  • 61. Data: 2021-11-01 20:29:00
    Temat: Re: Tyle zysku co w pysku ! Nowe zasady rozliczania fotowoltaiki w 2022
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 November 2021 at 20:09:25 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Dramat, ale na razie nie dla mnie, dla Ciebie i innych płacących za prąd.
    > Ja mam zgłoszone tyle ile chciałem mieć i wg tej ustawy będę miał to przez
    > 15lat.
    >
    > TG
    Te 15 lat jest po to ustawie, aby nie było protestów opozycji,
    ale za rok będzie kolejna nowelizacja
    i dla wszystkich jednakowe warunki
    a prawa nabyte nie mogą być chronione, gdyż naruszają zasady demokracji, tworząc
    klasę uprzywilejowaną na 15 lat, bez prawnej podstawy.

    15 lat abolicji zostanie skierowane do TK i uznane sa niekonstytucyjny zapis

    Tak było w Mimcach
    \tak było z feed-in-tarrifs i mialy tak zagraniczne farmy wiatrowe w Polsce, ale
    energetyka wypowiedziala te umowy, jako skrajnie niekorzystne ( stawka 1kWh o 100%
    droższa id ceny rynkowej)

    trochę pyskawali, ale sprawy zostaly zamknięte

    Z solarami będzie net billing dla wszystkich, co zapowiada ustawa
    a ten okres 15 lat zostanie z ustawy usuniety jako intuicyjnie niekonstytucyjny.

    Czyli to tego typu gwarancja co gruszki na wierzbie
    i musi zostać usunięta z ustawy

  • 62. Data: 2021-11-01 20:35:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 1 listopada 2021 o 20:04:34 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

    > Nachodzą ważne zmiany dla prosumentów net billing będzie obowiązywać od 1 kwietnia
    2022 r.

    > https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/budze
    t-domowy/zmiany-dla-prosumentow-jak-bedzie-dzialal-n
    owy-system-rozliczen/46pje0z

    > Nachodzą ważne zmiany dla prosumentów - Jak będzie działał nowy system rozliczeń?
    > net billing będzie obowiązywać od 1 kwietnia 2022 r.
    > Sejm znowelizował w piątek ustawę o OZE, wprowadzając dla prosumentów nowy system
    rozliczeń - net billing. Zgodnie z nim, prosumenci będą sprzedawać nadwyżki energii
    wprowadzone do sieci po określonej cenie, a za energię pobraną będą płacić jak inni
    odbiorcy.

    > No i było tyle gadania, że Jadwisia wycofała swój projekt,
    > a ustawa o OZE zostala znowelizowana
    > i wchodzi od 1 kwietnia 2022
    > czyli w Prima Aprilis
    >
    > i nie za 5 lat, nie za 10 lat
    > a za pól roku
    >

    > Nowe przepisy podwoją czas zwrotu z fotowoltaiki ?
    >
    > za sprzedaż energii prosument dostawałby średnio 220-250 zł/MWh. Natomiast za zakup
    energii płaciłby ponad 400 zł/MWh

    > I wszystko jasne
    >
    > https://www.onet.pl/informacje/smoglabpl/nowe-przepi
    sy-podwoja-czas-zwrotu-z-fotowoltaiki-wyliczenia/lwb
    f36y,30bc1058
    400 to jak sam pojedzie do elektrowni i mu prąd do wiaderek zapakują. Z przesyłem i
    wszystkimi innymi opłatami standardowa cena w podstawowej taryfie to ponad 70 groszy
    za kilowatogodzinę.

  • 63. Data: 2021-11-01 20:37:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 20:28 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > O ile będą temu sprzyjały warunki techniczne, a instalacja dożyje
    > kolejnego lata z tych 15 lat.
    >
    > To, że masz gwarancję odbioru na określonych zasadach przez najbliższe
    > 15 lat, nie oznacza, że wyprodukowana przez Twoją PV energia będzie
    > rozliczana.

    Ja to niestety wiem. O ile o stan techniczny, awarię itp się nie obawiam
    (sam sobie naprawię co się zepsuje), to mam świadomość, że u nas (w PL)
    obywatel nie ma żadnych praw nabytych i jutro może być z całym dobytkiem
    spuszczony do rynsztoka przez "państwo prawa".
    Będę się martwił i szukał rozwiąznia jak powstanie problem. Na razie
    jestem zadowolony z PV.

    TG

  • 64. Data: 2021-11-01 20:39:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 20:29 a a <m...@g...com> pisze:

    > Te 15 lat jest po to ustawie, aby nie było protestów opozycji,
    > ale za rok będzie kolejna nowelizacja

    Może do tego czasu odpalisz swoją PC na ogniwach o COP > 10. Będę
    pierwszym Twoim klientem, serio piszę.

    TG

  • 65. Data: 2021-11-01 21:02:17
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 November 2021 at 20:39:20 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Może do tego czasu odpalisz swoją PC na ogniwach o COP > 10. Będę
    > pierwszym Twoim klientem, serio piszę.
    >
    > TG
    Nie będzie klientów krajowych, tylko specjalne zastosowania typu stacja kosmiczna,
    łodzie podwodne, Sahara Project
    będzie część typu DIY Open Project, aby każdy mógł sobie zbudować w domu Pompę Ciepła
    Peltiera na własne potrzeby

    Gdy znajdę środki to zorganizuję produkcję specjalnych ogniw Peltiera, przeznaczonych
    do zastosowań typu Pompy Ciepla Peltiera.

