  • 141. Data: 2022-09-22 07:18:14
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-09-2022 o 23:59, Budzik pisze:

    > Bo w tym roku mam zamiar grzac nadmuchem ciepłego powietrza
    > (klimatyzator) i ten aspekt mnie interesuje.
    > Jak sie grzeje gazem i ile go zuzywałem to juz wiem :)

    No to podaj kwotę, będziemy mieli porównanie.

  • 142. Data: 2022-09-22 08:27:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-09-2022 o 23:59, Budzik pisze:

    > A nie mozesz Mateuszowi normalnie odpowiedziec?
    > Zadał ciekawe pytanie z ta temperatura scian.

    Dzisiaj zanim odpaliłem pierwszy raz piec, zmierzyłem.
    Wyszło że ściany mają od 19 - 20 stopni.
    W niektórych pomieszczeniach/ścianach nieco mniej.

    W tym czasie powietrze miało od 16 do 18 stopni.

    I to by było na tyle, jeśli chodzi o to przekonanie niektórych, że
    rzekomo ich temperatury są takie same, czy co tam niedouki chciały
    przekazać....

    Gdy piec się wyłączył po kilku minutach (nagrzał do 19 stopni), ściany
    nadal mają tyle samo ile miały wcześniej.

  • 143. Data: 2022-09-22 09:30:08
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-09-22 o 08:27 +0200, Cavallino napisał:
> [...]
    > Gdy piec się wyłączył po kilku minutach (nagrzał do 19 stopni),
    > ściany nadal mają tyle samo ile miały wcześniej.

    No ale ile miałyby mieć w tych warunkach? :)

    > I to by było na tyle, jeśli chodzi o to przekonanie niektórych, że
    > rzekomo ich temperatury są takie same, czy co tam niedouki chciały
    > przekazać....

    Nikt nie mówił, że temperatura powietrza i ścian jest taka sama. Swoje
    wierzenia opierasz na wiedzy czerpanej z ulotek reklamowych, trudno tu
    więc jakkolwiek dyskutować... Niemniej spróbuję wyjaśnić w sposób
    przystępny nawet dla atechnicznego ludzia:

    To, co obserwujesz, związane jest z inercją cieplną ścian. Im ściana
    masywniejsza, tym bardziej jej temperatura będzie dążyła do
    średniodobowej temperatury z którą ma styczność, a w ekstremalnych
    przypadkach do temperatury średniorocznej. Nie ma tu znaczącego związku
    z Twoją ulotkową tezą pt. "w ogrzewaniu nadmuchowym meble i ściany nie
    nagrzewają się".

    Ta inercja jest taka sama, niezależnie od tego, czy dom ogrzewasz
    powietrzem czy podłogówką. Co innego oczywiście jeśli chodzi o samą
    posadzkę, ale akurat o niej nie wspomniałeś ani słowem, tylko uparłeś
    się na tych swoich ścianach i meblach.

    Wracając do pytania "czy ogrzewanie powietrzem może być tańsze od
    tradycyjnego"? Tak, może - ale absolutnie nie z tych marketingowych
    powodów, na które się powołujesz.

    Mateusz

  • 144. Data: 2022-09-22 10:12:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > No ale ile miałyby mieć w tych warunkach? :)

    > Nikt nie mówił, że temperatura powietrza i ścian jest taka sama. Swoje
    > wierzenia opierasz na wiedzy czerpanej z ulotek reklamowych,

    Z 20 letnich obserwacji.
    Ale oczywiście Ty masz 0 letnią obserwację, więc wiesz lepiej.

    > Ta inercja jest taka sama,

    Nie jest.
    I kropka.

    > Wracając do pytania "czy ogrzewanie powietrzem może być tańsze od
    > tradycyjnego"? Tak, może - ale absolutnie nie z tych marketingowych
    > powodów, na które się powołujesz.

    Oczywiście, bo zapodana jako wada cecha, to niesamowicie marketingowa
    wartość, do tego stopnia że każdy uzna za słuszne się nią pochwalić.

    W marketingu widać też musisz się podszkolić.

  • 145. Data: 2022-09-22 12:21:06
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-09-22 o 10:12 +0200, Cavallino napisał:

    > Z 20 letnich obserwacji.

    Masz dwa identyczne budynki obok siebie i od 20 lat jeden ogrzewasz
    podłogówką, a drugi powietrzem, wszystko na bieżąco mierząc? No to
    ostry zawodnik jesteś. Mimo tego, niestety nadal wyciągasz błędne
    wnioski ze swoich obserwacji.

    > Nie jest.
    > I kropka.

    Płaskoziemcy stosują argumentację o podobnym poziomie merytorycznym, i
    podobnie zresztą reagują na próby racjonalnego tłumaczenia im, że
    błądzą.

    > Oczywiście, bo zapodana jako wada cecha, to niesamowicie marketingowa
    > wartość, do tego stopnia że każdy uzna za słuszne się nią pochwalić.

