  • Data: 2019-10-10 09:13:33
    Temat: Re: Termet Gold ciepła woda użytkowa
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-10-10 o 08:43, Kris pisze:
    > Zasobnik mam 150 litrów,

    Jak dużą ma wężownicę? Jak jest moc wymiany ciepła: wężownica -> ciepła
    woda użytkowa?

    > To raczej nie grozi
    > Aktualnie dom +cwu ogrzewa kocioł śmieciuch 17kw
    > Nigdy nie było sytuacji żeby nie dał rade nagrzać zasobnika itp
    > dom mam wysokoakumulacyjny wiec nawet jakby kocioł gazowy grzał tylko CWU przez 2
    godziny to spadku temperatury w domu nie odczuje praktycznie wcale

    Do śmieciucha można podłączyć każdy zasobnik, nawet taki z podkową i
    każdy z nich ten kocioł nagrzeje, bo kocioł grzeje równolegle CWU i CO.
    Nawet jak kocioł grzeje tylko i wyłącznie zasobnik (lato) to w kotle
    jest spora ilość wody, która buforuje ciepło.

    W przypadku kotła gazowego, kiedy zaczyna on ładować zasobnik CWU to
    wyłącza on CO. W kotle masz raptem 1-2 litry wody. Wbudowana w zasobnik
    wężownica musi mieć odpowiednio dużą moc, aby kocioł mógł pracować
    non-stop bez wyłączania palnika. W przeciwnym razie kocioł będzie się
    załączał na kilka sekund i wyłączał na kilkadziesiąt czy kilkaset sekund
    pozostając cały czas w trybie ładowania zasobnika CWU. W takim trybie
    będzie ten kocioł ładował zasobnik przez kilka-kilkanaście godzin, a w
    domu cały czas będzie zimno.

    > Ok dzięki, taki wiec pewnie kupie
    > Ten z tworzywa jest ok czy stalowy lepszy?

    Stalowy lepszy, pod warunkiem, że dobrej firmy. Są firmy, które tak
    spawają, że kominy po 3-4 latach są już dziurawe z powodu korozji.

    Z tworzywa nieco tańsze, ale także nie korodują.