  • 1. Data: 2009-05-16 08:11:59
    Temat: Koniczyna niechciana
    Od: "Bogusław Pazorek" <b...@W...gazeta.pl>

    Witam.
    Pewnie ten temat był juz wałkowany wielokrotnie. Jednak do niego
    powrócę.Miałem na swoim wypilęgnowanym trawniku jeden rejon z koniczyną,
    której kłącza wyrywałem systematycznie. Niestety z roku na rok takich małych
    miejsc pojawiało sie co raz więcej. Traktowałem te miejsca herbicydami ale i
    trawa padała. Musiałem ją potem dosiewać.Ta jakaś walka z
    wiatrakami.Technika idzie do przodu, więc może znacie jakiś skuteczny sposób
    nad zapanowaniem nad tą zarazą. Mój trawnik to nie łąka dla kozy i nie chcę
    mieć na nim koniczyny. Podobno jak się nad tym nie zapanuje to zrobi z tego
    trawnika twarde klepisko. Help me!
    Bogusław

  • 2. Data: 2009-05-16 13:36:59
    Temat: Re: Koniczyna niechciana
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

    Bogusław Pazorek wrote:

    > Mój trawnik to nie łąka dla kozy i nie chcę
    > mieć na nim koniczyny. Podobno jak się nad tym nie zapanuje to zrobi z tego
    > trawnika twarde klepisko.

    Oczywiście możesz chcieć. Ale koniczynnik to nie klepisko i ma wiele
    zalet, których nie ma trawnik.

    > Help me!

    Widzę, że nie masz uprzedzeń do angielskiego, więc zajrzyj tu:
    http://landscaping.about.com/cs/lawns/a/clover_lawns
    _3.htm
    i zrozumiesz (może) jaki dar niebios marnujesz :-)

    Pozdrowienia,
    Michał

    --
    Michał Misiurewicz
    m...@g...com

  • 3. Data: 2009-05-16 15:30:59
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Bogusław Pazorek pisze:
> [...]
    > powrócę.Miałem na swoim wypilęgnowanym trawniku jeden rejon z koniczyną,
    > której kłącza wyrywałem systematycznie. (...)

    A ja siałam nasiona trawy z nasionami kończyny białej (te kwitnacą na
    żółto - tępię).
    Nie wiem co się stało, że po kilku pierwszych latach trawa zdominowała
    kończynę.
    Teraz, gdy pojawiają się place białej kończyny w trawniku, to je
    pielęgnuję i staram się, aby rozrosła się na cały trawnik.
    Kończyna nadaje trawnikowi dywanowy charakter i soczystą zieleń.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 4. Data: 2009-05-16 16:52:05
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pielęgnuję i staram się, aby rozrosła się na cały trawnik.
    > Kończyna nadaje trawnikowi dywanowy charakter i soczystą zieleń.

    I wzbogaca humus w azot.

  • 5. Data: 2009-05-16 20:53:28
    Od: "mitzan" <l...@o...pl>

    Jak zrobić kjoniczynnik i wtruć to paskudztwo trawę?
    mirzan

  • 6. Data: 2009-05-17 10:06:41
    Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl>

    Użytkownik Krycha napisał:

> [...]
    > pielęgnuję i staram się, aby rozrosła się na cały trawnik.
    > Kończyna nadaje trawnikowi dywanowy charakter i soczystą zieleń.

    Koniczyna źle znosi częste koszenie. Różowa zupełnie mi wyginęła.
    Za to stokrotki koszone mają się lepiej niż niekoszone :)

    Najpiękniejszą muzyką przed snem

  • 7. Data: 2009-05-19 08:00:07
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Mój trawnik to nie łąka dla kozy i nie chcę
    > mieć na nim koniczyny. Podobno jak się nad tym nie zapanuje to zrobi z tego
    > trawnika twarde klepisko. Help me!
    > Bogusław

    Sprobuj wyrwac ja z korzeniami, jesli nie da rady to caly taki kwadrat
    usun razem z darnia na to miejsce wstaw (dosp) nowa ziemie
    niezanieczyszczona. Mam nadzieje ze pomoze.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 8. Data: 2009-05-19 14:10:45
    Od: j...@p...fm

    On 16 Maj, 10:11, "Bogusław Pazorek" <b...@W...gazeta.pl>
    wrote:
> [...]
    > mieć na nim koniczyny. Podobno jak się nad tym nie zapanuje to zrobi z tego

    Witam

    Jeżeli zastosujesz Starane lub Starane + Chwastox w zalecanych dawkach
    to się pozbędziesz chwastów z trawnika bez zbędnych ceregieli
    [pozdr]

  • 9. Data: 2009-05-19 16:18:51
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości
    e.googlegroups.com
    Użytkownik <j...@p...fm> napisał(a):

    > Jeżeli zastosujesz Starane lub Starane + Chwastox w zalecanych
    > dawkach to się pozbędziesz chwastów z trawnika bez zbędnych ceregieli

    Hejka. Podejrzewam, że z koniczynką bez ceregieli wszakże się nie
    obejdzie. ;-)
    Pozdrawiam niewrażliwie Ja...cki