  • 1. Data: 2017-03-08 09:57:13
    Temat: Re: Wiertarka SDS na akumulator
    Od: TK <TakToJa@TakToJa.>

    najprościej jest kupić z paragonem na odległość
    a jak wszystko będzie w porządku,
    wówczas paragon zamienisz na fakturę VAT,

    dlatego, że
    bardzo często paragony szybko blakną i nic nie widać, a w przypadku
    przyszłej reklamacji czy naprawy, sklepy czy serwisy żądają dowodu zakupu

  • 2. Data: 2017-03-08 09:57:15
    Temat: Wiertarka SDS na akumulator
    Od: a...@a...pl

    Witam jakiś czas temu kupiłem sobie wiertarkę na akumulator SDS,
    niestety wspomniana wiertarka to był szajs nad szajsy dobrze że udało mi
    się oddać ten szmelc. Pytanie gdzie można przetestować taką
    wiertarkę (lub lepiej wiertarki ) by nie kupić bubla? Jakieś targi
    gdzieś są może? Wiarygodny test lub lepiej co kupić w miare niedrogiego
    a jeszcze dobrego. Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia?

  • 3. Data: 2017-03-08 12:05:40
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2017-03-08 09:57, a...@a...pl pisze:
> [...]
    > gdzieś są może? Wiarygodny test lub lepiej co kupić w miare niedrogiego
    > a jeszcze dobrego. Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia?

    W niektórych sklepach Castoramy są takie stoiska-wyspy, gdzie można
    przetestować prezentowany sprzęt. Można ciąć, wiercić, wbijać itd. Jeśli
    masz Casto w swoim mieście to przejdź się na dział elektronarzędzi i
    sprawdź.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2017-03-08 17:14:31
    Od: a...@a...pl

    Krystek wrote:

> [...]
    > przetestować prezentowany sprzęt. Można ciąć, wiercić, wbijać itd. Jeśli
    > masz Casto w swoim mieście to przejdź się na dział elektronarzędzi i

    Mam umnie na wsi castorame wystawa i owszem jest ale brak jakiegoś
    betonu do wiercenia. Ale spytam dzieki.

  • 5. Data: 2017-03-08 18:10:53
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wiertarka na SDS powinna pobierać powiedzmy 350 wat (obroty + udar) jako dolne
    minimum - jaki wbudowany "niedrogi, a jeszcze dobry" akumulator by to zapewnił?
    Przy 18 voltach prąd 20 amperów? Jak długo?
    Nie możesz pracować wiertarką na 230 V + przetwornica + aku powiedzmy samochodowe
    (czy po prostu samochód) lub generator?

    -----

  • 6. Data: 2017-03-08 18:30:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-03-08 o 18:10, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Przy 18 voltach prąd 20 amperów? Jak długo?
    > Nie możesz pracować wiertarką na 230 V + przetwornica + aku powiedzmy samochodowe

    Nie wiem jak długo, ale mi starczało w takiej wiertarko-wkrętarce
    udarowej AEG na około 30 minut pracy z drewnem (duże dziureczki w
    belkach, z betonem dłużej działa o dziwo).
    Czyli tyle ile trwa pełne ładowanie, w ładowarce do niej dołączonej,
    drugiej sztuki akumulatora...
    Może pójść w tą stronę?

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2017-03-08 19:17:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.03.2017 o 09:57, a...@a...pl pisze:
> [...]
    > gdzieś są może? Wiarygodny test lub lepiej co kupić w miare niedrogiego
    > a jeszcze dobrego. Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia?

    mam doświadczenia - jak Ty - równie złe. nie kupuj wcale. już tłumaczę
    dla czego. Mam dużą wiertarę, do wyburzania ścian. ona jako jedna z
    niewielu nadawała się do wiecenia w scianach z wielkiej płyty. ale że
    teraz mam mieszkanie w cegłach, a mam kłopoty z barkiem to zapragnąłem
    mniejszej wiertarki do ściany. więc - skracając historię - aby cokolwiek
    wywiercić w ścianie, musi być jakaś tam moc, najlepiej jeszcze
    uderzenie, a im większy akumulator - tym większa masa. więc wiertarka
    akumulatorowa która coś potrafi, waży pawie tyle co wspomniana wcześniej
    młotowierarka do usuwania ścian działowych. wkręcareczki dupereleczki do
    wiekszych, mocniejszych prac się nie nadają. Niemnie jejdnak kupiłem
    sobie starą wkrętarkę dwubiegową i zrobiłem jej akumulator z 18650. ma
    albo kopa albo szybkość. I w zasadzie do wszystkiego się nadaje, poza
    wierceniem w ścianie. Chociaż ostatnio jedną dziurkę zrobiłem najpierw
    2mm, potem5mm, potem8 - dało się.

    ToMasz

    PS jeśli jednak musisz mieć wiertarkę do ściany na akumulator - bo tak
    zarabiasz na życie, to kup taką która ma dwa akumulatory i nie oszczędzaj.

  • 8. Data: 2017-03-08 20:22:42
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 08 Mar 2017 12:05:40 +0100, Krystek napisał(a):

> [...]
    > przetestować prezentowany sprzęt. Można ciąć, wiercić, wbijać itd. Jeśli
    > masz Casto w swoim mieście to przejdź się na dział elektronarzędzi i

    Nie tylko u nich, również w innych większych sklepach. W jakimś Obi czy
    innym Leroy pobawiłem się w ten sposób młotem udarowym.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2017-03-08 20:57:41
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    ma makitę i jestm zadowolony
    sama wiertarka ma wystarczająca moc prawie jak sieciowa
    jedyny ból to akumulator szybko się wyłądowuje trzeba miec ze 3 sztuki aby
    cos porobic

  • 10. Data: 2017-03-08 21:02:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Idea stworzenia wiertarki akumulatorowej byl brak lekkiego, porecznego narzedzia do
    wykonywania prostych prac w drewnie, plytach gipsowych itp. I pierwsze wiertarki byly
    male, lekkie i doskonale sie sprawdzaly przy skrecaniu mebli, montazu plyt gipsowych,
    amatorskiej budowie karmnikow dla ptakow itd.