eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco? › Re: Wentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco?
  • Data: 2014-04-01 15:27:55
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 29 marca 2014 21:26:52 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    > Pisałem z głowy ale niewiele się pomyliłem, 67 Ton żwiru,
    > 4400zł, razem gwc 8kzł. Zrobiony ze specjalnych rur o takiej samej
    > wydajności będzie kosztował więcej :)

    Strasznie drogo - lepiej i taniej bylo zrobic GWC wodny. Z dwa lata temu
    wysylalem zapytania ofertowe o nagrzewnice skonstruowana indywidualnie na
    wyliczone moce / temperatury - nagrzewnica ~2kW dla parametrow ~300m3/h,
    powietrze ~30stC, z ziemi ~6stC wyszedl koszt ok 1,5k pln i do tego
    optymalnie 100MB PE32 w ziemi + pompka. Latwiej tym sterowac, duzo
    bardziej higieniczne etc :)

    Tylko co to jest 2kW na caly dom -> tyle to mi jednym okienkiem slonce
    dostarcza :-) Dlatego zrezygnowalem i bede montowal klime w najcieplejszym
    salonie (a wentylacja powinna mi to wszystko w miare ladnie wymieszac).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.