  • 1. Data: 2009-05-16 15:46:18
    Temat: podpory - robinia
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Planuję wykorzystać pnie robinii jako konstrukcja pod winorośle.

    I Teraz pytanie - Kiedy lepiej przetrwa to drewno w ziemi,
    gdy zdejmę korę, czy gdy pozostawię?

    Czy nie jest legendą, że to drewno jest szczególnie odporne na gnicie?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2009-05-16 16:49:05
    Temat: Re: podpory - robinia
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdy zdejmę korę, czy gdy pozostawię?
    >
    > Czy nie jest legendą, że to drewno jest szczególnie odporne na gnicie?

    Bez kory, a część która ma być w ziemi i ze 30cm ponad posmarować na gorącio
    lepikiem. Prawdę powiedziawszy w ziemi wytrzyma dłużej niż tuż nad poziomem
    gruntu.

  • 3. Data: 2009-05-16 17:19:46
    Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl>

    Krycha wrote:

    > Planuję wykorzystać pnie robinii jako konstrukcja pod winorośle.
    >
    > I Teraz pytanie - Kiedy lepiej przetrwa to drewno w ziemi,
    > gdy zdejmę korę, czy gdy pozostawię?
    To co ma być w ziemi opal w ognisku aż będzie czarne.
    Korę należy zdjąć.
    Dziadek 2
    Używaj Linuksa. Bądź legalny.

  • 4. Data: 2009-05-16 20:57:17
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Używaj Linuksa. Bądź legalny.

    Wywal to na ognisko i kup legalnie rurkę.Wystarcy na 51 lat.
    mirzan

  • 5. Data: 2009-05-16 22:04:30
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    mirzan wrote:

    > Wywal to na ognisko i kup legalnie rurkę.Wystarcy na 51 lat.

    LOL!
    Dokładnie!
    :)
    moon

  • 6. Data: 2009-05-16 23:57:03
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Planuję wykorzystać pnie robinii jako konstrukcja pod winorośle.

    http://www.browamator.pl/katalog.php?pwd[6]=%2F16392
    9%2F165994&sortuj=&grp=&start=&grupa_p=6&grupa_rek[6
    ]=&aukcja=&pwd[6]=%2F163929%2F165994%2F5312992

    Cały osprzęt do winnicy też tam jest.

  • 7. Data: 2009-05-17 10:09:57
    Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl>

    Użytkownik Krycha napisał:
    > Planuję wykorzystać pnie robinii jako konstrukcja pod winorośle.
    >
    > I Teraz pytanie - Kiedy lepiej przetrwa to drewno w ziemi,
    > gdy zdejmę korę, czy gdy pozostawię?

    Lepiej bez kory.

    > Czy nie jest legendą, że to drewno jest szczególnie odporne na gnicie?

    Nie wiem czy "szczególnie". Po kilku latach zgnije jak każde inne. Twarde
    jest i tyle.

    Najpiękniejszą muzyką przed snem

  • 8. Data: 2009-05-17 10:11:56
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Lepiej bez kory.

    > Nie wiem czy "szczególnie". Po kilku latach zgnije jak każde inne. Twarde
    > jest i tyle.

    Dałem linka do typowych dla winnicy słupków metalowych.

  • 9. Data: 2009-05-17 19:42:25
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    > Nie wiem czy "szczególnie". Po kilku latach zgnije jak każde inne. Twarde
    > jest i tyle.

    Widziałem 20-letnią winnicę gdzie rusztowanie zrobione jest z palików
    drewnianych fi ~ 10cm. A jesli chodzi o zabezpieczenie to myśle,że
    opalenie końcówki + z 10 cm powyzej ziemi będzie najlepszym rozwiązaniem.
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 10. Data: 2009-05-17 20:16:03
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    mirzan pisze:

    > Wywal to na ognisko i kup legalnie rurkę.Wystarcy na 51 lat.
    > mirzan

    A ja specjalnie ściągałam na działkę te gałęzie robinii,
    bo metal coś mi nie pasuje.

    Krycha.