  • 1. Data: 2009-05-16 21:01:15
    Temat: jak kupować kosę spalinową?
    Od: bodie kotas <n...@g...pl>

    witam

    chciałbym kupić wreszcie (bo dojrzewamy od jakichś 2 lat) kosę
    spalinową do celów ogrodowosadowych. Celów prywatnych.

    zdecydowałem że to będzie spalinówka ... ponieważ prócz trawki są też
    do przycinania nieco solidniejsze chwaściory i użycie trójnoża będzie
    nieuniknione

    i tu rodzą się pytania ...

    - jaka optymalna moc żeby kosząc grubsze rzeczy kosa nie kręciła na
    swoim górnym maksimum

    - jakie są godne zaufania firmy prócz stihla i husqvarna na które chyba
    nie warto wydawać majątku biorąc pod uwagę amatorskość planowanych
    wyzwań

    - czy ma sens kupowanie używanej w sytuacji gdy nie znam się na takim sprzęcie

    - na co jeszcze zwrócić uwagę?

    pozdrawiam i dziękuję za pomoc

    PS wszelkie wskazówki mile widziane

    --
    Nie Pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki

  • 2. Data: 2009-05-17 12:30:44
    Temat: Re: jak kupować kosę spalinową?
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    z producentów używałem np OleoMac,
    daje rade

  • 3. Data: 2009-05-17 18:54:28
    Od: Piotr Szymański <v...@p...fm>

    bodie kotas pisze:
> [...]
    >
    > chciałbym kupić wreszcie (bo dojrzewamy od jakichś 2 lat) kosę spalinową
    > do celów ogrodowosadowych. Celów prywatnych.

    Hej !

    Od zeszłej wiosny użytkuję taką:
    http://www.krysiak.pl/?s=2&catid=1&nWMact=2&pid=61&p
    arid=6
    Sprawuje się na tyle dobrze, że tej wiosny kupiłem piłę łancuchową tej
    samej firmy :-).
    Pracowałem tez maszynkami Sithl, a porównując: do celów hobbystycznych
    moim zdaniem nie warto przepłacać.

    Pozdr Piotr

  • 4. Data: 2009-05-18 08:16:34
    Od: gont <g...@d...plusnet.pl>

    bodie kotas pisze:
> [...]
    >
    > zdecydowałem że to będzie spalinówka ... ponieważ prócz trawki są też do
    > przycinania nieco solidniejsze chwaściory i użycie trójnoża będzie

    Słusznie spalinówka, ale to bardziej brak kabla (przynajmniej dla mnie)
    i większa moc.

    Ten trójnóż to jakieś badziewie, albo ja nie umiem go używać. Żyłka
    fajnie mieli wszystko, nawet chwaściory, a ten nóż wprawdzie tnie
    ładnie, ale jak trawa albo chwasty są wysokie to zwija to wszystko w
    taki kłąb dookoła siebie, w ogóle nie daje rady :/

    Zamiast tego stosuję żyłkę kwadratową - mam wrażenie że lepiej sobie
    radzi od okrągłej.

    --
    gonT
    zaczyna każdego żałować i w końcu nie ma komu w mordę dać.
    (W. Wharton: Ptasiek)<<

  • 5. Data: 2009-05-18 08:52:54
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "bodie kotas" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    Kup sobie na raty Stihla FS500 i założysz tarczę, nic się nie owinie, na
    "trójnożu" też, bo nie zmniejszy obrotów tylko utnie. Inna sprawa - duże
    łodygi trzeba jechać powoli, a nie naraz...