  • 1. Data: 2012-05-30 16:14:26
    Temat: Wąż ogrodowy do grzania wody
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Czy widziął ktoś gdzieś wąż ogrodowy który ma następujące nietypowe cechy:

    a) smiesznie tani

    b) nie potrafi pracować pod ciśnieniem (i nie będzie), cienkościenny

    c) ma czarny kolor, najlepiej nie błyszczący

    d) da się ladnie zwijać w "ślimaki"

    Chciałem sobie kilkaset metrów poskręcać na płytach OSB, pospinać i
    napełnić wodą. W zwykłym "zielonym" wężyku ogrzewa mi do 50 stopni w
    południe, więc w sam raz wpompować wodę, nagrzać z godzinkę a potem wlać
    do basenu dzieciaków.

    Szukam po allegro, ale nie mam jak organoleptycznie sprawdzić czy się
    nada, może ktoś już to zrobił za mnie ;)

    czekam na promocje z hip, ale one będą zapewne na zielone węże i w
    momecie jak mi się juz nie przydadzą.

  • 2. Data: 2012-05-30 16:23:34
    Temat: Re: Wąż ogrodowy do grzania wody
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 maja 2012 16:14:26 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    > nada, może ktoś już to zrobił za mnie ;)
    >
    > czekam na promocje z hip, ale one będą zapewne na zielone węże i w

    Kiedyś tu podawalismy linki do takich "solarów" gumowych. Jesli dobrze pamietam było
    to sprzedawane "
    na metry"

  • 3. Data: 2012-05-30 16:49:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-05-30 16:23, Kris wrote:
    > Kiedyś tu podawalismy linki do takich "solarów" gumowych. Jesli dobrze pamietam
    było to sprzedawane "
    > na metry"

    Pewno to:

    http://www.baseny.snk.pl/solary/

    IMHO nie ma co przepłacać, tylko zakręcić jakiś chiński węzyk ogrodowy
    który nie nadaje się do podlewania z powodu ciśnienia nadymającego go
    jak balonik ...

    A moze gdzieś ktoś widział jakąs promocję? Kiedyś kupiłem z Praktikerze
    węzyk 1/2 50m za 15zł. Niestety zielony.

  • 4. Data: 2012-05-30 16:58:05
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > napełnić wodą. W zwykłym "zielonym" wężyku ogrzewa mi do 50 stopni w
    > południe, więc w sam raz wpompować wodę, nagrzać z godzinkę a potem wlać

    kup wąż najtańszy, a po zwinięciu w te twoje ślimaki malniesz go czarnym
    sprayem i tyle. Jesli na to dasz jeszcze folię ogrodniczą to znakomicie
    poprawisz sprawnosc a poza tym osłonisz osb przed otoczeniem.

    b.

  • 5. Data: 2012-05-30 17:47:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-05-30 16:58, Budyń wrote:
    > Jesli na to dasz jeszcze folię ogrodniczą to znakomicie
    > poprawisz sprawnosc

    Czekaj, a jak to poprawia sprawność?

  • 6. Data: 2012-05-30 17:48:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-05-30 16:58, Budyń wrote:
    > kup wąż najtańszy

    No właśnie pytam gdzie jest najtańszy :)

  • 7. Data: 2012-05-30 18:01:33
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Czekaj, a jak to poprawia sprawność?

    Zgaduje - że nagrzany wąż słońcem przykryty folią,
    nie jest wychładzany wiatrem itd, czyli raz złapane
    ciepło od słońca nie jest oddawane tak szybko "w powietrze",
    tylko zatrzymywane jest pod folią (patrz szklarnia)

  • 8. Data: 2012-05-30 19:26:14
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Czekaj, a jak to poprawia sprawność?

    No przestań - budujesz kolektor słoneczny, one ta szybę super hiper to po
    coś jednak mają :-)

    b.

  • 9. Data: 2012-05-30 19:41:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-05-30 19:26, Budyń wrote:
    > No przestań - budujesz kolektor słoneczny, one ta szybę super hiper to
    > po coś jednak mają :-)

    Z szybą:

    a) uwięzione powietrze blokuje konwekcję i częściowo przewodzenie

    b) szyba zapewnia swobodny wlot szerokiego spektrum promieniowania

    A tutaj rzecz w tym, że jak przykryje jakąś czarną folią to rury zostaną
    odseparowane od promieniowania bezpośredniego (będzie grzanie
    folia->rura->woda) a ilość powietrza pomiedzy bedzie znikoma ,lub
    ogromna w zależnosci jak się ułoży. Niewiem czy istnieje pewnik, że to
    jest większy plus od minusa w postaci wiatru.

    Dlatego pytam ...

  • 10. Data: 2012-05-30 21:44:06
    Od: "szamanista" <s...@b...pl>

    Zielony będzie pewnie pramie tak samo absorbował ciepło jak czarny. Do tego
    celu możesz wykorzystać inne rzeczy np. kaloryfery blaszane ze złomu
    malowane na czarno. Jakiś czas temu było to popularne. Albo sam basen
    pomaluj na czarno ;-)