  • 1. Data: 2010-06-02 18:29:00
    Temat: mrówki wchodza przez wentylacje w oknach
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Mam okna Jezierskiego które na zewnątrz na dole maja podłuzne szpary -
    podobno do wentylacji. Od kilku dni szukam skąd mam mrówki w domu i dzis na
    zewnatrz budynku zauważułem skupisko przy tych otworach. Tylko teraz
    ciekawe, okna niby 3-szybowe, szczelne a robale włażą. Jak znaleźć dziure?

  • 2. Data: 2010-06-03 09:54:44
    Temat: Re: mrówki wchodza przez wentylacje w oknach
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Znajdź lepiej gniazdo mrówek i zlikwiduj, bo jak zatkasz jedną dziurę to
    mrówki znajdą kolejną
    Jacek

  • 3. Data: 2010-06-03 10:18:53
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    gniazda to likwiduje od zeszłego roku
    owszem wselka chemia działa ale przychodza nowe mrówki i zakładaja gniazda

  • 4. Data: 2010-06-03 10:23:08
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Jacek pisze:
    > Znajdź lepiej gniazdo mrówek i zlikwiduj, bo jak zatkasz jedną dziurę to
    > mrówki znajdą kolejną
    > Jacek

    Są jakieś takie preparaty, które działają z opóźnionym 'zapłonem' na
    mrówki. One sobie biorą to po trochę i tam gdzieś żrą, a po kilku
    dniach, jak już wszystkie się tego nażrą, to zaczynają masowo zdychać i
    gniazdo jest załatwione. Kwestia tylko, żeby ułożyć tego dziadostwa tam,
    gdzie jest jakiś szlak wędrówek tych mrówek.

    Zdarzyło mi się załatwić kiedyś tak mrówki, które właziły przez okno.
    Nie pamiętam jak się to nazywa, ale jest dostępne na rynku w sklepach z
    chemią, może i w ogrodniczych...

    pozdr.
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-06-03 11:16:15
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciekawe, okna niby 3-szybowe, szczelne a robale włażą. Jak znaleźć dziure?

    Dziurę właśnie znalazłeś i radziłbym jej nie zatykać, bo mrówki może i
    znikną, ale na ich miejsce się grzybki pojawią.
    Są różne preparaty na mrówki. Naokoło tych dziur i może od wewnętrznej
    strony futryny możnaby posmarować środkiem odstraszającym, a w wygodnych
    miejscach rozsypać środki hormonalne, które mrówki zabierają do gniazda.

    J.

  • 6. Data: 2010-06-03 14:05:01
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

    > Zdarzyło mi się załatwić kiedyś tak mrówki, które właziły przez okno.
    > Nie pamiętam jak się to nazywa, ale jest dostępne na rynku w sklepach z
    > chemią, może i w ogrodniczych...

    Boraks. Miesza sie toto z miodkiem i ustawia na szklaku. Skuteczne.

    J.
    W tym roku mrówki raczyły nie wprowadzać mi się do domu:-)

  • 7. Data: 2010-06-03 16:32:10
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jacek napisał:
    > Znajdź lepiej gniazdo mrówek i zlikwiduj, bo jak zatkasz jedną dziurę to
    > mrówki znajdą kolejną

    Tam zaraz likwidować, brutal jeden. Posolić, posypać mielonym cynamonem
    - same sobie pójdą. Nie lubią cynamonu. Soli również.
    Mrówki to pożyteczne stworzenia, nie należy ich niszczyć, wystarczy
    przekonać żeby poszły trochę dalej od domu.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2010-06-03 17:06:44
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ale ja juz sypałem w zeszłym roku
    i to działa na tydzień
    a potem przychodza nowe mrówki i znowu to samo

  • 9. Data: 2010-06-03 18:42:11
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > ale ja juz sypałem w zeszłym roku
    > i to działa na tydzień
    > a potem przychodza nowe mrówki i znowu to samo

    Sypać do skutku. Albo sprawdzić, skąd mrówki się biorą w najbliższej okolicy
    (mrowiska jakieś?) i tam zadbać...

    J.

  • 10. Data: 2010-06-07 11:24:28
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Boraks. Miesza sie toto z miodkiem i ustawia na szklaku. Skuteczne.

    Też o tym słyszałem. Tylko nie wiem gdzie można takowy borax zakupić.
    Pytać w aptece ?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z