  • 31. Data: 2021-10-30 10:28:26
    Temat: Re: Tyle zysku co w pysku ! Nowe zasady rozliczania fotowoltaiki w 2022
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 29 października 2021 o 20:51:32 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > No i się doczekałem, wycieczki osobiste.
    >
    > Ale zmartwię Cię, wszelkie Twoje "porady" były "kulą w płot"
    > Na tym podjeździe, o którym pisałem miałem w tym tygodniu kolejne 2
    > wywrotki z 20t kruszywa każda i nie zostawiły żadnego śladu.
    >
    > Inna sprawa, że kruszywo za które na wiosnę płaciłem 47zł/t teraz
    > kosztowało mnie 105zł/t ...
    > Ale to już Zenek mi wytłumaczy dlaczego tak ma być...
    >

    > TG
    I dobrze że się doczekałeś od pizdziaka wycieczek osobistych. Masz jakiś powód trepie
    żeby mnie się czepiać?

  • 32. Data: 2021-10-30 10:42:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2021 o 10:28 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > I dobrze że się doczekałeś od pizdziaka wycieczek osobistych. Masz jakiś
    > powód trepie żeby mnie się czepiać?

    Żle to odebrałeś - to nie było złośliwe, jedynie uszczypliwe.
    Na każdy mój post o inflacji, podwyżkach, kryzysie dawałeś odpór, że jest
    OK i w sumie nic złego się nie dzieje w gospodarce.
    Czas pokazał, że nie miałeś racji i nadal jej nie masz w swoich
    przewidywaniach.

    TG

  • 33. Data: 2021-10-30 10:50:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Kruszywo "nasze", świętokrzyskie - nie ma w nim ceny frachtu, ceł,
    embarga, wojny gazowej.
    Nasza skała rozdrabniana tą samą maszyną co rok temu przez tego samego
    pracownika co rok temu.
    Czemu podrożało o 100% w ciągu roku? - jak paliwa podrożały na razie o
    kilka/kilkanaście %.
    To przez drukarki Glapińskiego o których twierdzisz, że są dobre bo Niemcy
    mają większe i nic złego się tam nie dzieje.

    TG

  • 34. Data: 2021-10-30 17:42:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 30 października 2021 o 10:42:42 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > OK i w sumie nic złego się nie dzieje w gospodarce.
    > Czas pokazał, że nie miałeś racji i nadal jej nie masz w swoich

    Jeśli coś do mnie miałeś to powinieneś do mnie napisać. To co zrobiłeś było chamskie,
    złośliwe i prostackie. Czas który by cokolwiek potwierdzil albo zaprzeczył jeszcze
    nie nadszedł. Chwilowo można powiedzieć że gospodarka po poltora roku pandemi ma się
    bardzo dobrze. Finanse państwa uratowało budownictwo. Mieszkania drogie, zbudowane
    praktycznie z krajowych materiałów i krajowa robocizna. Rząd uknuł doskonała intrygę
    żeby ludzie kupowali nieruchomości. Sztucznie zostały zrobione niskie stopy
    procentowe i niewielka i inflacja. Trzymanie pieniędzy w bankach stało się
    nieopłacalne. Prości głupi ludzie nie wiedząc co zrobić w takiej sytuacji
    zainwestowali w nieruchomosci bo jakiś niewidzialny głos im o tym powiedział. I
    interes z strzyżeniem owiec ruszył pełną parą. Jazda bez trzymania zacznie się jak z
    60% kupionych nowych mieszkań zostanie oddanych do użytku. Na to trzeba poczekać
    jeszcze ze dwa lata. Za dwa do pięciu lat będzie można mówić czy miałem rację czy jej
    nie miałem.

  • 35. Data: 2021-10-30 17:53:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 30 October 2021 at 08:38:35 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > umieszczająć płyty pod każdą podporą , a rolki między płytami"
    >

    > Na szczęście napisał mi z tej grupy na maila praktyk, który na codzień
    > robi drogi.
    > Napisał, że jak masz czas to to zostaw, jak obeschnie to przy tym
    > gruncie, kruszywie i tej grubości warstwy będziesz miał "beton". Obeschło
    > dosypałem kruszywa i mam beton. Jeździły po tym 20t wywrotki i żadnej
    > wgniotki.
    > nie wiem "po co komu" - mi jest potrzebne do klimy, PC basenowej, PC CWU,
    > ładowania elektryka no i oczywiście "odkładania" do sieci na zimę.

    nie zawracaj głowy
    to ty masz problem z wiatą i płaczesz
    z wiatą na podjeździe z wjazdem poprzecznym
    Każdy Zenek by ja obrocił zanim zostanie obklejona solarami

    Usenet to konwersacje a nie żadne porady.
    Porady są odplatne.

