  • 1. Data: 2009-05-11 13:11:06
    Temat: U mnie to wszystkie plagi w tym roku... pomóżcie!
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    Po fytoftorozie jałowców, coś dopadło orzecha włoskiego.
    Wygląda jak bezmuszlowe, małe ślimaki, przyssane do młodszych pędów. Głównie
    przy nowych pakach. Widac doskonale na fotkach:
    http://abes01.webpark.pl/slimak.jpg
    http://abes01.webpark.pl/slimak2.jpg
    Co to może być i czym to zwalczać?
    Ostatnio usłyszałem opinię, że ogrody położone przy lasach są bardziej narażone
    na wszelakie plagi i coś chyba w tym jest :-(
    Pomóżcie.
    Pozdrawiam majowo!

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 2. Data: 2009-05-11 16:06:20
    Temat: Re: U mnie to wszystkie plagi w tym roku... pomóżcie!
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Głównie
    > przy nowych pakach. Widac doskonale na fotkach:
    Witam!
    Jest to jakiś misecznik, gatunku nie wiem ale przy zwalczaniu nie ma to
    wiekszego znaczenia.
    Jak mało to zeskrabać i opryskać jakimś środkiem systemicznym (działającym z
    sokami roślin)
    Zresztą poszukaj w necie dokładniejszych wiadomości.
    Pozdrawiam - Waldek

  • 3. Data: 2009-05-11 16:21:04
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:653d.00000835.4a0823ea@newsgate.onet.pl Użytkownik
    <n...@o...pl> napisał(a):

    > Po fytoftorozie jałowców, coś dopadło orzecha włoskiego.
    > Wygląda jak bezmuszlowe, małe ślimaki, przyssane do młodszych pędów.

    Hejka. Najprawdopodobniej misecznik dębowy. Pokazali go przed chwilą na
    TV Polonia w programie "Dzika Polska". Powtórka o 0:15. :-)
    Pozdrawiam edukacyjnie Ja...cki