    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wiatraki w mieście
    Date: Mon, 19 Feb 2024 23:05:48 -0600

    On 2024-02-19 10:34, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Jego filmik, może filmować jak mu się podoba. Dla mnie nawet pod kątem
    > 37st. jak ma taką fantazję.
    > Nie musisz klikać w każdy link, nie ma obowiązku.

    Ja to odbieram jako znak czasu i regres w rozwoju.

    Kiedys komputery nie mialy ekranow, potem juz mialy, i wieksze i wiecej
    a potem staly sie przenosne ale dalej mialy ekrany, klawiatury, wyjscia
    video i sieciowki.

    I od pewnego czasu zaczely znikac porty. Pol biedy rownolegly, malo
    uzywany ale serial to calkiem prosty byl w uzyciu. Kij tam, zamiast tego
    mamy maline z gpio.

    Ale dzis ludzie zaczynaja wylacznie uzywac tabletow i telefonow (tu
    zachodzi pewna konwergencja) i te urzadzenia maja calkiem mocne
    procesory i duzo pamieci ale uzywa sie ich do konsumpcji tresci.
    Szczytem tworzenia jest napisanie emaila albo zrobienie foty/filmiku. A
    i to czesto wlasnie w pionie.

    Ludzie robia filmiki fullhd a potem ogladaja je na malym ekranie bo na
    monitorze full hd w pionie wyglada jak kupa pod krzakiem.

    Niektorzy maja ustawione ze nagrywaja w 4k. I tez robia to w pionie.

    I to dla mnie jest regres. Nie dosc ze pozyteczne urzadzenie relatywnie
    drogie i mocne jest uzywane do prodykcji niczego lub ewentualnie czegos
    kiepskiego.

    I tutaj uwaga taka. OP chcial nam przekazac tresc. Nie wiem czy ktos tu
    uzywa grup na fonie ale na monitorze ten filmik wyglada slabo. A malo
    kto ma pionowo ustawiony monitor.

    Nie zebym sie czepial na poziomie tego ze dlugosc lini na grupie jest
    zla albo sig z dupy albo kodowanie robi krzaki. Ale po prostu, regres i
    coraz wiecej rzeczy jest po prostu gorsze bo ludzie nie zwracaja uwagi.

    --
    Lukasz