  • 36. Data: 2021-10-30 17:53:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 30 października 2021 o 10:51:02 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > To przez drukarki Glapińskiego o których twierdzisz, że są dobre bo Niemcy
    > mają większe i nic złego się tam nie dzieje.

    Zdrożało bo zdrożało na światowych giełdach. Producent nie ma w zakresie obowiązków
    sprzedaży taniej w kraju niż na eksport. Jak byś miał prywatną kopalnie kruszywa to
    oczami wyobraźni widzę jak odrzucasz lepsze oferty żeby twoi dotychczasowi klienci
    płacili tyle co wcześniej.

  • 37. Data: 2021-10-30 21:42:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Mylisz się, płacą za to oddając 20% energii.
    zgadza się. Ale jęcząc sami potwierdzacie ze to zajebiście korzystna
    forma "magazynowania" energii.
    > Poza tym PV oszczędza
    > miliony ton węgla rocznie, produkując energię.
    Znowu zgoda. Ale gdyby te pieniądze zainwestować nie w panele a w
    elektrownie atomową - byłoby dużo korzystniej.

    > Mniej płacisz za energię, gdyby nie PV to trzeba by dodatkowe tony węgla
    > spalić.
    Masz cokolwiek na potwierdzenie tej tezy? Zgadzam się że bez PV trzeba
    by więcej spalić - pytanie ile. Teraz "elektrownia" musi kupić, i
    jednocześnie musi zapewnić prąd jak nie ma słońca. więc "oszczędność"
    węgla jest - pytanie jaka w rzeczywistości a nie teoretycznie. natomiast
    ja płacę tyle samo, bo albo "elektrownia" przekaże moje pieniądze
    górnikom albo prosumentom

    ToMasz

  • 38. Data: 2021-10-30 21:54:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    jeszcze ze dwa lata. Za dwa do pięciu lat będzie można mówić czy miałem rację czy jej

    Aby mieć prawo oczekiwać kultury, trzeba ją samemu okazywać, a póki co
    zenusiu to cham i arogant jesteś.

    Zauważ, że to jest stwierdzenie, a nie pytanie, a jako niepytany nie
    masz prawa zabierać głosu.

  • 39. Data: 2021-10-30 22:07:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

    > Znowu zgoda. Ale gdyby te pieniądze zainwestować nie w panele a w
    > elektrownie atomową - byłoby dużo korzystniej.

    Guzik prawda. Znaczy chodzi o PV, nie o atom. Wymagania dotyczące
    "zieloności" systemu energetycznego dotyczą produkcji, a nie konsumpcji
    energii. Promocja indywidualnych instalacji PV miała na celu to, by
    żadna Unia się Polski nie czepiała. Założony procent produkcji został
    już osiągnięty, dlatego władze dają po hamulcach. Nikt tu nie ma pomysłu,
    co zrobić z nadmiarową energią słoneczną. Bo to, że gdy słońce wychodzi
    zza chmur, pod kotły nie trafia ani szufla węgla mniej -- to rzecz
    oczywista. Być może polska fotowoltaika wręcz przyczynia się do wzrostu
    spalania węgla -- wielu ludzi ma zimą węglowy prąd za darmo, więc z tego
    chętnie korzysta.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2021-10-30 22:12:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 30 października 2021 o 21:55:03 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > zenusiu to cham i arogant jesteś.
    >
    > Zauważ, że to jest stwierdzenie, a nie pytanie, a jako niepytany nie
    Nigdy użyszkodnik bystry nie byłeś. Ale widać że covid co go przechorowales poczynił
    w twoim uszkodzonym najpierw przyducha a potem w dorosłym życiu alkoholizmem mózgu
    ogromne straty.