  • Data: 2019-05-14 09:52:15
    Temat: Re: Trzy lata w Pellecie
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.05.2019 03:53, adam pisze:

    > Jednocześnie w naszym kręgu kulturowym rocznie wyrzuca się 5 mln ton chleba na
    smietnik. Szacunek do chleba to historia.

    To się wysysa - jak pewien Żyd powiedział - z mlekiem matki.
    A jak dziecko nie wyssało z matczynego cycka (bo było karmione
    z butelki), to się go uczy, że kruszynę chleba podnosi się
    z ziemi przez uszanowanie. Co tam dziecko, starą krowę można
    nauczyć, iż starego chleba nie wrzuca się do kubła na śmieci,
    ale kruszy i wynosi do karmika w ogrodzie, bo dzikie gołębie
    tylko na to czekają. Ja tak nauczyłem obcego człowieka
    w rodzinie, żonę - gdyż to ani krewna, ani powinowata.