  • 11. Data: 2020-04-24 11:36:22
    Temat: Re: Wilgotność w pomieszczeniach, za sucho jest.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 23 kwietnia 2020 12:15:14 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
    > Mam pewien kłopot. W pomieszczeniu o którym myślę mam wilgotność około
    > 25%, czyli za sucho. W efekcie pojawiają kłopoty zdrowotne.
    > Pomyślałem o nawilżaczu, wpompowałem w 7h około 2 litry wody przy jego
    > pomocy i doszedłem do 62% ("sauna", ale ja nie o tym).

    Kup nawilżacz mechaniczny, taki w którym się bęben tapla w wodzie a wiatrak
    wymusza obieg powietrza. On powyżej 50% nie nawilży, a dodatkowo
    kurz wciągnie.

    L.

  • 12. Data: 2020-04-24 12:32:42
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Obstawiam ze masz wentylacje mechaniczna.

    Dobra, ale jednak klasyczna.

    > W polsce powietrze na zewnatrz ma okolice 60% wilgotnosci. Gdybyscie mieli otwarte
    okna to mniej wiecej tyle by wam powinno tam panowac.

    > Zakladam ze okien brak wiec ta wilgoc sie wykrapla gdzies indziej czyli albo w
    poczatkowych czesciach wentylacji albo w samej klimatyzacji.

    Dwa pomieszczenia połączone otwartymi drzwiami. Okna oczywiście, duże, w
    obu pomieszczeniach.

    Rano 24%, po 2 godzinach intensywnego wietrzenia 27%. Zaniosłem
    nawilżacz na zewnątrz - jako miernik wolgotności. Pod osłoniętą od
    słońca ścianą 32%, na słoneczku 3 metry od ściany już tylko 28%.

    Sucho generalnie jest.
    Tak jak Janusz pisał, nie ma gotowania, mało osób w stosunku do
    wielkości i ilości pomieszczeń, więc nie ma skąd wody nałapać. W dodatku
    wszyscy lubią ciepło i nierzadko w pomieszczeniach jest 23 stopnie :(

    > Jak chcesz miec dobrze to tylko i wylacznie naprawa wentylacji.

    No właśnie to nie to. Skłaniam się raczej ku rozwiązaniu zaproponowanemu
    przez wowa.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2020-04-24 12:36:34
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Kup nawilżacz mechaniczny, taki w którym się bęben tapla w wodzie a wiatrak
    > wymusza obieg powietrza. On powyżej 50% nie nawilży, a dodatkowo
    > kurz wciągnie.

    Kupiłem właśnie takiego sharpa. Dociągnął do 62% po całodziennym MAX-ie
    :) Na próbę puściłem w manualu.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2020-04-24 12:39:13
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Strona http://www.pogodynka.pl/inca/wilgotnosc2m pokazuje 30 do 50%
    > wieczorem. W dzień pewnie mniej. Wnioski są nie fajne. Poczytaj o
    > klimatorach (nie klimatyzator!)
    > Wojtek

    Dzięki. Poczytałem.
    Niby wiem o rozwiązaniu, ale nie wpadłem, że to może być to czego
    szukam. Jest to oczywiście leczenie objawowe, ale widzę, że choroba
    powszechna chyba.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2020-04-24 19:05:01
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 24 kwietnia 2020 05:32:20 UTC-5 użytkownik Irek.N. napisał:

    > Dobra, ale jednak klasyczna.

    OK

> [...]
    > nawilżacz na zewnątrz - jako miernik wolgotności. Pod osłoniętą od
    > słońca ścianą 32%, na słoneczku 3 metry od ściany już tylko 28%.

    A to ciekawe. Za mojej kadencji w polsce wilgotnosc generalnie nie spadala ponizej
    50%.

> [...]
    > wielkości i ilości pomieszczeń, więc nie ma skąd wody nałapać. W dodatku
    > wszyscy lubią ciepło i nierzadko w pomieszczeniach jest 23 stopnie :(

    Jak na zewnatrz masz tak sucho to wiele nie poradzisz. Nawilzacz lub ewentualnie
    mokre szmaty (choc to pomoze tak se).

    > No właśnie to nie to. Skłaniam się raczej ku rozwiązaniu zaproponowanemu
    > przez wowa.

    Chyba nic innego nie zrobisz.
    Ale wtedy powinienes zadbac aby nie wietrzyc tego pomieszczenia zbytnio.

  • 16. Data: 2020-04-24 19:05:53
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 24 kwietnia 2020 02:22:31 UTC-5 użytkownik Janusz napisał:

    > Nie ma.
    > Sam nim jest bo to jego firma :)

    otwarte okna to mniej wiecej tyle by wam powinno tam panowac.
    > Proponuję sprawdzić a nie pisać z głowy
    > http://web2.um.bielsko.pl/pogoda/
    > w dzień spada do 20% w nocy ledwo osiąga 60%.

    To jakis ewenement.
    Rzeczywiscie ciekawe.

  • 17. Data: 2020-04-24 20:14:32
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Chyba nic innego nie zrobisz.
    > Ale wtedy powinienes zadbac aby nie wietrzyc tego pomieszczenia zbytnio.

    Właśnie na odwrót:
    "Klimatyzatory ewaporacyjne świetnie sprawdzają się wszędzie tam, gdzie
    słabo radzi sobie tradycyjny system klimatyzacji - w obiektach dużych i
    półotwartych, a także takich, gdzie większa wilgotność jest wręcz
    potrzebna. Otwarcie drzwi i okien nie tylko nie obniża wydajności i nie
    podwyższa kosztów chłodzenia, ale jest wręcz wskazane, by nie
    doprowadzić do nadmiernego wzrostu wilgotności."
    Urządzenie widziałem włączone w markecie i w jego okolicy było całkiem
    przyjemnie.
    Wojtek

  • 18. Data: 2020-04-24 20:44:12
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-24 o 19:05, s...@g...com pisze:

    otwarte okna to mniej wiecej tyle by wam powinno tam panowac.

    > To jakis ewenement.
    > Rzeczywiscie ciekawe.

    Pod Świdnicą mam 38% na zewnątrz teraz, stacja mi pokazuje. W sumie i
    tak wzrosło.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2020-04-24 23:17:49
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 24 kwietnia 2020 13:14:32 UTC-5 użytkownik wowa napisał:

> [...]
    > doprowadzić do nadmiernego wzrostu wilgotności."
    > Urządzenie widziałem włączone w markecie i w jego okolicy było całkiem

    Mieszasz sprawy.
    Jesli celem jest nawilzenie to nie wietrzymy.
    Jesli celem jest ostudzenie ale wilgoc nie jest problemem to _odpowiednie_ wietrzenie
    pomaga.

  • 20. Data: 2020-04-26 14:38:23
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Mieszasz sprawy.
    > Jesli celem jest nawilzenie to nie wietrzymy.
    > Jesli celem jest ostudzenie ale wilgoc nie jest problemem to _odpowiednie_
    > wietrzenie pomaga.

    Nie mieszam. Irek mówi że ma za sucho. Urządzenie podnosi wilgotność
    jednocześnie trochę obniżając temperaturę. To taka namiastka klimy.
    Wojtek