    Gdy przeczytałem artykuł z Elektroniki Praktycznej nt. ogniw Peltiera, sprzed 25 lat
    to się poczułem jak w Time Machine

    25 lat i nic się nie zmieniło
    dlaczego ?

  • 66. Data: 2021-11-01 21:12:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 1 listopada 2021 o 19:54:37 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Dodaj do swojego zużycia kW pozostałe zużycia opału czy czym tam
    > grzjesz/chłodzisz i porównamy w przeliczeniu na osobę.

    Jak byś przy odpowiadaniu uruchamial mózg a nie jechał na odruchach to pewno byś
    zauważył pisałem o bieżącym magazynowaniu i bieżącym zużywaniu tego co zmagazynowane
    na podstawowe potrzeby. Napisałem żeby wodę do mycia grzać kolektorem słonecznym.
    Przeczytaj co jeszcze napisałem, może napisałem że akumulator 5kWh pozwoli na
    używanie czajnika elektrycznego, zmywarki, pralki. Oszczędności można rowniez robić w
    ten sposób że wykorzystuje się to co zostało dane. I że nie musi to być przez cały
    rok. Jako przykład głupoty, chciwości kto dałem przykład burdelem. Inny przykład może
    być taki że jak ktos zobaczy na ulicy 5 złotych to nie podnosi bo on tylko podnosi od
    dziesięciu złotych. A różne dywagacje że podpisal ktoś na 15 lat i będzie miał miedzy
    bajki można włożyć. Przez 15 lat mogą być ze trzy wojny światowe. Może wyjebać jakiś
    bardzo duży wulkan i gwarancja odebrania pójdzie się jebac bo przez 8 lat bedzie tyle
    pylu że światło że słońca nie będzie dochodziło. A za najprostszych to że jakiś
    kolejny rzad stwierdzi że piniendzy nie ma nie będzie. Albo w przyszłym roku opanują
    reakcje termojądrowa. I prąd będzie darmo albo prawie darmo w każdych ilościach. W
    tej chwili czy da się opanować reakcje termojądrowa zależy od szybkości liczenia
    komputerów. pisali że Chińczycy odpalili jakiegoś komputerowego potwora co liczy
    podobno szybciej niż wszystkie superkomputery jakie sa na ziemi razem wziete. Jak
    świat stary to na gruszki na wierzbie zawsze się ludzie łapali.

  • 67. Data: 2021-11-01 21:20:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 November 2021 at 21:12:05 UTC+1, 4...@g...com wrote:

> [...]
    podobno szybciej niż wszystkie superkomputery jakie sa na ziemi razem wziete. Jak
    świat stary to na gruszki na wierzbie zawsze się ludzie łapali.
    Kolektory solarne do grzania wody to dead horse
    stara technologia, dawno zarzucona i zastąpiona fotowoltaiką
    Podstawowy problem to gotowanie się glikolu, gdy awaria sterowania po burzy i
    zalewanie poddasza
    Zima sprawnośc marna, no i brak dotacji, a dach jeden pod fotowoltaikę z dotacjami.

    Hindus produktował kolektory solarne po 100$ za panel
    dla biednych rolników
    a w Polsce kosztowaly 5 razy drożej.

  • 68. Data: 2021-11-01 21:27:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 21:12 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > pewno byś zauważył pisałem o bieżącym magazynowaniu i bieżącym zużywaniu
    > tego co zmagazynowane na podstawowe potrzeby. Napisałem żeby wodę do

    Jak to mówią nie ucz ojca dzieci robić. 5 płaskich kolektorów słonecznych
    mam od 10lat i używam nadal z powodzeniem. Chciałeś dowaliłeś mi z tymi
    900kWh i teraz się wykręcasz. Ja nie ma innych kosztów, nie mam gazu, nie
    kupuję węgla, od 3 sezonów nie kupuję drewna. Całość mam na prąd. Mam w
    razie "w" kupę drewna aby nie zamarznąć w zimie ale nie muszę tego na
    razie ruszać. Mam w chałupie 5 osób w tym dwoje nastolatków i nie będę im
    kazał kąpać się raz na tydzień w misce wody aby zaoszczędzić 10kWh/miesiąc.
    Dowaliłeś z tymi 70kWh i aproksymujesz to na całe społeczeństwo. Tak mogą
    żyć emeryci w bloku/kamienicy a nie aktywne rodziny we własnym domu, gdzie
    czasami są 2 lodówki, osobna zamrażalka, 3 telewizory, 3 komputery
    stacionarne, xbox'y, warsztat, kotłownia i aktywne życie wszystkich
    członków rodziny.

    TG

  • 69. Data: 2021-11-01 21:39:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Może do tego czasu odpalisz swoją PC na ogniwach o COP > 10. Będę
    > pierwszym Twoim klientem, serio piszę.
    >
    > TG

    Jak byś śledził sąsiedni wątek to byś wiedział, że pogmatwałem koledze
    plany i już nie będzie PC na Peltierze, ale teraz będzie inna inwestycja
    - "Amber Gold II" :)

  • 70. Data: 2021-11-01 21:45:25

    Mon, 01 Nov 2021 21:27:48 +0100, w <o...@l...harvard.local>,
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(-a):

> [...]
    > czasami są 2 lodówki, osobna zamrażalka, 3 telewizory, 3 komputery
    > stacionarne, xbox'y, warsztat, kotłownia i aktywne życie wszystkich

    To wszystko trochę mi się kłóci z "aktywnym zyciem" :D