  • 131. Data: 2022-09-17 22:37:31
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła (podali cennik)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 17 września 2022 o 20:16:29 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Kwota 40 groszy to cena netto energii czynnej. Po co w to mieszasz
    > opłaty stałe? VAT-u z tego rachunku też nie każdy płaci.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz
    Wszyscy placa VAT ale tylko ci co prowadzą działalność mogą go odliczyć. VATu w
    prądzie jest 5%. Myk jest taki że wszyscy co prowadzą DG i korzystają z prądu z sieci
    muszą byc na taryfach dla przemysłu a w nich stawki i opłaty są kosmiczne w stosunku
    do taryf domowych. I nikt normalny jeśli musi mieć jednocześnie taryfę dla
    gospodarstwa domowego i DG nie będzie jechał w domu na prądzie dla DG żeby VAT
    odliczyć. Szybciej w drugą stronę.

  • 132. Data: 2022-09-18 00:24:06
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 17 Sep 2022 10:04:39 +0200, w <tg3v2n$qqm$1@gioia.aioe.org>, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> napisał(-a):

    > Skoro o praktyce mowa, to powtórzę moje wcześniejsze pytanie: jaką masz
    > konkretnie temperaturę ścian i mebli? Sprawa do sprawdzenia w 30s.

    A jaka powinna być?
    Jakiś czas temu bawiłem się termometrem, to temp. mebli i ścian korelowałą z
    temp. otoczenia (przynajmniej tak mi się wydaje). Czyli 20-21st. w centrum
    mieszkania, a 18-19 przy ścianach. Mierzyłem przy niskich temperaturach
    zewnętrznych.

  • 133. Data: 2022-09-18 00:24:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 17 Sep 2022 07:41:54 +0200, w <tg3mn1$amc$2$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Chcesz się czegoś dowiedzieć - czytaj elektrowóz,

    Właśnie widziałem :D. To już wolę TVP, bo przynajmniej pogoda jest prawdziwa.

  • 134. Data: 2022-09-18 09:52:43
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-09-18 o 00:24 +0200, r...@k...pl napisał:
> [...]
    > korelowałą z temp. otoczenia (przynajmniej tak mi się wydaje). Czyli
    > 20-21st. w centrum mieszkania, a 18-19 przy ścianach. Mierzyłem przy

    U mnie tak samo, ale my słabi gracze jesteśmy.

    Wg. doniesień Sławka, przy jego ogrzewaniu ściany i meble powinny mieć
    temperaturę zewnętrzną. No, ew. niech będzie średnioroczna. Bo jego
    ogrzewanie jest bardzo selektywne i ich nie dogrzewa, trochę jak leki
    przeciwbólowe w reklamach, mądrze atakujące tylko ten jeden bolesny
    punkt za lewym kolanem.

    Stąd moje niedyskretne dopytywanie aby dowiedzieć się, jak się
    sprawy faktycznie mają w jego równoległej rzeczywistości.

    Mateusz

  • 135. Data: 2022-09-18 23:58:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 18 Sep 2022 09:52:43 +0200, w <tg6iob$7r2$1@gioia.aioe.org>, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> napisał(-a):

> [...]
    > temperaturę zewnętrzną. No, ew. niech będzie średnioroczna. Bo jego
    > ogrzewanie jest bardzo selektywne i ich nie dogrzewa, trochę jak leki

    O, to grubo.
    Niestety, moje meble takie AI nie są ;(

    Czyli ciuchy rozwieszane w domu nie schną? :D

  • 136. Data: 2022-09-18 23:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

> [...]
    > Dlatego planować możesz, ale bazować musisz na obecnych warunkach.
    > Sam musisz się zastanowić do czego to doprowadzi, bo jeśli ktoś to
    > przemyślał, to będzie to w tej chwili teoria spiskowa, bo
    > wszystkie media mówią że jest pięknie i będzie jeszcze lepiej.
    > Dzisiaj powiedzą, że inflacja będzie spadać, jutro ogłoszą że
    > rośnie. Dziś powiedzą, że chcą walczyć z inflacją, jutro celowo
    > podniosą koszty pracodawców o kilkadziesiąt procent.
    > A jak już będziesz miał jakąś swoją teorię, to się nią kieruj nie
    > zważając na innych, bo większość musi na tym stracić. Wszędzie

    Znaczne przyspieszenie a dziesieciokrotny wzrost cen to jednak dwie
    oddzielne sprawy.
    Ja nawet nie twierdze ze ktos to zaplanował - dlatego mowie ze rzadza
    nami debile.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 137. Data: 2022-09-18 23:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Nie mam siły walczyć z tego typu kałmuctwem.
    > W d... byliście, g wiecie..., ale do mądrzenia się to pierwsi.
    >
    > Chcecie wiedzieć - poduczyć się, nie chcecie - nie mój problem.
    >
    > Powiem tylko, że w praktyce jest dokładnie tak jak piszą.
    > I nie zamierzam z docentami doktorami teoretykami dyskutować
    > dlaczego, nie to miejsce, czas i wynagrodzenie.