    Na Ciebie widać zadziałało, bo już któryś raz publicznie chwalisz się tą
    rzekomą wadą, starając się rozpowszechniać mit. I o to przecież chodzi
    w reklamie.

    Mateusz

  • 146. Data: 2022-09-22 12:41:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Masz dwa identyczne budynki

    A Ty masz choć jeden tak grzany, więc wiesz że jest inaczej?

    P.S.
    Widzisz Budzik - mówiłem że niedouka nic nie przekona.
    Wie swoje i nic tego nie zmieni.
    Swoich danych nie poda, bo udowodniłby że się myli.
    Ale kłócić się będzie do upadłego.

    Dyskusja z kimś takim nie ma sensu, żadna.

    EOD

  • 147. Data: 2022-09-22 22:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > No to podaj kwotę, będziemy mieli porównanie.

    Po tym sezonie dam znac jak wyglada porownanie gaz vs klimatyzatory.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 148. Data: 2022-09-24 18:27:42
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 18.09.2022 22:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > Znaczne przyspieszenie a dziesieciokrotny wzrost cen to jednak dwie
    > oddzielne sprawy.
    > Ja nawet nie twierdze ze ktos to zaplanował - dlatego mowie ze rzadza
    > nami debile.

    oddzielne sprawy to były jak zaczęli grubszy dodruk po 2008 czy tam
    2000. Teraz to dla mnie celowe działanie, ciężko mi uwierzyć, żeby nagle
    debile ujawniły się w większości krajów i nagle wspólnie dążyli do
    resetu (który z resztą już nie jest teorią spiskową). Na razie teorią
    spiskową chyba jeszcze jest, że dążymy do komunizmu nazywanego
    kapitalizmem interesariuszy, opisanego w we własnej książce przez
    szwaba, ale kierunek w jakim idziemy zdaje się to potwierdzać (warto
    przeczytać czy posłuchać audiobooka)...
    Ja byłem w szoku jak powiedzieli, że będą dawać pieniądze za siedzenie w
    domu. Tak było na całym (prawie całym) świecie. W drugim szoku byłem jak
    w pierwszych tygodniach lockdownu, gdy zgłosiłem się do pracy na
    ochotnika, wizytowałem placówki medyczne i wszystkie miały na to
    wywalone. Później sobie uświadomiłem, że kapitalizm odchodzi w
    zapomnienie, tylko jeszcze nie wiedziałem jaki jest kierunek - teraz
    powoli zaczyna się to rozjaśniać.
    W UK banki teraz rozsyłają listy, że w razie konieczności mogą przejąć
    pieniądze u nich ulokowane. Co lepsze wypłata tych pieniędzy jest bardzo
    utrudniona (ja mam 6 kont w różnych bankach żeby móc w jeden dzień
    wypłacić średnią krajową, a otwieram konta z najwyższym możliwym limitem
    wypłat) Innym zbiegiem okoliczności Watykan ściąga z innych banków
    wszystkie pieniądze do siebie. To, że duże firmy powoli przejmą mniejsze
    już widać, zastanawia mnie tylko w jakim trybie przejdziemy na CBDC -
    czy nagłe załamanie (np. hack na system bankowy i utrata środków) nas do
    tego zmusi, czy będą zachęcać dodatkowymi cyferkami na wirtualnym koncie
    (ale wtedy nie wszyscy zechcą, chyba że nie będzie ich stać na bieżące
    rachunki - wtedy chętnie przejdą na CBDC, gdzie będą środki specjalnie
    na prąd, gaz i jedzenie). Mimo, że skłaniam się ku wersji pierwszej, to
    druga brzmi sensownie w obliczu wykreowanego kryzysu energetycznego.

    Lukasz

  • 149. Data: 2022-09-25 04:44:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Analogicznie w czasie braku dostępności

    Analogicznie, to robią nas w wała (jak z całą resztą).

    Marża na prądzie wzrosła o 7000%, bez wyraźnego wzrostu kosztów.
    Węgiel kupują w cenach sprzed roku (zakontraktowany długoterminowo,
    często z własnych kopalń), a kasują za prąd 10 razy więcej.

    Pewnie naszym kosztem robią sobie poduszkę na finansowanie wyborów i ich
    wiadomej strony....

    Orlen robi dokładnie to samo z paliwami.

  • 150. Data: 2022-09-25 11:44:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 25 września 2022 o 04:44:08 UTC+2 Cavallino napisał(a):

> [...]
    > wiadomej strony....
    >
    > Orlen robi dokładnie to samo z paliwami.
    I dlatego będziemy mieli 500 wyrzutni rakiet i tysiące rakiet do nich. Trzysta
    nowoczesnych czołgów. Tysiące dronow różnych. Kilkadziesiąt nowoczesnych samolotów.
    Ty zapewne jesteś z urodzenia niewolnikiem i ci rybka który pan tobą rządzi. Ja wolę
    żeby rządził mną ktoś kogo sam sobie wybiorę.