  • 11. Data: 2022-09-13 12:48:52
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-09-13 o 12:27 +0200, r...@k...pl napisał:
    > Limit iluś-tam kwh na osobę (a nie gospodarstwo), powyżej którego
    > cena prądu byłaby rynkowa, to akurat w miarę sensowny pomysł.

    Sensowniejsza byłaby deregulacja. Przymusowa sprzedaż - czegokolwiek -
    po ustawowo kontrolowanej cenie to pomysł rodem z PRL.

    Mateusz

  • 12. Data: 2022-09-13 12:50:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Sep 2022 12:45:04 +0200, w <tfpmvf$s7s$2$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Prąd i inna energia bezpowrotnie zużywana przy produkcji i dystrybucji
    > paliwa również.
    > W ilościach zbliżonych do potrzebnej bev do jazdy,a nie do samego
    > naładowania, jak to ma miejsce w przypadku ice.

    A jak wiadomo bateria do bev po prostu jest i już, a do produkcji prądu nie
    potrzeba niczego, bo to przecież same elektrony, a one są wszędzie.

  • 13. Data: 2022-09-13 12:54:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Sensowniejsza byłaby deregulacja.

    Ale to oznacza uwalone wybory.
    Prąd dla domowych z miejsce zdrożałby z 5 razy.

  • 14. Data: 2022-09-13 12:55:40
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 13 September 2022 at 12:51:01 UTC+2, r...@k...pl wrote:

    > A jak wiadomo bateria do bev po prostu jest i już, a do produkcji prądu nie
    > potrzeba niczego, bo to przecież same elektrony, a one są wszędzie.
    No i kto kupił duży telewizor będzie placił o 100% więcej za prąd
    bo to samo zobaczy na mniejszym ekranie

    A kto się kąpie w za cieplej wodzie ten tez zapłaci o 100% więcej za prąd, bo może
    się kąpać raz w tygodniu w chłodnej wodzie , dla zdrowia

    A kto właczy w n ocy światło temu kara, bo w nopcy może uzyc latarki czołowki w
    drodze do kiblaa

    I obowiązkowa cisza nocna i wyłaczamy nadawanie programów telewizyjnych o godzinie
    23.

    A dla dzieci wyłaczamy internet o godzinie 22.

  • 15. Data: 2022-09-13 12:58:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-09-2022 o 12:50, r...@k...pl pisze:

    > A jak wiadomo bateria do bev po prostu jest i już,

    Jest bardziej niż płyny wlewane do samochodu, zwłaszcza w całym okresie
    jego życia.

    Bateria to jednorazowa inwestycja dla wielu kolejnych aut, w
    przeciwieństwie do w/w.

    https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/baterie-to-ni
    e-ropa-naftowa-nie-zuzywaja-sie-w-ten-sposob-surowce
    -z-ogniw-li-ion-moga-krazyc-w-zamknietym-cyklu/

    > a do produkcji prądu nie
    > potrzeba niczego,

    Tak, nie potrzeba niczego innego, niż do produkcji energii dla produkcji
    paliw.

  • 16. Data: 2022-09-13 17:12:34
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 13 września 2022 o 11:45:04 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > Mają wiele, jeśli zastępują bardziej smrodzące źródła emisji, napędzane
    > paliwami kopalnymi.

    problem w tym, że to nie jest takie oczywiste... potencjalne/realne problemy z
    elektrykami i FV:

    Tak na szybko np.

    Panele elektr. też podnoszą temperaturę
    https://spidersweb.pl/2022/02/elektrownia-sloneczna-
    sahara-zly-pomysl.html

    Wodór gorszy od CO2, a jest lansowany jako paliwo przyszłości. Aktualnie ucieka
    praktycznie ze wszystkich zbiorników... a myśli się o rurociągach wodorowych
    https://www.chip.pl/2022/04/wodor-metan-globalne-oci
    eplenie-zmiany-klimatu/
    https://www.google.pl/search?q=rurociag+wodor

    Zbyt dużo wiatraków? Też źle https://spidersweb.pl/2022/06/turbiny-wiatrowe-mniej
    -pradu-farmy-kradna-wiatr.html
    Ptaki też obrywają :( https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/przyznali-
    sie-do-zabicia-150-orlow-8-mln-dol-kary-dla-elektrow
    ni-wiatrowej/m9f0mz6

    Pył w miastach? Spalinowe samochody już od Euro 4 bodajże praktycznie go nie emitują
    z silnika. Za to ścierają się opony, podnosi się pył z jezdni (ale mycie dróg nie
    jest eko, bo woda... ;) ). Elektryki znacznie mocniej ścierają opony (cięższe,
    większy moment przy ruszaniu)
    https://spidersweb.pl/autoblog/zakaz-produkcji-samoc
    hodow-spalinowych-niewiele-da-to-opony-truja-najbard
    ziej/
    https://www.krakow.pl/aktualnosci/193125,30,komunika
    t,czyste_ulice___czyste_powietrze.html
    https://dziennikpolski24.pl/dwie-tony-pylu-zalegaly-
    pod-autami-na-ulicy-lea/ar/12028762

    Wypadki - elektryki 50% więcej niż spalinowe... + większe straty/wypadek (większa
    masa, zniszczone baterie)
    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczen
    stwo/news-elektryczne-auta-rozbijaja-sie-na-potege-t
    en-raport-nie-pozo,nId,6253055

  • 17. Data: 2022-09-13 19:52:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 13 September 2022 at 17:12:36 UTC+2, WS wrote:

