  • 1. Data: 2009-05-14 23:33:12
    Temat: Siet! Mróz!!!
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Nosz, poprzedniej nocy spadły mi wszystkie owoce z pierwszy raz owocującej
    mirabelki-z-nancy, czereśnie uszkodzone w 90 procentach, agrest takoż, w
    części zupełnie przemarznięty.
    Minus pięć było :-(((
    Dziejszej nocy szykuje się wcale nie lepiej. A niech to, czasem nasz
    mikroklimat przyprawia mnie o apopleksję! Dobrze, że się z sadzeniem
    pomidorów przytomnie wstrzymałam... Trzeba byłoby grzać pod folią, a tak
    siedza sobie w ciepłej szklarni, choć oczywiście duże już, ale jeszcze
    wytrzymają w doniczkach - szczęscie, że je w dostatecznie duże
    posadziłam...

  • 2. Data: 2009-05-15 06:46:53
    Temat: Re: Siet! Mróz!!!
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:19qnjjcro3n3k$.iv4y0v3utnah.dlg@40tude.net Ikselka
    <i...@g...pl> napisał(a):

    > Minus pięć było :-(((

    Hejka. U nas żadnych przymrozków nie było. Widać bogobojne ludzie tutaj
    mieszkają. ;-)
    Pozdrawiam lokalnie Ja...cki

  • 3. Data: 2009-05-15 08:36:24
    Od: i...@g...pl

    On 15 Maj, 08:46, "Dirko" <i...@g...com> wrote:
> [...]
    e.net Ikselka

    > Hejka. U nas żadnych przymrozków nie było. Widać bogobojne ludzie tutaj

    Bogobojność nie ma tu nic do rzeczy, lecz wysokość n.p.m. oraz
    zastoiska mrozowe.

  • 4. Data: 2009-05-15 08:49:14
    Temat: Re: Re: Siet! Mróz!!!
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Fri, 15 May 2009, i...@g...pl wrote:

    > Bogobojność nie ma tu nic do rzeczy, lecz wysokość n.p.m. oraz
    > zastoiska mrozowe.

    Moja działka jest cały czas na tej samej wysokości n.p.m. oraz nie ma na
    niej zastoisk mrozowych a mimo to czasem wiosną wymarza, a czasem nie
    wymarza. Czym wytłumaczyć tę zmienność jeśli nie zmianami bogobojności?

    D.P.

  • 5. Data: 2009-05-15 08:51:58
    Od: czeremcha <c...@t...pl>

    On 15 Maj, 00:33, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    > Minus pięć było :-(((

    Przypomniały mi się słowa koleżanki z pracy /Irlandki/ po powrocie z
    Pragi w styczniu:

    Piękne miasto! Ale fu***ing freezy! Minus 3!!! ;-))))

    Ale wracając do tematu: Zmroziło mnie...

    U nas też znów bylejak - pada i zimno.

    Kiedy wykopać tulipany, skoro ostatnie przekwitły z miesiąc temu?

    Ania

  • 6. Data: 2009-05-15 10:02:26
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 May 2009 10:49:14 +0200, d...@d...abc.com.pl napisał(a):

    > Moja działka jest cały czas na tej samej wysokości n.p.m.

    Moja póki co też i całe szczęście, bo jeszcze tylko brakowałoby nam, aby
    nasze działki zmieniały wysokość n.p.m.- choć gwarancji absolutnej, że
    kiedyś się to nie stanie, nie ma, bo Polska leży akurat na styku 2
    platform: prekambryjskiej platformy wschodnioeuropejskiej i platformy
    paleozoicznej ;-)

    > oraz nie ma na
    > niej zastoisk mrozowych

    Zastoiska mrozowe nie bywają na konkretnych działkach, lecz to działki
    bywają w ich obrębie. Mogą się one (zastoiska m.) zdarzać nawet lokalnie na
    wyżynach, jak właśnie u nas.

    > a mimo to czasem wiosną wymarza, a czasem nie
    > wymarza. Czym wytłumaczyć tę zmienność jeśli nie zmianami bogobojności?

    Klimatem umiarkowanym, który zmienien jest, a lokalnie to i nawet bardzo.
    :)

  • 7. Data: 2009-05-15 10:10:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 May 2009 01:51:58 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

    > Przypomniały mi się słowa koleżanki z pracy /Irlandki/ po powrocie z
    > Pragi w styczniu:
    >
    > Piękne miasto! Ale fu***ing freezy! Minus 3!!! ;-))))

    A mnie się przypomniały słowa pewnej znajomej z Anglii, która swego czasu
    pierwszy raz była w Polsce, w lipcu, który owego roku był upalny jak rzadko
    (bywało blisko 40 stopni):
    "Jak u was pięknie! A ja myślałam, że Polska to mroźny, pustynny kraj!" -
    chyba jej się z daleką Syberią pomerdało :-D
    :-D

    > Ale wracając do tematu: Zmroziło mnie...

    Mnie też, w przenośni i dosłownie. Oleandry przetrwały, wyniesione już
    dawno na dwór - niektórym tylko końce mróz zwarzył lekko...

    > U nas też znów bylejak - pada i zimno.

    A u nas słońce i nie za ciepło, ale może być. Wczoraj i przedwczoraj było
    zimno. Ale i tak się opalałam - na tarasie wszystko nagrzane, schować się
    wystarczy za murkiem i zupełnie inny świat :-).

    > Kiedy wykopać tulipany, skoro ostatnie przekwitły z miesiąc temu?

    Jak już im zaschną liście na wiórek.
    Jeśli masz je w donicach, to nie wykopuj, tylko przestań podlewać, niech
    zaschną w ziemi razem z nią samą.

  • 8. Data: 2009-05-15 15:50:32
    Od: mal <m...@g...com>

    On 15 Maj, 01:33, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
    . A niech to, czasem nasz
    > mikroklimat przyprawia mnie o apopleksję!

    Uff,
    mój orzech włoski (odmiany "Koszycki", wsadzony jesienią) uległ
    poprzedniej nocy przymrozkom.
    Powinien odbić, bo zawiązki liści poparzone nierównomiernie.
    Nawet wychylające się krzaczki ziemniaków ucierpiały :-(

  • 9. Data: 2009-05-15 16:05:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 May 2009 08:50:32 -0700 (PDT), mal napisał(a):

> [...]
    > Powinien odbić, bo zawiązki liści poparzone nierównomiernie.
    > Nawet wychylające się krzaczki ziemniaków ucierpiały :-(

    Mój orzech włoski nie może urosnąć odkąd tu mieszkamy. Przemarzają mu
    listki co roku - musi odbijać z zapasowych pąków. Pąki szczytowe też ma
    uszkadzane przez mróz, dlatego samoistnie rośnie jako bonsai :-(
    A ziemniaki ludziom tutaj też zmroziło - na nic. Fakt faktem, że na
    Kielecczyźnie ludzie się rozbestwili co do terminów ich sadzenia - kiedyś
    mądry chłop podkielecki sadził ziemniaki tak, aby wychodziły pod koniec
    maja lub w czerwcu i był spokój.

  • 10. Data: 2009-05-15 17:35:07
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > Kielecczyźnie ludzie się rozbestwili co do terminów ich sadzenia - kiedyś
    > mądry chłop podkielecki sadził ziemniaki tak, aby wychodziły pod koniec

    Poprzedniej nocu trącnęło mi winogrono, ale tylko troszkę.
    Stacje domowe wysokość 1 piętra zarejestrowały -2,9°C.