  • Data: 2011-09-16 01:49:48
    Temat: Re: UPS do C.O.
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:j4tk4o$8ea$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Mirek" <m...@w...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tylko jakie przekroje rurek były kiedyś a co jest teraz.
    > Małej średnicy miedź wymusza pompkę.
    >
    > --
    > Irokez

    To jest tylko kwestią tego jaką się chce mieć instalację CO. Nie ma żadnych
    przeszkód by nadal wykonywac instalacje grawitacyjne. Odpadnie wtedy kilka
    bajerów typu ogrzewania podłogowe i grzejniki płytowe ale klasyczne
    ogrzewanie przecież nadal można zrobić. Można też zrobić odpowiednio duży
    akumulator ciepła lub duże sprzęgło hydrauliczne z możliwością pracy
    grawitacyjnej a instalacje odbiorcze będą na pompach. Przy braku prądu
    akumulator lub sprzęgło zgromadzi energię z kotła a potem odda do
    instalacji.