  • Data: 2017-04-20 23:56:11
    Temat: Re: Wieża ciśnień zamiast zbiornika ciśnieniowego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    nadir pisze:

    > No fajne, pomijając już to, że żeby utrzymać ciśnienie przynajmniej
    > jednej atmosfery zbiornik musi być na wysokości 10m, a w przeciętnym
    > domu ciężko uzyskać ma taką wysokość. To jak zbiornik będzie za mały,
    > to pompa będzie musiała cały czas pracować, jak zbiornik będzie za
    > duży a strop nieodpowiedni, to matka grawitacja załatwi resztę.
    > Ja mam wodę z sieci miejskiej więc mnie ten problem nie dotyczy,
    > ale z jakiegoś powodu ludzie wolą zbiornik ciśnieniowy, z przeponą
    > lub bez, w piwnicy niż mauzera na dachu, i ja ich rozumiem

    Jedni wolą spoglądać w kierunku zenitu, na wieżę, inni w kierunku
    nadiru, do piwnicy. W mojej okolicy stoi jeszcze kilka przedwojennych
    domów z wieżami. To były kiedyś również wieże ciśnień, po to je budowano.
    Nawet w domach letnich. A może zwłaszcza. To było kiedyś rozwiązanie
    tańsze i łatwiej dostępne od zbiornika ciśnieniowego.

    --
    Jarek