ekosystem planety. Ale co do reszty to trudno się przyczepić.
    Emisja CO2 przez śmierdziele to promil w porównaniu z emisją
    konieczną do wypróbowania energii dla napędzania ev, nie wspominając
    o szkodliwości produkcji akumulatorów (społecznej również). Każdy kto
    w życiu chociaż raz zbudował własnoręcznie własną baterie lipo/lion
    wie jakie to szkodliwy proces dla środowiska.
    Autor wyraźnie podkreślił, że nie ma nic przeciwko ev, wręcz
    przeciwnie. Ja również kocham ev i nie znoszę śmierdzieli ale wqrwia
    mnie na siłę przyklejana do nich łatka "eko". Obecnie produkowane ev
    nigdy nie były eko i długo długo nie będą i wcale w nich nie chodzi o
    to, że mają być eko. One mają dawać adrenalinę z tego, że są anty
    eko. Argument eko to tylko kretyński pomysł producentów na sprzedaż,
    nic więcej.

    --
    Marek

  • 125. Data: 2022-09-17 10:04:39
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-09-17 o 07:40 +0200, Cavallino napisał:
    > Chcecie wiedzieć - poduczyć się, nie chcecie - nie mój problem.

    "douczenie się", które proponujesz, polega na nauczeniu się przekazów z
    ulotek reklamowych. Ciebie to zadowala i jako że pasuje do Twojej tezy,
    chętnie łykasz.

    > Powiem tylko, że w praktyce jest dokładnie tak jak piszą.

    Skoro o praktyce mowa, to powtórzę moje wcześniejsze pytanie: jaką masz
    konkretnie temperaturę ścian i mebli? Sprawa do sprawdzenia w 30s.

    Mateusz

  • 126. Data: 2022-09-17 11:08:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 17.09.2022 o 07:40, Cavallino pisze:
    > Chcecie wiedzieć - poduczyć się, nie chcecie - nie mój problem.

    :D

    > Powiem tylko, że w praktyce jest dokładnie tak jak piszą.

    gówno prawda

    > I nie zamierzam z docentami doktorami teoretykami dyskutować dlaczego,
    > nie to miejsce, czas i wynagrodzenie.

    a ja mam zacięcie i jak chcesz to jak sezon grzewczy porządnie wejdzie podeślę ci
    zdjęcia
    zrobione termowizją z mieszkania ogrzewanego wyłącznie klimami i będziesz mógł
    wytłumaczyć
    dlaczego ściany i meble na zdjęciu mają tyle ile mają i dlaczego nie widzę różnicy
    między
    tym przypadkiem a moją podłogówką

    jak wchodzisz w to to przypomnij się za miesiąc czy dwa

  • 127. Data: 2022-09-17 14:52:53
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła (podali cennik)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.09.2022 00:01, Zenek Kapelinder wrote:
    > Zwłaszcza ze w Polsce nim nie płaci 40 groszy za kilowatogodzinę tylko tak z dwa
    razy więcej.

    Chcąc dostosować przekaz do odbiorcy, mógłbym napisać coś o Twoim
    pijaństwie lub o tym jak Cię rodzice wychowali.

    A napiszę, że musisz jeszcze raz przeczytać "tik toka" ze zrozumieniem,
    zajrzeć w fakturę od dostawcy energii i może uda się zauważyć czego
    dotyczy kwota 40gr za kWh.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 128. Data: 2022-09-17 15:54:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 17 September 2022 at 11:08:56 UTC+2, m4rkiz wrote:
> [...]
    wytłumaczyć
    > dlaczego ściany i meble na zdjęciu mają tyle ile mają i dlaczego nie widzę różnicy

    i klima i podłogówka to niskotemperatorówka
    zatem to nie ma nic wspólnego z tematem

    Gorący kaloryfer wodny pod oknem to jest optymalne rozwiązanie grzania
    a reszta to jest goofno niskotemperaturowe,
    niezgodne z polskim klimatem

  • 129. Data: 2022-09-17 17:53:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 17 września 2022 o 14:52:55 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    >
    > A napiszę, że musisz jeszcze raz przeczytać "tik toka" ze zrozumieniem,
    > zajrzeć w fakturę od dostawcy energii i może uda się zauważyć czego

    Kwota 40 groszy nie dotyczy niczego. Jest składnikiem większej całości za którą się
    płaci.

  • 130. Data: 2022-09-17 20:16:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.09.2022 17:53, Zenek Kapelinder wrote:
    > Kwota 40 groszy nie dotyczy niczego. Jest składnikiem większej całości za którą się
    płaci.

    Kwota 40 groszy to cena netto energii czynnej. Po co w to mieszasz
    opłaty stałe? VAT-u z tego rachunku też nie każdy płaci.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz