  • 11. Data: 2009-05-12 09:47:57
    Temat: Re: Szlaban na kosiarkę spalinową w ROD..
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości
    news:gubfvv$3lc$1@inews.gazeta.pl...

    > To głupim trzeba coś wyznaczać. Wystarczy znać cel istnienia ROD, nie
    > mieć w d... innych użytkowników i nie wyobrażać sobie, że 3-arowa
    > działka to 300-hektarowy prywatny folwark.

    Puryści (mający czas) mogą kosić działkę nożyczkami do trawy, ci co się
    nie mogą zginac mogą sobie kupić takie nożyczki Fiskarsa do cięcia stojąc.
    Nie wszyscy mają ten luksus, stąd podział czasu jaki sugerowałem (w ciągu
    tygodnia) gdyż w weekend też byłbym przeciw hałasom...
    Koegzystencja bez zadrażnień jest pozytywnym czynnikiem...

  • 12. Data: 2009-05-12 13:55:44
    Od: "dexth" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Biorę sie kolejny raz za koszenie trawnika w Rodzinnym Ogrodzie
    [............]

    Chyba kazdy ROD ma swoj regulamin. U nas wprowadzili zakaz wjazdu
    samochodami od 1 maja do 30 wrzesnia. O zakazie koszenia jeszcze do nich nie
    doszlo i na razie mozna kosic do woli czym sie chce.

    pozdtr dexth

  • 13. Data: 2009-05-12 18:52:51
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    mz pisze:

    > Dziś idę kosić swoja spalinówką (nowa pierwszy raz zaleje do niej paliwo).
    > Będzie miło i pewnie dośc głośno ok 46dB

    46 dB to taka szeptana rozmowa, jaki to model?

    --
    pozdr. Jerzy

  • 14. Data: 2009-05-12 22:16:00
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Marex wrote:

    > Może kosę/ą jakąś - wzorem przodków...? Byłoby tradycyjnie~~

    albo, wyrywać!
    paszczowo!
    :)

    moon

  • 15. Data: 2009-05-13 02:48:40
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    > albo, wyrywać!
    > paszczowo!
    > :)
    >
    > moon

    Załóż wypożyczalnie kóż. Zeżrą każdy badyl. A że bez nawozów mleko będzie
    dobre, masło, sery, a i mięsko od czasu do czasu. A kozła będzie można
    używać do usuwania hałaśliwców - wstawiać im do altany na noc pod
    nieobecność...

  • 16. Data: 2009-05-13 06:08:56
    Od: n...@p...fm

> [...]
    > samochodami od 1 maja do 30 wrzesnia. O zakazie koszenia jeszcze do nich nie
    > doszlo i na razie mozna kosic do woli czym sie chce.

    ROD ma prawo zabronić używania czegokolwiek. To w końcu wspólnota, i zgodnie
    stanowią na co pozwalają u siebie. Oczywiscie nie mogą pozwalać na więcej niż
    prawo, ale ograniczać jak najbardziej.

    Jednakże wszystkie zmiany, zakazy powinny być wykazane w regulaminie. Jeśli
    tego nie ma, to zwykłe czepialstwo. Po coś ten regulamin jest.

  • 17. Data: 2009-05-13 10:47:10
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

    > 46 dB to taka szeptana rozmowa, jaki to model?

    dB podałem z pamięci. Możliwe że coś przekręciłem z ciekawości sprawdze
    wieczorem. Model to jakis no-name z marketu. Podoba mi sie bo ma "kerownice"
    i całkiem wygodnie sie taką kosi - napewno lepiej niż takąna prostym kiju.

  • 18. Data: 2009-05-13 13:29:40
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    n...@p...fm napisał(a):

> [...]
    Jeśli
    > tego nie ma, to zwykłe czepialstwo. Po coś ten regulamin jest.

