  • 31. Data: 2012-12-24 10:27:49
    Temat: Re: Wentylacja grawitacyjna - wieje do wew.
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Dnia 2012-12-23, o godz. 21:02:52
    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał(a):

    > Wychodzi mi, że powietrze wychodząc będzie ogrzewać powietrze
    > wchodzące, a skoro mamy podobne ilości, to i podobne ilości ciepła
    > oddamy (z wychodzącego) i wprowadzimy (do wlotowego). Temperatura
    > ustala mi się gdzieś w środku.

    Zakładając niejako "punktową" wymianę ciepła (czyli uśrednienie
    temperatur powietrza wchodzącego i wychodzącego) - owszem. Wymiana
    ciepła na zasadzie przeciwprądu pozwala przekroczyć to magiczne 50%.

    > Oczywiście jeżeli rekuperator jest po prostu - jak ja to rozumiem
    > - tylko wymiennikiem ciepła.

    Cały sekret w tym, że są różne wymienniki ciepła.

    > Widziałem samo serce, a więc wymiennik jako kostkę - zwijkę
    > blaszaną. Nie ma mowy aby zachodziło tam zjawisko, że zimne wylotowe
    > ogrzewa zimniejsze wlotowe, a ciepłe wylotowe - już letnie wlotowe.

    No to widziałeś krzyżowy. Rozbebesz przeciwprądowy.

    --
    Jacek Midura

  • 32. Data: 2012-12-24 12:12:25
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    >Kiedy to zawsze kwestia jak dobrze tą "fizykę" opiszemy :)

    nic z tego :-) Albo tą fizykę sie opisze bez błędu albo nie zrozumie i z
    jakimis błędami.

    b.

  • 33. Data: 2012-12-26 19:54:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:

    > Ok. Jak w takim razie zrobiony jest transport ciepła z ciepłego
    > powietrza wylotowego (z domu) do zimnego wlotowego (do domu). Czy mogę
    > rekuperator traktować jak pompę ciepła? Jeżeli tak, to jaki jest
    > bilans energetyczny po uwzględnieniu zasilania pompy? (To co
    > widziałem było zwykłym wymiennikiem)

    to nie jest pompa ciepła tylko wymiennik...

    może być o różnej konstrukcji...

    generalnie zimne powietrze i ciepłe stykają sie poprzez drobne przegrody i
    następuje wymiana ciepła.

  • 34. Data: 2012-12-27 07:37:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > znaczenia, że masz "taki sam jak inni", albo, że "nie będziesz
    > nacinał uszczelek skoro jest to zrobione".
    >
    > Od Twojego tupania nóżką wentylacja się nie poprawi - to nie kwestia
    > ambicjonalna więc się z tym pogódź, że to Ty masz coś nie tak (brak
    > nawiewu) i to Ty musisz to naprawić. Najprościej zmienić okucia na
    > takie które umożliwiają mikrouchył, albo zamontować nawiewniki.
    > Wycięcie fragmentu uszczelki najczęściej jest niewystarczające.
    > Zresztą to łatwo policzyć masz dwa wyloty o średnicy 110mm Czyli
    > powierzchnia wylotu to 190cm2. Wycięcie uszczelki na jednym oknie to

    la la la...

    a może administracja ociepliła kominy i poprzerabiano kratki wylotowe?

  • 35. Data: 2012-12-27 08:45:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > la la la...
    > a może administracja ociepliła kominy i poprzerabiano kratki wylotowe?

    A czy na to lekarstwem jest: "mam tak jak inni i nic nie będę zmieniał" ?

    Po drugie jeśli tak to dlaczego wentylacja działa p[oprawnie przy otwartym
    oknie?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2012-12-28 00:06:28
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Osobiście uważam, że niczego z tym nie da sie zrobić.
    > Nawiewać i wywiewać ciepło w zimie? Bzdura.
    > Przymykam ile sie da i tyle.

    Nie pisz takich rzeczy bo zaraz jacyś czytacze internetowi mający urzadzenia
    gazowe lub na paliwo stałe zlokalizowane w pomieszczeniach mieszkalnych też
    tak zrobią i za jakieś potencjalne nieszczęścia możesz czuć się
    odpowiedzialny.
    Wymiana powietrza to podstawa. To rzecz ważniejsza niż jakieś tam grzanie i
    jego koszty.

  • 37. Data: 2012-12-29 13:18:33
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-12-21 13:06, pueblo pisze:

    > Ale jedno mnie zastanawia - jeśli mieszkanie jest za szczelne to dlaczego
    > w łazience wentylacja działa a w kuchni nie?

    Dlatego, że to są dwa różne kominy (mają różny ciąg) i wentylacja z
    łazienki zasysa powietrze z kuchni.

    M.

  • 38. Data: 2012-12-29 13:20:19
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-12-21 17:02, Piotr Wyderski pisze:

    > Można jeszcze zainstalować wentylator ssący na
    > szczycie komina, tzn. administracja może. Chyba

    Nie można. Bo jak wyssiesz powietrze z wentylacji a ktoś włączy piecyk w
    łazience (spaliny się cofną) i zaczadzieje, to ktoś z administracji
    pójdzie siedzieć.

    M.

  • 39. Data: 2012-12-29 13:26:42
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-12-28 00:06, Jackare pisze:
> [...]
    > czuć się odpowiedzialny.
    > Wymiana powietrza to podstawa. To rzecz ważniejsza niż jakieś tam

    Przy piecach muszą być zetki. Właśnie dlatego.

    W mieszkaniu w bloku można jeszcze rozszczelnić drzwi na klatkę
    schodową. Zawsze parę stopni cieplej.

    Tym niemniej jeśli ma ileś powietrza wylecieć to tyle samo musi wlecieć.
    A wleci tam, gdzie akurat będzie najłatwiej.

    M.

  • 40. Data: 2015-12-11 21:54:18
    Od: e...@g...com

    Witamy, proponujemy kratkę wentylacyjną, która wspiera wentylację grawitacyjną.
    Polski produkt i patent. Innowacyjna kratka zapobiega przez cofaniem się zimnego
    powietrza z kanału wentylacyjnego, jednocześnie wymuszając odprowadzanie
    zanieczyszczonego powietrza do kanału wentylacyjnego. Zapraszamy do obejrzenia filmu
    https://www.youtube.com/watch?v=dTMYzY6CmoU i zajrzenie na naszą stronę internetową
    www.ergoeden.pl gdzie można produkt nabyć online. Pozdrawiamy