  • 21. Data: 2022-12-27 23:21:50
    Temat: Re: W Krakowie jest 70 tysięcy pustych mieszkań.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 grudnia 2022 o 21:27:56 UTC+1 m4rkiz napisał(a):
> [...]
    poziomie tysiąca złotych i specjalnie nabywców nie będzie.
> [...]
    urzędniczą
    > polegającym na konieczności posiadania certyfikatu energetycznego z prawdziwego
    zdarzenia
    > i zakazu obrotu oraz wynajmu lokali i budynków które nie są energooszczędne, oraz
    > wprowadzeniu katastru na drugie i kolejne, tak żeby bardziej opłacało się wyburzyć
    budynek
    > lub przekazać lokal państwu niż trzymać niezamieszkały - oczywiście spodziewałbym
    się tu
    > zamieszek, ale i tak jest to bardziej prawdopodobny scenariusz
    Trochę mniej cię nie lubią niż mnie bo im 1/3 zostawiłeś. Państwo nie może pomagać
    żadnej branży jeśli nie bedzie tak samo pomagało innym bo jest to niezgodne z
    konstytucją. Poza tym na bank ujnia nie pozwala na takie działania. Trafiłem artykuł
    o pomocy państwa dla chcących kupić mieszkania. Że niby w połowie przyszłego roku
    będzie działało. Jakbyś był królem to wolałbys dopłacać do taniego czy do drogiego?
    Bo ja truskawki cukrem posypuję i chciałbym do taniego bo mniej by to mnie
    kosztowało.

  • 22. Data: 2022-12-28 09:47:34
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 27/12/2022 18:08, Zenek Kapelinder wrote:

    > W czym ci przeszkadza oparcie się na ilości urodzeń w przeszłości powiązane ze
    średnią długością życia w przewidzeniu kiedy ci ludzie umrą?

    oprzyj to o długość 'życia' nieruchomości- wyjdzie na to, że cena
    wyniesie zero, bo wreszcie nieruchomość będzie tylko do rozbiórki. Albo
    odwrotnie - wielka płyta miała przeżyć chyba do ok 2000r., więc przyjmij
    że za chwilę te wszystkie mieszkania znikną z rynku. Weź pod uwagę
    jakąkolwiek jedną zmienną i wyciągaj wnioski.
    50.000zł to na tą chwilę 3 lata opłacania prądu i gazu w moim niewielkim
    domku. To tyle co 3-4 rodzinne wyjazdy na wakacje. Uwierz mi, że nie
    jeden zrezygnowałby z 4 wakacji i kupiłby takie mieszkanie. Niejeden w
    okolicach emerytury sprzedałby swoje mieszkanie gdzieś w Anglii czy
    Niemczech i za 1/10 kupił w Polsce. Niestety tak będzie tylko w twoich
    przepowiedniach.

  • 23. Data: 2022-12-28 09:52:52
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 27/12/2022 22:21, Zenek Kapelinder wrote:
    > Trochę mniej cię nie lubią niż mnie bo im 1/3 zostawiłeś. Państwo nie może pomagać
    żadnej branży jeśli nie bedzie tak samo pomagało innym bo jest to niezgodne z
    konstytucją.

    a więzienie w domach bezobjawowych było konstytucyjne?
    bo ktokolwiek się jeszcze konstytucją przejmuje ;-))))

    z droższego większa prowizja..

    Lukasz

  • 24. Data: 2022-12-28 21:54:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2022 12:43:08 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > (...) Ciekawe jak się czują ludzie którzy kupili mieszkania na górce a teraz by
    mieli jeszcze za te samie pieniądze jeszcze samochód.

    No właśnie a propos samochodu.
    Wydajke mi się, że dla aktywnych posiadaczy samochodu mieszkanie w
    niektórych rejonach nawet, gdyby było za 100 zł/metr to by nie kupili.

    Chodzi mi o rejony ze starymi kamienicami (chociaż niekoniecznie), gdzie
    jast ulica z zakazem zatrzymywania się i brakiem miejsc parkingowych.

    A "aktywny posiadacz" to ktoś, kto jeździ autem np. do klientów czy do
    pracy i musi coś podwieźć - czy to jakiś sprzęt, czy coś innego.

    Koleżanka ma to nieszczęście, że mieszka w Warszawie w okolicy Placu
    Konstytucji, mieszkanie po jej zmarłym tacie. Czasami robi kilometry, aby
    znaleźć miejsce parkingowe. Ale tam przynajmniej potencjalnie można znaleźć
    miejsca parkingowe, a widywałem w Krakowie, Wrocławiu i innych miastach
    ulice albo wyłączone z ruchu, albo z zakazem zatrzymywania się.
    Sam czasem klnę, jak mam jechać do klienta, który ma firmę w centrum, albo
    innym "ekskluzywnym" miejscu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2022-12-28 22:40:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    27 Dec 2022 00:59:56 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Użytkownik ddddddddddd d...@d...pl ...

    > Łukaszu, podpowiem ci bo juz probowałem.
    > Nawet jak ci sie uda z Zenkiem ustalic warunki brzegowe (a w kazdym
    > razie tobie bedzie sie tak wydawało), to bardzo szybko sie dowiesz ze
    > jednak to było cos innego, ze to nie jest konkretna cena a tylko około
    > a date najlepiej okreslic jako "blizej nieokreslone kiedys".