    No cóż , ograniczenie w używaniu "czegokolwiek" prowadzi w prostej
    linii do uniemozliwania realizacji celów, dla ktorych te ogrody zostały
    powołane. Byłoby to sprzeczne z ideą ich funkcjonowania. Chodziło mi
    bardziej o ograniczanie narzędzi służących do realizacji ( wprost) uprawy w
    ogrodach. Przecież to może być np.glebogryzarka(narzędzie równie potrzebne w
    ogrodach i dzisiaj mocno już spopularyzowane).Czasem niezbędna może być w
    ROD piła spalinowa dowyciecia drzew.Też wyje .I co..- mamy zabronić bo
    istnieją na rynku piły ręczne i elektryczne(nie mniej wyjące)?? Dokąd się
    wtedy posuniemy.? Stosowanie takich ( także spalinowych) narzędzi stało się
    produktem-cóż zrobić.. naszych czasów i może trzeba by ich stosowanie jakoś
    dostrzec i w ROD.Ludzi denerwują co oczywiste wszędobylskie warczące auta,
    panoszące się powszechnie skutery, motory, i-niestety qady..., więc ex-
    catedra skasują nawet pomocne narzędzie w sąsiedztwie.Idąc szybkim a dość
    popularnym tokiem rozumowania należałoby szybko zablokować mozliwość
    posługiwania się na osiedlach takimi samymi narzędziami , bo tam też
    mieszkamją ludzie.
    W niniejszej sprawie ciekawym jest i to, że władza ogrodów,przyzwala
    chętnie na parkowanie(ergo wjeżdżanie) samochodów "całodobowych"
    użytkowników, zabrania natomiast werbalnie sporadycznego użycia narzędzi
    ogrodniczych, bo spalinowe...

  • 19. Data: 2009-05-13 13:47:55
    Od: n...@p...fm

    >      No cóż , ograniczenie w używaniu "czegokolwiek" prowadzi w prostej
    > linii do uniemozliwania realizacji celów, dla ktorych te ogrody zostały
    > powołane. Byłoby to sprzeczne z ideą ich funkcjonowania.

    to kwestia pojmowania.
    Nasze społeczeństwo, nie jest społeczeństwem obywatelskim. Nauczyliśmy się że
    jesteśmy MY i są ONI.
    Prawo uległo przemianie, mentalność NIE.

    Przecież to WSPÓLNOTA, czyli użytkownicy ROD decydują co można a co nie. Nie
    jacyś ONI, tylko MY.

    Im większa wspólnota, tym mniej czujemy że coś możemy zrobić. Ale przecież
    wystarczy zapoznać się z statutem takiego ROD, napisac pismo do tzw. Dyrekcji,
    zebrać podpisy większej ilości osób z ROD i zmienić durny zapis. Dyrektor nie
    może być wieczny. To że MY nie interesujemy się, nie wnikamy w strukturę
    zarządu, to tylko nasza wina. Zrobic walne zebranie, podać konkretne przykłady
    rozwiązan, niech większość zdecyduje co tak naprawdę można.
    Jak dano PREZESOM zbyt dużo wolności, to przecież nie ONI sami, tylko MY,
    jeśli nie aktywnie, to chociaż przez brak sprzeciwu. Ale winimy ICH.

    Jaka jest idea tych ogrodów? chcemy niby ciszy i spokoju, ale zarazem
    niszczymy ten spokój używając sprzetu który nam oszczędza czasu, a tak
    naprawdę czas zabiera. Bo to niby 5 min, więc szybko w przerwie między jednym
    serialem a drugim musimy?! to zrobić. A inaczej można, dzień urlopu, już się
    nigdzie nie śpieszymy, nożyczkami, ręczną kosiareczką poprzycinamy, w 2 h i
    zrobione, a robota w ogrodzie to przecież przyjemność :), więc po co samemu
    ogranczać czas tej pracy?

    Chcemy ogród, ciszę, a tak naprawdę wnosimy tam zamęt, pośpiech. Czyli zgodnie
    z zasadą Kali ukraść krowę dobrze, Kaliemu źle.

    pozdr. o.N.

    P.S. jeżeli sprawa jest poważna, to należy to zrobić porządnie, nie wiem jaki
    jest statut ROD w tym przypadku, ale zwykle Prezesunio nie ma prawa odmówić
    wniosku użytkowników/włascicieli o walne zebranie, na którym można nie tylko
    zmienić regulamin, ale również prezesunia.
    Z praktyki wiem, że ludzie są leniwi i będzie 1000 pomysłó, dlatego osoba
    która z tym występuje warto aby miała już gotowy nowy projekt regulaminu wraz
    z uzasadnieniem, aby tylko zebranych ludzi zmusić do podjecia decyzji w
    prosty "tak" lub "nie".

  • 20. Data: 2009-05-13 14:05:30
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik <n...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    wraz
    > z uzasadnieniem, aby tylko zebranych ludzi zmusić do podjecia decyzji w

    Mało. Musi stworzyć partię opozycyjną, wtedy prezesunio wesprze partia
    rządzący i będzie dokładnie jak w knesejmie.