  • Data: 2009-03-16 16:57:48
    Temat: Re: Witam grupę(ślimakol, mniszek)
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:731e.0000008d.49be82aa@newsgate.onet.pl...

    > Czy zagraniczny,czy krajowy środek,i tak zawiera taką samą substancję
    czynną
    > Aldehyd octowy,chyba metaaldehyd się to nazywa.
    > Może i okresowo,jak zje to działa, jak nie to nie.Po co wymyślać dziwne
    > sposoby,skoro można skuteczny środek kupiś w sklepie.Sypanie soli na
    ziemię,
    > to straszne paskudztwo,przecież sól się nie rozkłada w ziemi.

    Piszesz o potasowej? Przeciez to nawóz potasowy pylisty. Działa żrąco i
    trująco, niestety zmywany jest wodą - po opadach trzeba powtarzać - ale nie
    w nieskończoność...
    W zasadzie powinien być stosowany w jesieni (do nawożenia). widziałem
    pasy ochronne z soli potasowej - ślimaki szły do jedzenia i musiały pokonać
    taki pas - nawet jak któryś przeszedł to i tak zginął. Sól rozsypana na
    całości niszczyła jajka szkodników. Ogólnie warto stosować pułapki - to co
    lubią jeść i zbierać razem ze ślimakami, najlepiej spalić.