    ... a poza tym do gry weszły czynniki trzecie (imigracja, potop, Tusk) i to
    wypaczyło oczywiste wyniki tej przepowiedni.

  • 26. Data: 2022-12-28 22:42:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 27 Dec 2022 10:08:48 -0800 (PST), w
    <d48c7f81-c773-4646-aa58-b7a02c0c0db0n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > W czym ci przeszkadza oparcie się na ilości urodzeń w przeszłości powiązane ze
    średnią długością życia w przewidzeniu kiedy ci ludzie umrą?

    Że jest równie głupie jak ty.

  • 27. Data: 2022-12-28 22:43:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 25 Dec 2022 08:07:11 -0800 (PST), w
    <2eee63b9-f22b-4e91-a0e4-8d5b95c6bc0bn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Duża nadwyżka mieszkań do sprzedaży i najmu nad potencjalnymi nabywcami/najemcami
    wywoła ostra walkę o klienta. Podstawowym kryterium będzie najlepszy stosunek jakości
    do ceny.

    Bo jak wiadomo każdy Polak marzy o mieszkaniu 30-40m2 -- takim jakie aktualnie
    posiada :D

  • 28. Data: 2022-12-28 23:38:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 28 grudnia 2022 o 22:44:55 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Tue, 27 Dec 2022 10:08:48 -0800 (PST), w
    > <d...@g...com>, Zenek Kapelinder
    średnią długością życia w przewidzeniu kiedy ci ludzie umrą?
    > Że jest równie głupie jak ty.
    Wesoły facet jesteś. Gdzie byś się nie pojawił to się z ciebie śmieją.

  • 29. Data: 2022-12-29 00:28:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 28 grudnia 2022 o 09:47:36 UTC+1 ddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > okolicach emerytury sprzedałby swoje mieszkanie gdzieś w Anglii czy
    > Niemczech i za 1/10 kupił w Polsce. Niestety tak będzie tylko w twoich
    Sądziłem że sprawiedliwi i precyzyjni na grupie napiszą ci że internet spytany o to
    ile jeszcze będą stały domy z wielkiej płyty odpowiada że 100-120 lat. Rozumie że dla
    tych co pod wpływem propagandy w ostatnich dwóch latach zrobili rzut na taśmie i
    kupili nowe mieszkania w celach nazwijmy to jest inwestycyjnych są zawiedzeni.
    Zapłacili i dostali obietnce że ktoś zbuduje. Ci co kupili na rynku wtórnym chociaż
    mają mieszkania. Jednak i jedni i drudzy nie zarobią tak jak im obiecywano. Jest
    jeszcze trzecia grupa. To ci co czekają na śmierć rodziców, teściów, dziadków żeby
    sprzedać odziedziczone mieszkanie. Chcieli by sobie kupić nowy samochód, pojechać na
    porządne zagraniczne wakacje. Czyli zrobić to na co ich stać do tej pory nie było.
    Wczoraj przy okazji przeczytania artykułu o tym że zachwianie cen jest chwilowe i że
    w połowie przyszłego roku mieszkania zdrożeją pojawił się komentarz. Komentująca
    napisałam że największym deweloperem w tej chwili są ludzie starzy. Na klatce
    schodowej na której mieszka 1/3 to ludzie w okolicach osiemdziesiątki. Czyli
    statystycznie to samotne kobiety mieszkające w dwupokojowych mieszkaniach w blokach
    które jeszcze będą użyteczne przez sto lat. Statystycznie te kobiety umrą za dwa
    lata.

  • 30. Data: 2022-12-29 09:39:56
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 28/12/2022 23:28, Zenek Kapelinder wrote:

    żeby sprzedać odziedziczone mieszkanie.

    jest jeszcze czwarta grupa. To ci, co powtarzają w kółko że należy
    bazować tylko na jednej zmiennej. Bardzo podobni do trzeciej grupy, bo
    też będą czekać do śmierci ze swoimi teoriami. Nigdy nie zadeklarują
    wprost, że to ich 'na pewno za dwa lata' wystąpi w jakimś określonym czasie.
    Tymczasem spadek cen wystąpi, ale z zupełnie innych powodów, ale tylko
    kogutki potrafią przewidzieć na jakich cenach się zatrzyma, tylko nie
    wiedzą kiedy i czy naprawdę na takich ;)
    Ja uważam że liczba wypadków drogowych wzrośnie w ciągu 2 lat -
    statystycznie opony w autach starzeją się po kilku latach, więc auta ze
    zużytymi oponami zaczną się rozbijać już za dwa lata. Może nie dokładnie
    za dwa, bo wróżką nie jestem, ale na pewno tak będzie. Tzn jak nie
    będzie to tak jak ty powiem że to jeszcze nie teraz, ale niebawem. A jak
    będzie z jakiegokolwiek innego powodu (np. przestaniemy dbać o stan dróg
    bo zabraknie ropy do remontów ;) to ogłoszę sukces (tak jak ty za parę
    miesięcy, gdy z powodu kryzysu gospodarczego ceny będą niższe)

    Lukasz