  • 51. Data: 2023-11-18 13:38:55
    Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Nov 2023 02:11:39 -0800 (PST), Kris

    > Żeby nie było z tym deklarowanym zasięgiem tak jak
    > z zasięgiem gdańskich autobusów.

    No tak, bo wiadomo że problem zasięgu w zależności od
    warunków dotyczy tylko elektryków. A nie, czekaj...
    ropniaki mogą palić od 35 do 50L/100km. Toż to szok!

    > https://businessinsider.com.pl/biznes/gdansk-kupil-n
    iemieckie-autobusy-elektryczne-po-4-mln-zl-za-sztuke
    -teraz-ma-problem/d32rx01

    Mam znajomego który jeździ w ZTM (Wawa) i twierdzi (choć nie jest ich
    zwolennikiem, więc jeździ tylko klekotami) że autobusy elektryczne sobie
    bardzo dobrze radzą -- na początku były kłopoty, bo nie było ładowarek,
    teraz już są ładowarki więc nie ma problemów. Przy czym też nie muszą
    się ładować za każdym kursem, bo...

    > Deklarowane 300-400km, w praktyce 200-300 i to bez ogrzewania/ klimy.

    ...to jest kolejne z rzędu pierdolenie. Trasa autobusowa rzadko kiedy
    przekracza 20km, nawet w Wawie. Nocne są dłuższe z oczywistych powodów.
    Jest jedna linia w Wawie, która ma niecałe 30km. Nawet jadąc w dwie strony
    można objechać dwukrotnie ładowarkę na pętli, co daje w sumie 120km, czyli
    nadal jest zapas 80-180km i spokojnie wystarczy na ogrzewanie a z pewnością
    klimatyzowanie. To dlaczego one niby, skoro z każdą pętlą, kurs tam i z
    powrotem wyjeżdżąjąc nawet te 80km (z ogrzewaniem/klimą na prądzie), a
    ładujac się w przerwie na pętli, niby nie dają rady? Kupili przecież 18 BEB
    i zrobili 18 ładowarek, czyli każdy autobus ma swoją ładowarkę i nie musi
    nawet rotować ładowania z innymi. Wniosek tylko taki, że tych ładowarek na
    trasach nie ma wcale.

    Bzdurą też jest że wyłączają ogrzewanie, bo akurat elektryczne autobusy,
    jeśli nie mają pompy ciepła, to grzeją webastem. Tak, spalinowym, ale
    nadal, po pierwsze, zużycie takowego to 2L/h a nie 35-50 jak ropniaka co ma
    sprawność 15% w warunkach drogowych (to nie ciężarówka że się rozpędza i
    leci ze stałą prędkością 500km na sprawność 40%), po drugie spalanie "na
    świeczce", jak to ma miejsce w takiej nagrzewnicy, jest mniej szkodliwe niż
    wysokoprężne, po trzecie można używać bioetanolu. To że autobusy wyłączają
    ogrzewanie jest kolejną bzdurą wyssaną z palca aby zrobić zły pijar
    elektrykom.

    Tymczasem autobusy elektryczne w miastach to przepaść jakościowa -- nie
    śmierdzą i nie hałasują. Wspomniany kolega z ZTM Wawa mówił mi także, że
    nie chce jeździć krótkimi składami, tylko przegubowymi, bo są bardziej
    komfortowe dla kierowców (silnik z tyłu, więc w kabinie kierowcy ciszej) i
    zawsze jest walka o to kto ma niejeździć krótkim, bo ponoć fioła można
    dostać po paru godzinach -- w elektrykach nie ma znaczenia czy krótki czy
    długi, kierowca zawsze ma taki sam komfort, pasażerowie zresztą też. W
    spaliniakach ci co nie mają wyjścia i muszą stać pół metra od silnika mają
    zepsute uszy, bo hałas od tego spalinowego złomu za kawałkiem kartonu jest
    ogłuszający. Podobnie dla stojących na przystanku. Przyjedź kiedyś do
    centrum Wawy gdzie elektryków jeździ już ponad 160 i sobie sprawdź na
    własne uszy/oczy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 52. Data: 2023-11-18 13:42:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 18 listopada 2023 o 10:00:23 UTC+1 Cavallino napisał(a):

    > Albo nie zmienia, bo nie musi:
    > https://elektrowoz.pl/auta/ta-tesla-model-s-ma-juz-1
    9-miliona-kilometrow-przebiegu-bateria-byla-wymienia
    na-obecna-przezyla-1-mili
    Jaki ty jestes głupi ze wierzysz w takie pierdoły? Skala głupoty na bank ci się
    skończyła.

  • 53. Data: 2023-11-18 13:47:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.11.2023 o 10:00, Cavallino pisze:

    > Albo nie zmienia, bo nie musi:
    > https://elektrowoz.pl/auta/ta-tesla-model-s-ma-juz-1
    9-miliona-kilometrow-przebiegu-bateria-byla-wymienia
    na-obecna-przezyla-1-milion-km/

    "Akumulator stara się eksploatować w przedziale między 20 a 80 procent,
    przy 1 milionie kilometrów przebiegu zanotował on ponad 1 600 cykli
    ładowania, miał sporo ponad 80 procent pojemności fabrycznej (w
    zależności od źródeł: 84 lub 86 procent)"
    To się qrwa nie klei. Albo się komuś sera pojebały, albo ktoś tnie w chooja?

