    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Węglową ekologia
    Date: Wed, 19 Feb 2020 16:13:04 +0100
    <6...@g...com>
    <5...@g...com>
    <5e4ca84e$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <7...@g...com>
    <r2j83j$au3$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <5...@g...com>

    W dniu 2020-02-19 o 14:10, Kris pisze:

    > W swoich postach podałem liczby
    > Wychodzi z tego że z górnikami jest jak z hutnikiem w piosence Kazika ("Całe życie
    tyrał w hucie, a do huty dokładali. Cała jego ciężka praca, wszystko było chuja
    warte. Gdyby leżał całe życie, mniejszą czyniłby on stratę")

    Tyle że to jest mit, huty przestały być rentowne jak sie rozwineło
    hutnictwo w indiach czy chinach, wcześniej tak nie było.
    Podobnie z węglem, dopiero tanie odkrywkowe kopalnie i tani transport
    spowodowały mocny spadek cen, ale nawet mimo to mamy parę kopalni
    rentownych,
    pewnie że najlepiej byłoby to wszystko zamknąć tyle że nie jest to takie
    proste,
    dlatego uważam że powinno się stopniowo zamykać zaczynając od tych
    najdroższych.

    > Ale żeby nie było- nie jestem zwolennikiem zamykania wszystkich kopalni i później
    kupowania węgla zza granicy- nawet gdyby taniej było
    > Jakaś niezależność musimy mieć
    > Ja uważam że powinniśmy robić wszystko aby zmniejszać krajowe zapotrzebowanie na
    węgiel(m.in energetyke przestawić) i ew wtedy redukować kopalnie stosownie do potrzeb

    Tu oczywiście zgoda.

    --
    Janusz