  • 81. Data: 2021-11-01 23:12:38
    Temat: Re: Tyle zysku co w pysku ! Nowe zasady rozliczania fotowoltaiki w 2022
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 November 2021 at 23:00:03 UTC+1, Uzytkownik wrote:
> [...]
    > jakich, cienkościennych rurek. Mogą tak grzać, bo nie mają takich zim
    > jakie są u nas.
    > Po co Ci dotacje na inwestycję, która zwróci się po roku-dwóch bez
    > dotacji i daje więcej energii od inwestycji, która z dotacjami zwróci
    > się dopiero po 5-10 latach, a będzie przynosiła 3 razy mniej energii?
    > Tobie 1 litr wystarczy do kąpieli?
    >
    > Kąpiesz się raz w miesiącu?
    > Jak się uprzesz to zasilisz. Dużo łatwiej przy pomocy Peltiera
    > wyprodukować prąd do zasilania telewizora czy kompa niż grzać nim chałupę :)
    Miejsce kolektorów solarnych jest na złomie, bo to stara technologia, oferowana zanim
    fotowoltaika stala się tania i dostepna dla każdego Zenka.

    Ok. 10 lat temu to było ok.
    A potrzebujesz 300 litrów gorącej wody do kąpieli ,
    tyle brudu od rocznego niemycia ?

    Hindus używal od kilkunastu lat kolektorów solarnych na polu, do grzania wody na
    budowach, do mycia
    I to te same kolektory co masz na dachu
    i obieg musi być otwarty, wentylowany, aby instalacji nie rozerwalo
    A jednak rozrywa i latwo znaleźć zdjęcia rozerwanych kolektorów

    Hindus mądry i do mycia mu wystarcza miska ciepłej wody a tobie trza 300 litrów
    gorącej wody do kąpieli ( pewnie czerpiesz z jeziora za frico)

    W przyszlym roku łónia oferuje dotacje na akumulatory ciepla i zimna
    łapiesz ciepło latem do piwnicy a korzystasz zimą

    I łapiesz zimno zimą do piwnicy i używasz latem do chłodzenia jak w Ułan Bator czy w
    Szwajcarii

  • 82. Data: 2021-11-01 23:16:40
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 November 2021 at 23:12:39 UTC+1, a a wrote:

> [...]
    > łapiesz ciepło latem do piwnicy a korzystasz zimą
    >
    > I łapiesz zimno zimą do piwnicy i używasz latem do chłodzenia jak w Ułan Bator czy
    Kolektory solarne wymagają zbiornika przelewowego na strychu, gdy glikol zacznie się
    gotować w instalacji, bo wyjechałeś na wakacje i gorącej wody nie zużywasz

    Jakl nadal nie kumasz
    to w samochodzie też jest taki zbiornik i chłodnica też ma zawór przelewowy, gdy
    Zenek pali gruchota na postoju, a termostat się zawiesil.

  • 83. Data: 2021-11-01 23:45:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-11-01 o 23:16, a a pisze:
    zanim fotowoltaika stala się tania i dostepna dla każdego Zenka.

    Zapewnisz kąpiel kilku domownikom w mniejszej ilości ciepłej wody np.
    wykorzystując 30 litrów?

    Poza tym jak nagrzejesz 300 litrów wody to nie oznacza, że musisz ją
    całą zużyć. Zużywasz tyle ile chcesz, ile potrzebujesz.

> [...]
    > to w samochodzie też jest taki zbiornik i chłodnica też ma zawór przelewowy, gdy
    Zenek pali gruchota na postoju, a termostat się zawiesil.

    Oglądałeś choć jeden kolektor w swoim życiu? Bo ja nie dość, że je
    serwisowałem to jeszcze montowałem i twierdzę, że piszesz bzdury wyssane
    z palca.

    Przy kolektorach nie montuje się żadnych naczyń przelewowych. Montuje
    się naczynia przeponowe i zawory bezpieczeństwa. Jeżeli ciśnienie oraz
    stężenie glikolu jest prawidłowe to nic się nie gotuje. Jeżeli ciśnienie
    będzie zbyt niskie to najwyżej część glikolu odparuje i para wypełni
    kolektor wypychając płyn w kierunku naczynia przeponowego, które
    przejmie nadmiar tego płynu. Jak kolektor ostygnie to płyn znów się
    skropli, a z naczynia przeponowego znów zostanie wtłoczony płyn do
    kolektora.

    Bzdury też piszesz o samochodach. Tam też nie ma żadnych zaworów
    przelewowych przy chłodnicach. Tam całą robotę robi korek w zbiorniczku,
    który pełni rolę zaworu bezpieczeństwa oraz zaworu utrzymującego stałe
    ciśnienie w instalacji. Każdy model samochodu ma korek na odpowiednie
    ciśnienie od 1 do kilku barów. Jak nawali ten zaworek w korku to może
    się wtedy zagotować płyn w układzie chłodzenia samochodu. Nadmiar płynu,
    który się rozszerza na skutek temperatury zostaje zgromadzony w
    zbiorniczku - podobnie jak się to dzieje z naczyniem przeponowym w
    instalacji CO, instalacji CWU oraz w instalacji solarnej.

    Jeżeli chodzi o pękające kolektory solarne to tak, zdarza się to
    kolektorom rurowym. Ale tam nie pęka kolektor tylko rura grzewcza tzw.
    heat pipe. W języku polskim nazywana ciepłowodem lub rurką cieplną. Ale
    w rurze tej nie ma glikolu tylko czynnik chłodniczy. Działa ona podobnie
    jak lodówka absorpcyjna.

