  • 21. Data: 2011-12-04 20:36:39
    Temat: Re: Wróbli nie ma i gołębi.
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-04 19:34, s...@g...pl pisze:
> [...]
    lebie/

    > Bywa nazywany sierpówką

    Sierpówka to inny gatunek gołębia - występujący w Polsce
    Witek

  • 22. Data: 2011-12-05 00:18:56
    Od: "Azotox Moon" <p...@y...com>

    XL wrote:

> [...]

    Teraz, z zemsty, polska Sikorka wyćwierkuje w Berlinie, kto tak naprawdę
    rządzi na świecie!

    moon

  • 23. Data: 2011-12-05 10:10:41
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Azotox Moon" <p...@y...com> napisał w wiadomości

    > ... kto tak naprawdę rządzi na świecie!

    Hejka. Mooney?
    Pozdrawiam finansowo Ja...cki

  • 24. Data: 2011-12-07 11:18:09
    Temat: Re: Wróbli nie ma.
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-11-30 18:43, XL pisze:
    > http://www.agronews.com.pl/pl/5,20,11275,zmierzch_wr
    obla.html

    A u mnie się pojawiły-pierwszy raz od kilku lat. (Wrocław)
    Do tej pory na parapecie wyjadały tylko stada sikorek, kowalik, a w tym
    roku wróble w ilości dominującej.

    ________MAT_______

  • 25. Data: 2011-12-07 11:39:51
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-12-01 20:44, Krycha pisze:
    > Mówiąc wprost, mordowano te ptaki na różne
    > sposoby: strzelano do nich, chwytano w sieci a nawet truto. Zabite ptaki
    > często przerabiano na karmę dla zwierząt. "

    A na wszechwiedzącej Wiki (w wersji PL) napisali, że zjedli te 5 mld
    ptaków bo były takie smaczne...

    ________MAT_______

  • 26. Data: 2011-12-07 14:36:50
    Od: "Crimson" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lagod" napisał w wiadomości grup

> [...]

    A u mnie się pojawiły-pierwszy raz od kilku lat. (Wrocław)
    Do tej pory na parapecie wyjadały tylko stada sikorek, kowalik, a w tym
    =====
    Widziałem i ja wróble w tym roku.
    Na zamojskiej wsi - stadko wróbli.
    Czytałem o tym problemie rok temu i mając świadomość problemu
    aż się uśmiechnąłem widząc wróble. Uwielbiam wróble ;)

  • 27. Data: 2011-12-07 15:30:55
    Od: XL <i...@g...pl>

    W dniu 2011-12-07 15:36, Crimson pisze:

    > Widziałem i ja wróble w tym roku.
    > Na zamojskiej wsi - stadko wróbli.
    > Czytałem o tym problemie rok temu i mając świadomość problemu
    > aż się uśmiechnąłem widząc wróble. Uwielbiam wróble ;)

    Bardzo mi ich brakuje - ich wesołego rozgardiaszu. Nie zastępują ich
    kowaliki, liczne u nas na szczęście, siedzące często w bzach przy domu.
    też je lubię. I gile bywają często. I sikorki.

    Wracając do cukrówek - ich "cukruuu-cukruuu" słychać często wiosną i
    latem na pobliskim wielkim dębie, oprócz tego mogę pochwalić się kilkoma
    parami dzikich gołębi (piękne, duże ptaki) bytującymi w świerkach przy
    samym domu oraz parą dudków od lat mieszkającą na naszej lipie i
    żerującą na przydomowym trawiastym podwórku - muszę kiedyś zdjęcia
    zrobić, bo warto je tutaj pokazać.
    Słowiki w czeremchach na łące za ogrodzeniem i ich koncerty
    majowo-czerwcowe o drugiej w nocy to już standard :-)

    Ale teraz, szanowni Państwo, sensacja: nad pobliską rzeczką, na łąkach,
    bywają u nas od czasu do czasu CZARNE bociany! Kiedyś nawet przyleciał
    jeden jakiś taki rudy - skrzyżowały się chyba z białymi :-)

  • 28. Data: 2011-12-07 16:26:31
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-07 16:30, XL pisze:
> [...]

    > samym domu oraz parą dudków od lat mieszkającą na naszej lipie i
    > żerującą na przydomowym trawiastym podwórku - muszę kiedyś zdjęcia

    A jesteś pewna,że to Cukrówka a nie sierpówka?
    Cukrówka to ptak hodowlany, nie bardzo radzący sobie w naszych
    warunkach, a sierpówka to nader częsty gość.
    Jak przez mgłę przypominam sobie, że babcia mawiała na gołębie cukrówki
    - a dziadek poprawiał ją na sierpówki (co było zresztą zgodne z prawdą)
    - stąd też dopytywałem wcześniej o nazwę jako regionalizm.

    "Ptaki Europy i obszaru śródziemnomorskiego" Lars Jonsson - w ogóle nie
    podają takiego gatunku jak cukrówka - a to książka o dziko występujących
    ptakach

    Dla przykładu - w tym linku gość opisuje obfotografowanego ptaka jako
    gniazdującą cukrówkę, a jest to bezsprzecznie sierpówka, co wiać po
    pasku na szyi i oku.
    http://www.fotosik.pl/u/driver/zdjecie/14/album/2105
    63

    Witek

    Ps. Dzikich gołębi też masz do wyboru - siniaki, grzywacze, turkawki
    (odlatują na zimę)

  • 29. Data: 2011-12-07 16:51:33
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 07 Dec 2011 17:26:31 +0100, witek napisał(a):

    > A jesteś pewna,że to Cukrówka a nie sierpówka?

    Takie:
    http://obwioslo.com/tag/cukrowka/
    http://www.panoramio.com/photo/29217870

    Oraz dzikie gołębie - takie:
    http://www.panoramio.com/photo/29219131

  • 30. Data: 2011-12-07 17:11:09

    witek <j...@b...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    63

    > Witek
    >
    > Ps. Dzikich gołębi też masz do wyboru - siniaki, grzywacze, turkawki

    Mieliśmy zdaje się też synogarlice.
    skryba