  • 11. Data: 2010-06-05 19:56:25
    Temat: Re: Wykorzystanie rur kanalizacyjnych do wentylacji
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Łukasz C. wrote:

    > Mówisz o "prawdziwych" spiro, czyli sztywnych:
    > http://www.ilto.pl/images_upload/IMG_7657.JPG ? Stosowałeś takie? Jak
    > wrażenia akustyczne?

    boszz

    W całej technologii wentylacyjnej stosuje sie te rury powszechnie. A co do
    efektów akustycznych, to szum wentylatorów usuwa sie tłumikami. Dodatkowo
    podejścia do anemostatów czy skrzynek rozprężnych robi sie rurami
    elastycznymi.

  • 12. Data: 2010-06-05 19:59:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysiek wrote:
    > Pomarańczowych rur ludzie często używają do budowy GWC. W gruncie
    > rzeczy to chyba wszystko jedno, czy rury są przed reku czy też po
    > nim. "Wyziew" chemiczny latem będzie podobny.
    > Może jednak nie jest tak tragicznie z tym zatruwaniem.
    > Rury Rehau'a to też o ile pamiętam PP, tylko że z dodatkiem srebra.
    > Pozdr.

    problem w tym że rury kanalizacyjnej nikt nie bada na okoliczność jej
    nieszkodliwości dla osób wdychających tłoczone przez nią ciepłe powietrze.

    Do tworzyw dodaje sie plastyfikatory i wypełniacze które często bywają
    toksyczne.
    Wiec nie wiesz co sie będzie wydzielać. Rury do GWC czy do wentylacji maja
    atesty i są na te okoliczność badane.

  • 13. Data: 2010-06-05 20:12:32
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    >
    > Na czym polega działanie antybakteryjne rury?

    Tak jak w lodowkach np. czy markowych sandalach.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2010-06-05 21:20:03
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sat, 5 Jun 2010 21:56:25 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > W całej technologii wentylacyjnej stosuje sie te rury powszechnie.

    Wiem, ale praktycznie wszyscy wykonawcy i projektanci wentylacji
    mechanicznej mówią o rurach elastycznych. Stąd zacząłem mieć wątpliwości
    :-)

    BTW, miałem/mam koncept, żeby te rury dać w domu "po wierzchu" - mi się
    podobają :-)

    --
    ŁC
    Szanuj swój pojazd i miej do niego respekt, szczególnie jeżeli posiada

  • 15. Data: 2010-06-05 21:38:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Łukasz C. wrote:

    > Wiem, ale praktycznie wszyscy wykonawcy i projektanci wentylacji
    > mechanicznej mówią o rurach elastycznych. Stąd zacząłem mieć
    > wątpliwości :-)

    Rury elastyczne są droższe niż normalne spiro, ponadto mają wieksze opory
    tloczenia. Dodam że dobrą praktyką gdy chcemy ograniczyć szumy instalacji
    jest ograniczanie przepływów.

    > BTW, miałem/mam koncept, żeby te rury dać w domu "po wierzchu" - mi
    > się podobają :-)

    jeśłi chcesz spiro dawac po wierzchu to kup spiro ze kwasówki :)

  • 16. Data: 2010-06-06 05:38:12
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    >
    > Na czym polega działanie antybakteryjne rury?

    Srebro ma właściwości antybakteryjne. Wikipedia na temat właściwości
    bakteriobójczych podaje wiele ciekawych informacji. Warto zajrzeć.

    Nie wiem czy słyszałeś jak to dawniej chyba nasze prababcie kazały trzymać
    srebrne łyżki w ustach na różnego rodzaju bolączki gardła?

    Ulotka producenta tych rur tłumaczy to tak:
    "Podczas specjalnego procesu wewnętrzna warstwa rury wzbogacana jest
    cząstkami srebra, które są całkowicie bezpieczne pod względem
    fizjologicznym. Dodatki te stosowane
    są m. in. w medycynie i urządzeniach gospodarstwa domowego w celu
    zapobiegania rozwojowi drobnoustrojów."

    "Właściwości antybakteryjne warstwy wewnętrznej zostały zbadane i
    potwierdzone przez Atest Higieniczny nr HK/B/0670/01/2005 Państwowego
    Zakładu Higieny PZH w Warszawie oraz Instytutu Freseniusa, Taunusstein, w
    oparciu o ASTM Standard E2180."

    dodatkowo muszę się poprawić, rury wykonane są z polipropylenu a nie jak
    napisałem z PCV.

  • 17. Data: 2010-06-06 05:46:34
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Srebro ma właściwości antybakteryjne. Wikipedia na temat właściwości
    > bakteriobójczych podaje wiele ciekawych informacji.

    bakteriobójczych srebra, oczywiście

  • 18. Data: 2010-06-07 07:27:47
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Są takie i takie, są też rury z polietylenu.
    Polietylen stosuje się powszechnie m.in. na pojemniki do żywności.

    -----

  • 19. Data: 2010-06-07 10:09:38
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    >
    > Na czym polega działanie antybakteryjne rury?

    rzeczoną rurą walisz bakterie po łbach :) No tak, bakterie nie mają głów
    :( walisz gdzie popadnie.

    pzdr.,
    rafał

  • 20. Data: 2010-06-07 11:36:50
    Od: szary <n...@x...pl>

    nacocito wrote:

    > Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > Zapach przy tym będzie równie bardzo ciekawy.

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?153216-tem
    peratura-za-
    GWC&p=3888343

    Jakoś nie wspominają. Chyba nie jest tak źle?