> [...]
    masa, zniszczone baterie)
    > https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczen
    stwo/news-elektryczne-auta-rozbijaja-sie-na-potege-t
    Wiatraki przemysłowe generują zabójcze dla zdrowia infradźwieki
    Kto mieszka w pobliżu wiatraków ten żyje o 20 lat krócej.
    \
    Donald Trump nie zgodził sie na budowę wiatraków w pobliżu swojej rezydencji na
    Florydzie,
    gdyż z badan wynikało, że szkodliwe dla zdrowia infradxwieki odstrasza gości i
    wartośc rezydencji obnizy sie o 90%
    bo nikt nie będzie chciał jej kupić, bo tam nie zamieszka, bo infradźwieki, czyli
    wibracje infradźwiekowe przenoszone gruntem to znana broń terorystów, nie
    pozostawiająca śladów a prowadząca do szybkiego skrajnego wyczerpania organizmu
    bezsennością i ciągłem stanem czuwania, co doprowadzania do Alzheimera, wylewów,
    udarów mózgu, utraty kontroli nad czynnościami fizjologicznymi a w koncu do raptownej
    śmierci.
    Chronic Fatigue Syndrome
    #ChronicFatigueSyndrome
    #WindTurbineSyndrome
    #WindFarmSyndrome

    dlatego wiatraki tylko w morzu, 109 kilometrów od najbliższych zabudowań

    bo przenoszone gruntem 5-10Hz wprowadza budynki w częstotliwości rezonansowe i
    wibrują ściany, wibruje podłogą, wibrują szyby i spać się nie da i to sa tak zwane
    nawiedzone domy, znane z historii, albo domy wiedź, w których każdy się boi
    zamieszkac, bo straszy

    Brałem udział w Projekcie Solar Sahara
    i energia miała byc przesyłana podmorskim kablem do Europy,

    ale w międzyczasie Afryka się błyskawicznie rozwinęła gospodarczo i przemysłowo i
    żużyje energie solarną z
    Sahary na wlasne potrzeby.

    \A dodatkowo jest problem z solarami eksponowanymi na bardzo wysokie temperatury
    gdyż folia EVA używana do laminacji, zaczyna się topić juz w temp. 60 C
    czyli nie wytrzyma upałów na pustyni i nastepuje delaminacja paneli juz po pierwszym
    roku
    i nadają się jedynie na złom lub do utylizacji
    a nikt nie będzie wymienial 50% paneli co roku, bo to generuje większe koszty niż
    zyski.

  • 18. Data: 2022-09-13 22:58:49
    Od: M M <m...@g...com>

    wtorek, 13 września 2022 o 12:30:59 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Limit iluś-tam kwh na osobę (a nie gospodarstwo), powyżej którego cena prądu
    > byłaby rynkowa, to akurat w miarę sensowny pomysł.
    > Na dzień dobry znikają różni producenci bitcoinów.
    Gorzej jak ktoś ma ogrzewanie elektryczne. Nie tanie ale z braku możliwości
    przyłączenia gazu w czasie kiedy dom był budowany, a teraz zmiana tego to spora
    demolka (kable grzejne zabetonowane w podłodze nie jest łatwo zastąpić rurkami z wodą
    grzaną gazem lub pompą ciepła). Grzało w tańszej taryfie czyli pomagało wyrównać
    wahania obciążenia sieci. Ale może faktycznie zainteresować się produkcją bitcoinów
    - koparka jako grzejnik?

  • 19. Data: 2022-09-13 23:11:10
    Od: M M <m...@g...com>

    wtorek, 13 września 2022 o 19:52:21 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    emitują z silnika. Za to ścierają się opony, podnosi się pył z jezdni (ale mycie dróg
    nie jest eko, bo woda... ;) ). Elektryki znacznie mocniej ścierają opony (cięższe,
    większy moment przy ruszaniu)

    Większy moment przy ruszaniu dałoby się rozwiązać przez jakiś system kontroli trakcji
    który nie dopuści do zerwania przyczepności przy ruszaniu, w elektryku chyba
    najłatwiej to zrobić (szybko zmniejszyć moc, nie dawać od razu pełnej lecz płynnie
    narastającą "soft start").

    stwo/news-elektryczne-auta-rozbijaja-sie-na-potege-t
    en-raport-nie-pozo,nId,6253055

    Na problem z przyzwyczajeniami kierowców i stłuczki parkingowe jest proste
    rozwiązanie, tryb pracy ze zmniejszoną mocą do bardzo wolnego manewrowania po
    parkingu, do rozwiązania w sofcie.

> [...]
    > i nadają się jedynie na złom lub do utylizacji
    > a nikt nie będzie wymienial 50% paneli co roku, bo to generuje większe koszty niż

    Już dawno wymyślono panele dwustronne, z obu stron szkło akurat w sam raz na pustynię
    (dodatkowy uzysk ze światła odbitego od podłoża), zakładam że ktoś rozsądny zastosuje
    na pustyni panele odpowiednie do panujących tam warunków (pewnie szkło jakieś
    twardsze by nie dawało się za bardzo zmatowić piaskiem którego dużo tam lata w
    powietrzu). Albo inne rozwiązanie niż PV - skupienie dużej ilości światła systemem
    luster na zbiorniku ciśnieniowym z wodą i dalej klasycznie turbina parowa.

  • 20. Data: 2022-09-13 23:38:16

    Tue, 13 Sep 2022 03:55:40 -0700 (PDT), w
    <2bf93852-8654-4499-8755-8a42bc9ebe5dn@googlegroups.
    com>, a a

    Połowa pomysłów ma sens :)