  • 54. Data: 2023-11-18 15:44:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Nov 2023 13:47:51 +0100, nadir

    > To się qrwa nie klei. Albo się komuś sera pojebały, albo ktoś tnie w chooja?

    Tobie większość rzeczy się nie klei, jeśli ci nie pasuje do tezy.
    W poprzednim moim Outlanderze PHEV bateria była ładowana nawet 3-4x
    dziennie (20-100%, bo poniżej 20% się nie da zjechać bo sięz automatu
    spalina załącza), z całą pewnością była ładowana 2x każdego dnia (i taką
    wartość przyjmuję, oraz tę mniej optymistyczną czyli 3x/dzień), przez 5
    lat, czyli miała ponad 3600-5400 cykli ładowania (formalnie to więcej, bo
    poprzedni właściciel 1x dziennie też ładował), i na koniec po 7 latach, a
    przed wymianą gwarancyjną która mi przysługiwała, miała 80% pojemności.
    Abstrahując od faktycznego stanu, bo akurat w Outlanderach PHEV jest głośna
    sprawa zjebanego BMS, a konketnie tabeli SOH, czyli programowego dołowania
    pojemności baterii. Tak, wiem, to jest bez sensu, ale tak jest i Mitsu
    oficjalnie potwierdziło że tak ma właśnie być. heh

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 55. Data: 2023-11-18 16:51:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 18 listopada 2023 o 15:44:08 UTC+1 Myjk napisał(a):
> [...]
    > pojemności baterii. Tak, wiem, to jest bez sensu, ale tak jest i Mitsu
    > oficjalnie potwierdziło że tak ma właśnie być. heh

    Przypomnij kiedy otworzyłeś gębę jak kretyni pisali ze moje akumulatory do
    magazynowania pradu sa chujowe ze nie maja racji. W moich w jednostce masy i
    objętości da się mniej zmagazynować niz w tych do samochodow. Dlatego nie uzywają ich
    w samochodach. Ale jeśli idzie o trwałosc to bija samochodowe na głowę bo pracują w
    lepszych warunkach. Ciekawe czy będziesz miał tyle odwagi zeby odpowiedzieć? Uważam
    ze spierdolisz do szafy i będziesz udawał ze cie nie ma.

  • 56. Data: 2023-11-18 16:57:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-11-2023 o 10:25, ddddddddddd pisze:

    > sam montowałem

    Czyli to co podawałeś, to koszt samych urządzeń gdzieś w świecie i
    pewnie bez gwarancji, skoro chińskie?
    No tak, to też wiele może zmieniać.

  • 57. Data: 2023-11-18 16:57:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2023 o 16:51 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Przypomnij kiedy otworzyłeś gębę jak kretyni pisali ze moje akumulatory
    > do magazynowania pradu sa chujowe ze nie maja racji.

    Nikt nie pisał, że są chujowe, tylko, że jesteś na stracie, znaczy nic na
    tym nie zarabiasz.
    Już nawet sam zapomniałeś, że potwierdziłeś na tej grupie, że nie
    zarabiasz, ale to Twoje hobby i możesz tracić.
    Jak chcesz to Ci tu wkleję Twojego posta, gdzie twierdziłeś powyższe.

    TG

  • 58. Data: 2023-11-18 16:59:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-11-2023 o 11:11, Kris pisze:

> [...]
    -teraz-ma-problem/d32rx01
    > Deklarowane 300-400km, w praktyce 200-300 i to bez ogrzewania/ klimy.

    Zwłaszcza jak się wsadziło tam szoferów rodem z diesli.....
    W kilka dni nie nauczą się jeździć elektrykiem.

    Podobnie jak rozdysponowania taboru na linie zgodne z jego możliwościami.

  • 59. Data: 2023-11-18 17:02:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Nov 2023 16:57:53 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Nikt nie pisał, że są chujowe, tylko, że jesteś na stracie, znaczy nic na
    > tym nie zarabiasz.

    Ostatnio jak tego idiotę czytałem to się pruł na temat akumulatorów
    ołowiowych, względnie żelowych w zastosowaniu cyklicznego ładowania
    i rozładowywania -- i to był faktycznie pomysł z dupy na magazyn.
    Zrobił w międzyczasie jakiś apgrejd?

    > Już nawet sam zapomniałeś, że potwierdziłeś na tej grupie, że nie
    > zarabiasz, ale to Twoje hobby i możesz tracić.
    > Jak chcesz to Ci tu wkleję Twojego posta, gdzie twierdziłeś powyższe.

    Idiocie, nawet jak mu na czole wydrukujesz jego własne słowa,
    to im zaprzeczy. Ergo, marny trud.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2023-11-18 18:23:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.11.2023 o 15:44, Myjk pisze:

    > Tobie większość rzeczy się nie klei, jeśli ci nie pasuje do tezy.

    Albo milion kilometrów albo 1600 ładowań, matematyka jest okrutna.