    Dalsza dyskusja po prostu nie ma sensu, bo masz zbyt niski poziom wiedzy
    technicznej i piszesz głupoty, a przy tym jesteś bardzo przemądrzały.

  • 84. Data: 2021-11-01 23:57:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 November 2021 at 23:46:02 UTC+1, Uzytkownik wrote:
> [...]
    >
    > Dalsza dyskusja po prostu nie ma sensu, bo masz zbyt niski poziom wiedzy
    > technicznej i piszesz głupoty, a przy tym jesteś bardzo przemądrzały.
    To jest tak jak się gada z Zenkiem

    == Jeżeli ciśnienie
    będzie zbyt niskie to najwyżej część glikolu odparuje i para wypełni
    kolektor wypychając płyn w kierunku naczynia przeponowego, które
    przejmie nadmiar tego płynu

    Jak się glikol zagotuje to mamy bardzo wysokie cisnienie a nie niskie
    i wyrzut dużej ilości pary i naczynie przeponowe tego nie przejmuje, dlatego zbiornik
    przelewowy jest otwarty, aby wypuścil parę.

    Gdybym założył naczynie przeponowe w instalacji c.o. węglowej to bym raz na miesiąc
    miał instalacje rozerwaną, a tak gdy woda w piecu zaczęła się gotować to wyrzucała
    się do zbiornika przelewowego a para waliła do kanału wentylacyjnego

    Ale na szczęscie nie robił instalacji Zenek, a Austriak

    Stoją na złomach tysiące gruchotów i mają jeszcze paliwo nie spuszczone do baniaka
    Jedź tam zapal go na postoju i czekaj aż się płyn zagotuje, gdy termostat wadliwy
    i oglądaj gdzie płyn wyrzuci

    no reply

    Jeżeli nie ma więcej pytań to zamykam dyskusję

  • 85. Data: 2021-11-02 00:00:57
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 November 2021 at 23:57:20 UTC+1, a a wrote:
> [...]
    > i oglądaj gdzie płyn wyrzuci
    >
    > no reply
    >
    > Jeżeli nie ma więcej pytań to zamykam dyskusję
    heat pipy nigdy sie nie rozrywają by mają podciśnienie

    Tutaj kurs budowy heat pipów dla Zenków

    Heatpipe contruction A heatpipe is constructed using a metal tube that is sealed
    under a partial vacuum. Inside the copper heatpipe is an inner wick lining that acts
    as a capillary material for a small amount of fluid.
    Heatpipe - What are they, and how do you use them?
    www.radianheatsinks.com/heatpipe/

  • 86. Data: 2021-11-02 08:03:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 22:03 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > poniedziałek, 1 listopada 2021 o 21:56:40 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk

    > Zaczyna się powoływanie na większość. Wiesz że socjalizm się skończył i
    > takie gadki nie działają. Nie wierzysz w to co przekazałem. Twoja
    > sprawa. Sprawdzić ci się nie chciało?

    To Tobie nie chciało się zastanowić nad tym co napisałem: "mam wszystko na
    prąd".
    To oznacza, że ogrzewanie/wentylację/klimatyzację też.
    Mimo to nadal mi dosrywasz jaki to lekkoduch jestem i się zaharowuję aby
    na to zarobić.
    Zerknij tutaj:

    https://instalpol.com.pl/ufaqs/ile-energii-zuzywa-do
    m-jednorodzinny/

    "Budowane obecnie (rok 2020) budynki jednorodzinne potrzebują od 65 do 110
    kWh na 1m2 powierzchni na rok (tabela poniżej)."

    I teraz zestaw to z tym co ja podałem.
    Te dane z GUS mają sie do mojego i Twojego przypadku tak jak to, że ja i
    mój pies mamy statystycznie po 3 nogi.

    TG

  • 87. Data: 2021-11-02 08:22:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.11.2021 o 15:49, Janusz pisze:

    > A dzieci ile mają? bo u mnie 4 kompy prawie non stop działają + kupa
    > innego sprzętu.
    a czy nie jest to kwestia dom - mieszkanie?
    ja mam mieszanie, 2+2, nauczanie zdalne 220zł co dwa miesiące.

    ToMasz

  • 88. Data: 2021-11-02 08:40:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 01 Nov 2021 21:54:08 +0100, w <o...@l...harvard.local>,
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(-a):

    > Bo aktywne życie wg Ciebie to:
    > Korpo-JedzenieNaMieście-SiłowniaNaMieście-KnajpaNaMi
    eście-Spanie-Korpo?

    Nie, to też nie, chociaż bardziej.
    Widzę, że nawet termin "aktywne życie" ulega degradacji :D

  • 89. Data: 2021-11-02 08:46:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 1 Nov 2021 14:03:41 -0700 (PDT), w
    <d9ae5f4e-b122-4b9e-b744-e7fdcad1b69fn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Zaczyna się powoływanie na większość. Wiesz że socjalizm się skończył i takie gadki
    nie działają. Nie wierzysz w to co przekazałem. Twoja sprawa. Sprawdzić ci się nie
    chciało?

    Według wyliczeń GUS średnie zużycie energii elektrycznej na 1mkw powierzchni
    użytkowej mieszkania w mieście wyniosło 29 kWh rocznie, a na wsi 26,55 kWh.

    ... co dla 3-osobowej rodziny w 70m2 w mieście daje 169kWh/m-c

  • 90. Data: 2021-11-02 10:05:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-02 o 08:22, ToMasz pisze:

    > a czy nie jest to kwestia dom - mieszkanie?
    > ja mam mieszanie, 2+2, nauczanie zdalne 220zł co dwa miesiące.
    Pewnie tak, w domu jest więcej sprzętu.

    --
    Janusz