  • 1. Data: 2009-05-20 08:34:48
    Temat: Winorośle - 3 sadzonki nie odbiły po zimie
    Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl>

    Posadzone w zeszłym roku wiosną po 6 sadzonek Iliczewskij Rannyj i
    Jutrzenki.
    W tym roku Jutrzenka pięknie odbiła jako pierwsza, a z Iliczewskiego tylko
    połowa.

    Jedni mówią że już nic z tego nie będzie, inni żeby poczekać z miesiąc, inni
    że odbiją ale w przyszłym roku.
    Kto ma rację?

    Nie owijałam na zimę, to chyba dlatego :(

    Pozdrawiam

    Kaja

  • 2. Data: 2009-05-20 09:06:24
    Temat: Re: Winorośle - 3 sadzonki nie odbiły po zimie
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    "Kajetana Kinga" wrote ...

    > Jedni mówią że już nic z tego nie będzie, inni żeby poczekać z
    > miesiąc, inni że odbiją ale w przyszłym roku.

    Poczekałbym jeszcze ze dwa, trzy tygodnie, ale na przyszły rok bym nie
    liczył.
    Młode winorośle trzeba okrywać, a raczej opsypywać w naszym klimacie,
    nawet te mrozoodporne odmiany. Te mrozoodporne stają się w pełni
    mrozoodporne po 2 - 3 latach od debiutu na powietrzu.
    Sprawdź co było przyczyną jeśli nie odbiją, może problemem nie był
    mróz tylko "coś" zeżarło korzenie?
    A.

  • 3. Data: 2009-05-20 09:23:29
    Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mrozoodporne po 2 - 3 latach od debiutu na powietrzu.
    > Sprawdź co było przyczyną jeśli nie odbiją, może problemem nie był

    To poczekam jeszcze troszkę.
    Gdyby "cóś" zeżarło korzenie to by padły sadzonki te obok siebie, a tak nie
    jest :)
    Więc stawiam na mróz.
    Co ciekawe jak czytałam o odmianach to właśnie Iliczewski wydawał się
    bardziej mrozoodporny - jeśli nie odbiją to trudno, na jesieni zamówię 3
    sadzonki... :)
    Czym obsypywać, kopczyk zrobić wysoki z ziemi, nie otuliną?

    Kaja

  • 4. Data: 2009-05-20 09:47:27
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    "Kajetana Kinga" wrote ...

    > Czym obsypywać, kopczyk zrobić wysoki z ziemi, nie otuliną?

    Prawie dokładnie tak, ale nie samą ziemią (a gliniastą to można
    bardziej zaszkodzić), ja jeszcze mieszam z piaskiem, chodzi o to żeby
    ziemia byłą w miarę luźna - wtedy młodzież sama przerasta przez
    kopczyk i wiesz kiedy rozgarnąć.
    IMHO jest to najlepsza metoda, ale oczywiście mogą się napatoczyć
    zwolennicy innych sposobów :)
    A.

  • 5. Data: 2009-05-20 10:30:58
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    Gałązki iglaków wokół korzeni, a na to liście jesienią...

  • 6. Data: 2009-05-21 07:03:35
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    "Panslavista" wrote...

    > Gałązki iglaków wokół korzeni, a na to liście jesienią...

    Sposób sprzyja małym i wyjątkowo wrednym ssakom, dlatego kopczyki z
    lekkiej ziemi są lepsze :)
    Ale to, że sprzyja oczywiście nie oznacza, że zawsze jakaś wredota się
    tam zalęgnie, czasem może pojawić się coś pożytecznego nawet -
    powyższy sposób na mojej liście widnieje z numerem 2.
    Pzdr,
    A.

  • 7. Data: 2009-05-21 11:20:08
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Jedni mówią że już nic z tego nie będzie, inni żeby poczekać z miesiąc,
    > inni że odbiją ale w przyszłym roku.

    Weź to powyrywaj w cholerę, posadź jakieś normalne deserówki.

    Polecam Nero, Arkadia, Polar, Swenson Red, Reform i wiele innych dobrych.
    Jak chcesz na wino to Rondo, Regent, Marechal foch/leon millot.

    Szkoda czekać a potem płakać, że dziadostwo.

    > Kto ma rację?

    Wiadomo, że ja :-)

    Pozdraiwam

    Jacek

  • 8. Data: 2009-05-21 12:14:38
    Temat: Re: Winoroœle - 3 sadzonki nie odbiły po zimie
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Thu, 21 May 2009, Agent 0700 wrote:

    > WeŸ to powyrywaj w cholerę, posadŸ jakieœ normalne deserówki.

    Racja. Powiedziało się A to trzeba powiedzieć B. Trzeba iść do szkółki i
    kupić co nie wyrosło. Na jesieni nie będzie różnicy.

    > Polecam Nero, Arkadia, Polar, Swenson Red, Reform i wiele innych dobrych.
    > Jak chcesz na wino to Rondo, Regent, Marechal foch/leon millot.

    Te odmiany są cool/jazzy i trendy ale jesli idzie o wino to najlepsze są
    wiśnie.

    > Szkoda czekać a potem płakać, że dziadostwo.

    > Wiadomo, że ja :-)

    No i płaczu nie będzie jak się to popryszczy teraz a drugi raz za miesiąc.

    D.P.

  • 9. Data: 2009-05-22 08:38:18
    Temat: Re: Winoro?le - 3 sadzonki nie odbiły po zimie
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    <d...@d...abc.com.pl> wrote...

    > Te odmiany są cool/jazzy i trendy ale jesli idzie o
    > wino to najlepsze są wiśnie.

    Wino z wiśni?!? Straszne marnotrastwo! Nalewki się robi z wiśni,
    wiadomo, że jak wino to wino z jabłek :)

    A.

    P.S. Wiem, wiem - jabcok a nie wino :)