  • 1. Data: 2009-05-11 20:09:08
    Temat: Szlaban na kosiarkę spalinową w ROD..
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Biorę sie kolejny raz za koszenie trawnika w Rodzinnym Ogrodzie
    Działkowym, a tu przybiega Prezes Zarzadu Działek i nakazuje mi zaprzestać
    uzywania takiej maszyny.Działka pracownicza typowa, brak przyłacza energii
    elektrycznej.Koszenie kawalka trawnika planuję raz na m-c. Pytam go skąd
    taki zakaz..? Nie mam wszak elektryki.Słyszę"mysmy tutaj taki
    ustanowlili.."Kosiarka prawie nowa(4,5KM,japończyk, spełnia normy Euro
    2).Potem rzuca: to załozy pan sobie elektrykę..! Pytam : dla samej kosiarki
    na sporadyczne koszenie? Szukam w regulaminie POD.Nie ma nic o zakazie
    uzywania kosiarek ,itp narzedzi spalinowych. A regulamin szczegółowo stanowi
    prawa i zakazy. Czy spotkaliscie sie w Waszych ogrodach z podobnym zakazem.
    Gdy słucham kosiarek elektrycznych pracujących u sąsiadów, nie widzę
    znaczącej róznicy w hałasie(moze inna tonacja..)Wczesniej przeszkadzał temuż
    Prezesowi mój samochód, którym zwiozłem cięzkie narzędzie i na krotko
    stanałem w alejce przy działce. Na ogrodach działkowych mogą parkować
    samochody osób tu nocujących. Czy to normalny objaw w szerszej skali -
    blokować kosiarki spalinowe(myslę tu raczej w śwetle casusu, gdy uzytkownik
    nie ma przyłączonej energii elektrycznej..?? Pozdrawiam M

  • 2. Data: 2009-05-11 21:34:27
    Temat: Re: Szlaban na kosiarkę spalinową w ROD..
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik Marex napisał:
    Szukam w regulaminie POD.Nie ma nic o zakazie
    > uzywania kosiarek ,itp narzedzi spalinowych. A regulamin szczegółowo stanowi
    > prawa i zakazy.

    Prawo POD zabrania zakłócania spokoju. I to chyba wystarczy.
    Nie sądzisz , że ROD powinny się czymś różnić od ulicy, gdzie jeżdżą lub
    parkują samochody, kosiarki koszą trawniki czyli jest kurz, hałas i
    smród spalin ? Nie domyślasz się, dlaczego ludzie uciekają z miasta na
    działkę? Pewnie potrzebują ciszy, czystego powietrza, obcowania z przyrodą.

    Brawo dla Prezesa i Zarządu tego ROD :-)

  • 3. Data: 2009-05-11 22:08:05
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Marex wrote:
    > Pytam go skąd taki zakaz..? Nie mam wszak
    > elektryki.Słyszę"mysmy tutaj taki ustanowlili.."

    dobrze, że nie ustanowili, że będziesz oddychał helem..
    wyśmiej ich, to czasem dobrze robi na oczywiste idiotyzmy.
    walnij im z grubej rury, od razu zagroź RPO, ministerstwem itd, przynajmniej
    adwokatem.
    bez tego, będą kombinować i zatruwać ci życie - na idiotów tylko działa duży
    bat, pamiętaj.

    moon

  • 4. Data: 2009-05-11 23:50:33
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Moon <m...@y...com> napisał(a):

> [...]
    przynajmniej
    > adwokatem.
    > bez tego, będą kombinować i zatruwać ci życie - na idiotów tylko działa

    Może kosę/ą jakąś - wzorem przodków...? Byłoby tradycyjnie~~

  • 5. Data: 2009-05-12 05:27:39
    Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl>

    Marex wrote:

    > Biorę sie kolejny raz za koszenie trawnika w Rodzinnym Ogrodzie
    > Działkowym, a tu przybiega Prezes Zarzadu Działek i nakazuje mi zaprzestać
    > uzywania takiej maszyny.

    Jestem przeciwny zakłócaniu ciszy w ROD.

    Mam prośbę do do tych co używają na działce ROD silników do pomp, kosiarek,
    glebogryzarek itp. - nie zakłócajcie ciszy panującej na działkach.
    dziadek2

  • 6. Data: 2009-05-12 05:32:04
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "dziadek2" <d...@w...vectranet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    kosiarek,
    > glebogryzarek itp. - nie zakłócajcie ciszy panującej na działkach.

    Kolejny objaw socjalizdycznej głupoty. A wystarczy wyznaczyć godziny w
    jakich można stosować urządzenia hałaśliwe np. od 7 do 8 rano i od 16 do 17
    popołudniu.
    Inne urządznia - szpadle, motyki, grabie, grace, pazurki, pompy ręczne
    (posmarowane), sierpy, kosy możecie młoty stosować przez cały dzień.

  • 7. Data: 2009-05-12 05:34:05
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > Inne urządznia - szpadle, motyki, grabie, grace, pazurki, pompy ręczne
    > (posmarowane), sierpy, kosy możecie młoty stosować przez cały dzień.

    No chyba, że chodzi o niezakłócony sen meneli w altanach i dziadków
    wystawionych na działki, aby w lecie nie zagęszczali domowej atmosfery w
    blokowiskach...

  • 8. Data: 2009-05-12 06:43:51
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:guauua$319$1@news.vectranet.pl dziadek2
    <d...@w...vectranet.pl> napisał(a):

    > Jestem przeciwny zakłócaniu ciszy w ROD.

    Hejka. Ja też ale mnie bardziej od sporadycznie warczącej kosiarki
    sąsiada przeszkadza wycie i dudnienie radioodbiorników itp. "grających"
    sprzętów. :-(
    Pozdrawiam cichutko Ja...cki
    PS Tuż za płotem u sąsiada na starej gruszy uwiły gniazdo drozdy. Zupełnie
    nie reagują gdy podchodzę dosłownie na wyciagnięcie ręki i pozwalają mi
    przygladać się karmieniu pisklaków. Niesamowite wrażenie gdy z gniazda do
    góry wyciagają się dziobki a rodzic zastanawia się, w który z nich włożyć
    przyniesionego robala. :-)

  • 9. Data: 2009-05-12 07:43:51
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    > Mam prośbę do do tych co używają na działce ROD silników do pomp,
    > kosiarek,
    > glebogryzarek itp. - nie zakłócajcie ciszy panującej na działkach.
    > dziadek2

    Dziś idę kosić swoja spalinówką (nowa pierwszy raz zaleje do niej paliwo).
    Będzie miło i pewnie dośc głośno ok 46dB
    Pozdrawiam,

  • 10. Data: 2009-05-12 09:37:02
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik Panslavista napisał:

    > Kolejny objaw socjalizdycznej głupoty. A wystarczy wyznaczyć godziny w
    > jakich można stosować urządzenia hałaśliwe np. od 7 do 8 rano i od 16 do 17
    > popołudniu.

    To głupim trzeba coś wyznaczać. Wystarczy znać cel istnienia ROD, nie
    mieć w d... innych użytkowników i nie wyobrażać sobie, że 3-arowa
    działka to 300-hektarowy prywatny folwark.