    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wczoraj w TV byl program o uchodzcach we Francji
    Date: Wed, 23 Mar 2016 13:00:51 +0100
    <nctsvs$abf$1@node1.news.atman.pl>
    <56f28130$0$654$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2016-03-23 o 12:42, Uzytkownik pisze:

    > Ale bardzo często za "pożyczone".

    Nie no jasne.. :-)

    > Z resztą kościół to fajne miejsce,
    > gdzie Katolicy mogą się pochwalić swoim rzekomym bogactwem: nowym autem,
    > nowym płaszczem czy nowymi kozaczkami. Po powrotach do domów jedyne
    > tematy to:
    > "... Helcia dzisiaj miała te same kozaczki co tydzień temu"
    > "... a Heniek jaką se brykę kupił, kur... skąd on miał tyle kasy?"

    To moze uzgodnijcie zeznania. Nieudacznicy czy moze jednak nowe samochody?

    > Widzisz Maniuś i to nas różni, że ja nie zwracam uwagi na to jaką kto
    > furą przyjechał i czy się ubiera u Diora.

    Ja tez nie. To kolega o podobnych do Twoich pogladow w tej dyskusji
    opowiada jakies banialuki o nieudacznikach. Ja tylko zauwazam, ze ta
    biedota jezdzi nawet samochodami.

    > Wśród Katolików, zwłaszcza na
    > wsiach do kościoła to się w większości przypadków idzie paradować i
    > pokazać, a nie modlić. Na tych, którzy nie uczestniczą w tych paradach
    > patrzą krzywo.
    > Klerykałów boli to, że coraz częściej ludzie idą paradować w niedzielę
    > do galerii czy marketów, zamiast do kościoła. Stąd też te zapędy do
    > zakazywania handlu w niedziele

    Niemcy, wcale nie katolicki kraj maja zakaz handlu w niedziele i jakos
    zyja. A dla wyrobienia pogladu polecam zatrudnic sie w galerii i
    poprzebywac godzinami w sztucznym swietle i przy upierdliwej muzyce, to
    moze spojrzysz na to nieco inaczej.

    Pozdro.. TK