  • 1. Data: 2015-03-16 22:22:46
    Temat: W Onecie pisza, ze paliwa beda drozec
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    Uszanowanie.

    Jaki to dziwny kraj, ze jak ropa na swiecie po 140$ to u nas w okolicy 5
    zyli. Jak ropa 53$ to u nas tez w okolicy 5 zyli. LPG tez w gore. Slowo
    daje, ze gdybym byl mlodszy to dla zasady zmienilbym meldunek na
    bardziej egzotyczny. Ida wybory a tu jak zawsze nie ma na kogo glosowac.
    Nawet Korwin okazal sie ruskim agentem.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2015-03-16 22:51:47
    Temat: Re: W Onecie pisza, ze paliwa beda drozec
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > daje, ze gdybym byl mlodszy to dla zasady zmienilbym meldunek na
    > bardziej egzotyczny. Ida wybory a tu jak zawsze nie ma na kogo glosowac.

    a jest napiane jak zmienił się kurs dolara i dalczego przez ostatnie 5
    lat dolar urósł o prawie 40%?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2015-03-16 23:23:56
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 16-03-15 o 22:22, Maniek4 pisze:
> [...]
    > daje, ze gdybym byl mlodszy to dla zasady zmienilbym meldunek na
    > bardziej egzotyczny. Ida wybory a tu jak zawsze nie ma na kogo glosowac.

    Mańku,

    NIGDY nie jest za późno na dobre decyzje.
    Dopóki człowiek żyje.
    Właśnie w imię zasad i z myślą o następnym pokoleniu.
    pzdr.

    z.

    P.S.
    Korwin fiut.

  • 4. Data: 2015-03-16 23:42:36
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 marca 2015 22:52:36 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    W przeciągu roku jak ropa staniała o połowę dolar staniał o 10 groszy. Możesz się
    pierdolić na koszt państwa ze swoją propaganda.

  • 5. Data: 2015-03-17 09:12:47
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-03-16 o 23:42, k...@g...com pisze:

    > W przeciągu roku jak ropa staniała o połowę dolar staniał o 10 groszy. Możesz się
    pierdolić na koszt państwa ze swoją propaganda.

    A co to zmienia w jego rozważaniach.
    Wytłumacz więc dlaczego dolar zdrożał starając się nie p... na zysk państwa.
    Bo ropa staniała?

  • 6. Data: 2015-03-17 11:15:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup

    > odpowiedz jest niestety banalna.
    > Monopol.

    ROTFL

    > tym gorzej bo wzmacniany towarzyszami na stolcach - by zylo sie lepiej -
    > oczywiscie....

    ROTFL^2

    > Sprawe pogarsza fakt ze w przypadku ceny paliw to ogon macha psem a nie
    > odwrotnie.
    > podatki na koncu kabla to ile? 70% ceny koncowej?

    No właśnie za trzecim razem trafiłeś na prawdziwy powód - podatki! A głównie
    akcyza ustalana _kwotowo_ a nie _procentowo_. Więc wahania ceny surowca mają
    niewielki wpływ na cenę.
    Tak samo domniemany "monopol" nie ma większego wpływu niż kilka procent.

    Ileż razy trzeba to powtarzać by ktoś zechciał w końcu poznać fakty:
    Będąc w unii mamy narzucone minimalny poziom akcyzy od paliw od tony, a nie
    w procentach od ceny surowca.

    Nasi politycy zarówno z lewa jak i z prawa utrzymują akcyzę od lat na
    minimalnym wymaganym poziomie więc to nie do nich pretensje a do tych
    współobywateli co głosowali za wejściem do unii - czyli do znacznej
    większości społeczeństwa :-)

    Ps. Oczywiście pozostanie poza unią nie dawało żadnej gwarancji że poziom
    akcyzy nie byłby podobny - ale wtedy moglibyśmy mieć pretensje do naszych
    polityków bo byłby przez nich ustalany a nie narzucany.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2015-03-17 11:36:27
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-03-16 o 22:51, masti pisze:

    > a jest napiane jak zmienił się kurs dolara i dalczego przez ostatnie 5
    > lat dolar urósł o prawie 40%?

    Masti, a jak sie ma 140$ do 53$?

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2015-03-17 11:47:54
    Od: "abn140" <a...@g...com>

> [...]
    odwrotnie.
    podatki na koncu kabla to ile? 70% ceny koncowej?
    no wiec spadek ropy o polowe, zredukowany do moze 35% prze $, oraz chec do
    obnizek cen
    wrecz "nie do opanowania" przez monopol na rynku daje to co mamy. czyli z 6
    na 5.

  • 9. Data: 2015-03-17 11:54:33
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

    > Masti, a jak sie ma 140$ do 53$?

    czyli ropa kosztuje w zł tyle co 5 la temu.
    a tearaz sprawdź skąd ją kupujemy :)

  • 10. Data: 2015-03-17 12:21:30
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 17 marca 2015 09:12:46 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

    pierdolić na koszt państwa ze swoją propaganda.

    > A co to zmienia w jego rozważaniach.
    > Wytłumacz więc dlaczego dolar zdrożał starając się nie p... na zysk państwa.
    > Bo ropa staniała?

    Dolar jest tańszy niż rok temu, to złotówka zdrożała. Jak ropa staniała i dolar
    staniał do złotówki to jak kurwa benzyna może drożeć? Jeśli drożeje w takiej sytuacji
    benzyna to znaczy że elyty w chuja grają.