  • 1. Data: 2009-05-11 18:35:52
    Temat: papier falisty i pułapka
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    Witam!!!

    Wszędzie piszą o pułapkach z papieru falistego zakładanego
    na pnie śliw, ale jakoś nie mogę nigdzie znaleźć dokładnych
    informacji na ten temat.

    1. jaką długość powinna mieć taka pułapka?
    2. na ile szczelnie powinno być drzewko owinięte (mocno ściśnięte, czy
    raczej luźno?)
    3. czy od góry, tam gdzie kończy się już pułapka z tego papieru
    ma to być w jakiś sposób uszczelnione, aby to całe robactwo nie
    przeszło?

    Poproszę o garść informacji w tej sprawie ;-)

    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-05-11 20:02:51
    Temat: Re: papier falisty i pułapka
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gu9ra4$eit$1@atlantis.news.neostrada.pl kris_gor
    <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    Hejka. Wielkiej krzywdy populacji owocówki sliwkóweczki tym sposobem
    raczej nie wyrządzisz.

    > 1. jaką długość powinna mieć taka pułapka?

    Około 30 cm.

    > 2. na ile szczelnie powinno być drzewko owinięte (mocno ściśnięte,
    > czy raczej luźno?)

    Wiążesz sznurkiem od snopowiązałki na kokardkę tak aby się pułapka nie
    zsunęła z pnia.

    > 3. czy od góry, tam gdzie kończy się już pułapka z tego papieru
    > ma to być w jakiś sposób uszczelnione, aby to całe robactwo nie
    > przeszło?

    Nie ale można sam papier falisty zabezpieczyć od deszczu.
    Pozdrawiam historycznie Ja...cki
    PS Myślę, że owocniej by było powiesić na drzewku pułapkę feromonową.
    http://www.medchem.pl/oferta/oferta_trojkatne.html

  • 3. Data: 2009-05-13 07:19:11
    Od: Kris_gor <k...@p...onet.pl>

    Dirko pisze:

    > Hejka. Wielkiej krzywdy populacji owocówki sliwkóweczki tym sposobem
    > raczej nie wyrządzisz.

    Tak myślałem ;-). Aczkolwiek w zeszłym roku na jesień też zakładałem.

    > PS Myślę, że owocniej by było powiesić na drzewku pułapkę feromonową.
    > http://www.medchem.pl/oferta/oferta_trojkatne.html

    Tu rodzi się pytanie czy na moje 3 śliwki to się opłaca? Koszt pułapki
    może sie równać cenie tych śliwek, które mogę potencjalnie zebrać...
    No, ale coś za coś jak się chce mieć swoje ;-)

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-05-13 07:23:45
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Kris_gor" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Dirko pisze:

> [...]

    może sie równać cenie tych śliwek, które mogę potencjalnie zebrać...
    No, ale coś za coś jak się chce mieć swoje ;-)

    Popryskać. Tanio, skutecznie, a toksyczność przy zachowaniou terminów żadna.