  • 1. Data: 2009-05-14 22:17:07
    Temat: W jaki sposób skutecznie zniszczyć perz
    Od: "Marek" <e...@i...pl>

    Mam do zagospodarowania kilkaset metrów ogrodu. Jednak najpierw muszę usunąć
    perz. Moje pytanie w jaki sposób to uczynić aby było skuteczne. Myślałem o
    wykopaniu tego chwasta wysuszeniu i spaleniu. Słyszałem też, że są skuteczne
    środki do usunięcia perzu razem z korzeniami. Jakie to są najskuteczniejsze
    środki przeciw temu chwastowi.

    Marek

  • 2. Data: 2009-05-15 05:49:35
    Temat: Re: W jaki sposób skutecznie zniszczyć perz
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <e...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > skuteczne
    > środki do usunięcia perzu razem z korzeniami. Jakie to są

    Rondoup
    SJS

  • 3. Data: 2009-05-15 05:55:00
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marek" <e...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Rondoup
    > SJS

    Fusilade. Oba w normalnych, nie wzmocnionych dawkach - juz teraz. Nie
    wzmacnia się dlatego, że środek drogą systemową ma dotrzeć do najdalszego
    kłącza - wtedy wszystko zamrze. Wzmocnienie powoduje obumarcie krzaczka i
    środek nie zdąży dopłynąć do kłączy.
    Po trzech miesiącach powtórzyć, za obróbkę mechaniczną brać się dopiero
    na wiosnę.

  • 4. Data: 2009-05-15 11:30:13
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Trzydzieści lat temu miałem hektar wspaniałego perzu
    Jak by był nabywca to bym chętnie nawet sprzedał ten perz ale kupca nie było
    Wypryskałem Rondoupem i nic. Myślałem, że zmyłka.
    Po około dwóch - trzech tygodniach praktycznie jednego dnia zżółkło
    Dokładnie w trzecim tygodniu zaorałem, glebogryzarką wyrównałem,
    zabronowałem, posiałem grykę która jest bardzo wrażliwa na wszelką chemię -
    była piękna
    Do dziś nie wiem co to perz
    W żadnym wypadku nie czekać rok na uprawę
    Jeśli to działka nieduża, to w trzecim, najpóźniej czwartym tygodniu zaorać
    /przekopać/ podsypać sztucznych nawozów solidnie i zasiać gorczycę
    Jesienią lub późnym latem worać i już będzie prawie jak obornik
    SJS

  • 5. Data: 2009-05-15 20:37:26
    Od: "Marek" <e...@i...pl>

> [...]
    > /przekopać/ podsypać sztucznych nawozów solidnie i zasiać gorczycę
    > Jesienią lub późnym latem worać i już będzie prawie jak obornik

    Dzięki za podpowiedzi, tak zrobię
    Marek