    A nie mozesz Mateuszowi normalnie odpowiedziec?
    Zadał ciekawe pytanie z ta temperatura scian.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 138. Data: 2022-09-19 08:13:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-09-2022 o 23:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > A nie mozesz Mateuszowi normalnie odpowiedziec?
    > Zadał ciekawe pytanie z ta temperatura scian.

    Musiałbym jakąś sondę w nie włożyć, żeby zbadać ile mają w środku (nikt
    nie twierdził że powietrze w ogóle nie ogrzeje tapety na ścianach) - to raz.

    Sezon grzewczy się nie rozpoczął, więc co i po co miałbym teraz mierzyć?
    - to dwa.

    Nie czuję się powołany do obowiązku przekonania niedouków - to trzy.

    Wystarczy że JA widzę wyraźną różnicę między nagrzaniem do tej samej
    temperatury nadmuchowo (czyli praktycznie tylko przez konwekcję) i przez
    promieniowanie (kominkiem).

    W tym pierwszym przypadku piec włączy się ponownie po kilkunastu
    minutach i podgrzeje powietrze, a w tym drugim przypadku czasem i pół
    dnia ściany stygną i piec się nie włącza.
    A w domu zimno jak diabli (poza bezpośrednimi okolicami kominka), tyle
    że ściana ciepła, więc sterownik nie reaguje (jest zbyt blisko kominka
    na takie przypadki).

    I skoro każde możliwe źródło opisuje sposób grzania właśnie tak,tj:
    IR - tylko (*) przez promieniowanie,
    HVAC - tylko przez konwekcję,
    woda - i promieniowanie i konwekcja,

    to rewelacje grupowych nieuków, którzy wiedzą lepiej niż każde inne
    źródło, mam w głębokim poważaniu.
    Tak jak rewelacje innych fanatyków religijnych - niech sobie wierzą,
    lub nie wierzą w co chcą, z wiarą na argumenty nie wygrasz.

    P.S.
    (*) Oczywiście słowo "tylko" nie oznacza że "w ogóle" nie nagrzeje się
    powietrze przy IR, albo "w ogóle" nie nagrzeją się ściany przy hvac.

    Trochę nagrzeją się zawsze - przy IR powietrze w końcu się trochę
    ogrzeje do nagrzanych promieniowaniem elementów stałych, a przy HVAC
    powierzchnia wewnętrzna ścian też się w pewnym stopniu ogrzeje od ruchu
    ciepłego powietrza.

    Ale stanie się to nieporównywalnie wolniej niż w innych przypadkach, do
    tego stopnia, że przy stałym dopływie zimnego z zewnątrz w środku ściany
    różnice będą stale zauważalne.

    P.S.2
    Dlaczego nie wymagasz od niedouków, żeby podali ile zapłacili za gaz do
    ogrzewania w zeszłym roku?
    Mogliby to od razu poprzeć wywodem, że ich własna fizyka jest droższa w
    utrzymaniu i dlaczego np. ;-)

  • 139. Data: 2022-09-19 09:33:36
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-09-18 o 23:58 +0200, r...@k...pl napisał:
    > Niestety, moje meble takie AI nie są ;(
    >
    > Czyli ciuchy rozwieszane w domu nie schną? :D

    Nie wiem, bo to fizyka jeszcze niezbadana. Efekty parowania i
    skraplania są na mojej liście pytań dodatkowych, jak już ogarnę
    przewodnictwo cieplne w tym alternatywnym świecie. Mam jednak obawy, że
    nigdy się nie dowiem, bo Sławek się chyba obraził - powyzywał
    wszystkich od ignorantów i kałmuków, zabrał zabawki i poszedł do domu...

    Mateusz

  • 140. Data: 2022-09-21 23:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

> [...]
    > gaz do ogrzewania w zeszłym roku?
    > Mogliby to od razu poprzeć wywodem, że ich własna fizyka jest

    Bo w tym roku mam zamiar grzac nadmuchem ciepłego powietrza
    (klimatyzator) i ten aspekt mnie interesuje.
    Jak sie grzeje gazem i ile go zuzywałem to juz wiem :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem