  • 1. Data: 2010-06-02 09:43:20
    Temat: jaka kosiarka
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    heja,

    zeby was nie męczyć pytaniami których odpowiedzi mozna znalezc w archiwmum.
    zadam proste pytanie:
    Dwie kosiary mnie interesuja, podam cechy które je wyrózniaja a które sa dla
    mnie istotne.

    Cechy wspólne:
    - napęd tylny,
    - silnik taki sam,
    - kosz taki sam,
    - gwarancja 5 lat

    1.
    http://www.mojahonda.pl/urzadzenia-do-ogrodu/kosiark
    i-honda/kosiarki-seria-super-komfort-honda/kosiarki-
    hrx-537c-vye-honda
    - cena - ok 3100
    - nowa - produkowan obecnie
    - ma bajery w stylu ustalanie predkosci płynne
    - wysokosc ciecia ustawia sie jedna przekładnią
    - przednie koła sa nieruchome - gorsze manewrowanie

    2. http://www.sklepwojcik.pl/?p=750
    juz nieprodukowana, ale mozna kupic jeszcze nowe modele.
    - cena - ok 2200
    - ma inaczej zbudowane przednie koła, są jak w wózku dla dzieci, łatwiej
    manewrować i wjeżdzać pod krzak, drzewko, zakręcać itp (eliminuje wade
    tylnego napędu) - duza zaleta, ktora nie jest stosowana w nowych modelach,
    - nie ma tzw mulczowania (siekania trawy tak ze nie trzeba jej zbierac,
    chodzi o nawożenie trwanika, jednak problemem dla mnie nie jest wyrzucanie
    trway bo mam duzy kompost)
    - wysokosc ciecia ustawiana na kazdym kole

    Ktora byscie polecili wybrać?
    A może polecilibyscie coś jeszcze innego?

    pzdr
    mariusz

  • 2. Data: 2010-06-02 11:58:50
    Temat: Re: jaka kosiarka
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 02.06.2010 11:43, Smerf wrote:

    > - ma inaczej zbudowane przednie koła, są jak w wózku dla dzieci, łatwiej
    > manewrować i wjeżdzać pod krzak, drzewko, zakręcać itp (eliminuje wade
    > tylnego napędu) - duza zaleta, ktora nie jest stosowana w nowych modelach,

    skoro w nowych modelach tego nie stosują to może nie do końca jest to
    takie cacy? Kolejny element który może się psuć.
    Poza tym, jako że niedawno przechodziłem okres "wózkowy" z małymi
    dziećmi, takie koła skrętne z przodu nie były zbyt dobrym rozwiązaniem,
    może po płaskim asfalcie tak, ale po terenie jakim jest trawnik raczej
    miło się nie jeździło, koła często stawały sztorcem na najmniejszych
    nierównościach - ja zawsze je blokowałem w pozycji na wprost.

    > - wysokosc ciecia ustawiana na kazdym kole

    Jak często będziesz zmieniał wysokość koszenia? ja w swojej kosiarce raz
    ustawiłem i zapomniałem że istnieje regulacja - więc to z kolei nie jest
    wadą, choć zależy od zróżnicowania terenu, jak masz kawałek trawnika
    dywanowego i kawałek łąki to pewnie trzeba by zawieszenie modyfikować
    często.

  • 3. Data: 2010-06-02 18:56:13
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > archiwmum. zadam proste pytanie:
    > Dwie kosiary mnie interesuja, podam cechy które je wyrózniaja a które sa

    Podjechać do sklepu i organoleptycznie spróbować jak sie prowadzi. Te kółka
    przednie skrętne mogą nie zdawać egzaminu w trawie.

  • 4. Data: 2010-06-02 23:39:19
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    wiadomości news:hu69gh$dnk$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Podjechać do sklepu i organoleptycznie spróbować jak sie prowadzi. Te
    > kółka przednie skrętne mogą nie zdawać egzaminu w trawie.

    Moim zdaniem nie zdadza napewno w nierownym terenie. Obracanie kosiarki bez
    skretnych kolek to tylko nacisniecie raczki w celu uniesienia przednich
    kolek i po klopocie. Moim skromnym zdaniem koszenie pod galeziami ta
    kosiarka bedzie mniej wygodne, bo mocowanie kolek przednich skutecznie to
    ograniczy. Prawde mowiac gdyby nie cena to w ogole nie bralbym jej pod
    uwage. Co do mulczowania - mielenia trawy, to zwyczajna sciema. Nie po to
    zaleca sie areatory i wertykulatory zeby raz zakwaszac ziemie, dwa filcowac
    trawnik.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-06-03 06:43:18
    Od: mayky <m...@c...pl>

    W dniu 2010-06-02 11:43, Smerf pisze:
    > heja,

    Witam

    Ja przerabiam temat od okolo miesiaca
    mam do koszenia 4,5 tysiaca ......
    Wybierałem między dwoma największymi modelami Hondy i HusQvarna
    Tej drugiej powiedziano mi ze nie ma do dostania w PL
    zdecydowałem się właśnie na Hondę - byłem , macałem w salonie Hondy
    I powinno być OK - piszę powinno bo jeszcze jej nie mam fizycznie ,
    ale w ostatnią sobotę kosiłem mniejsza siostrą i było super ...

> [...]
    > - cena - ok 3100
    > - nowa - produkowan obecnie
    > - ma bajery w stylu ustalanie predkosci płynne

    To nie jest bayer - właśnie dzieki temu łatwiej jest kierować "na
    zakretach" czyli wokól skalniaków , rabat itd ......

    > - wysokosc ciecia ustawia sie jedna przekładnią
    > - przednie koła sa nieruchome - gorsze manewrowanie

    juz Ci napisali , to może być gehenna ...

    > Ktora byscie polecili wybrać?
    > A może polecilibyscie coś jeszcze innego?

    VYE ma jeszcze jedna bardzo dobrą funkcje o której nie napisałeś
    HONDA ROTOSTOP - moim zdaniem przydatna .

    Tyle z mojej strony

    Mayky

  • 6. Data: 2010-06-03 13:34:03
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > uwage. Co do mulczowania - mielenia trawy, to zwyczajna sciema. Nie po to
    > zaleca sie areatory i wertykulatory zeby raz zakwaszac ziemie, dwa
    > filcowac trawnik.

    Tu się niezgodzę. Rozdrabnianie doskonale mi się to sprawdzało np. przed
    ogrodzeniem a było tego z 70m2. Przez 10 lat nigdy nie zbierałem tam trawy.
    Trawa rosła normalnie, filcu nie było a i tego trawnika nie trzeba było
    zasilać jakimiś nawozami.

    Sam mam Stigę, prosty model bez bajerów. Służy mi nieprzerwanie od tych 10
    lat a do koszenia było około 700m2 a teraz po przeprowadzce bedzie około
    500.

  • 7. Data: 2010-06-03 17:16:34
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Cze, 11:43, "Smerf" <s...@o...pl> wrote:

    > Ktora byscie polecili wybra ?
    > A mo e polecilibyscie co jeszcze innego?

    Ja kupilem ALKO 470BRV, o taka:

    http://www.allegro.pl/item1065600216_kosiarka_spalin
    owa_al_ko_silver_470brv_5km_hit.html

    4w1 (wyrzut boczny, tylny, do kosza, mulczowanie)
    regulacja wysokosci jedna wajha
    regulacja predkosci napedu (na tylne - duze kola)
    kola lozyskowane
    duzy kosz (70l)

    W miare "lekka" jak na tyle bajerow i wielkosc (36kg)

    No i silnik B&S - IMHO lepsza opcja od Hondy z uwagi na wieksza
    dostepnosc czesci i ich cene. Jakosc, awaryjnosc, latwosc odpalania
    etc - ta sama. Moja pali za kazdym razem od pierwszego
    "szarpniecia" :)

    Polecam ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2010-06-03 18:43:58
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

> [...]
    > ogrodzeniem a było tego z 70m2. Przez 10 lat nigdy nie zbierałem tam
    > trawy. Trawa rosła normalnie, filcu nie było a i tego trawnika nie trzeba

    Sa trawniki i trawniki, tu trawa i tu trawa. Opinia nie jest moja a
    opisywane sposoby pielegnacji trawnikow w pismach dla dzialkowcow. Jak
    patrze na trawnik koszony kosiarka bez kosza i trawnik koszony z koszem to z
    calym szacunkiem, ale roznice widze.

    > Sam mam Stigę, prosty model bez bajerów. Służy mi nieprzerwanie od tych 10
    > lat a do koszenia było około 700m2 a teraz po przeprowadzce bedzie około
    > 500.

    Od trzech lat mam prostego Vikinga z silnikiem 3,5 KM i do moich jak narazie
    500 m^2 z powodzeniem wystarczy. Gdzie indziej mam innego Vikinga MB 3R z
    silnikiem 6 KM do koszenia bez kosza i niestety nie polecam silnika Brigs
    and Stratton w tej wersji.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-06-03 18:51:21
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > dostepnosc czesci i ich cene. Jakosc, awaryjnosc, latwosc odpalania
    > etc - ta sama. Moja pali za kazdym razem od pierwszego

    Sprawdz jak od spodu wyglada wal w Hondzie i w Brigsie. Brigs przy tych
    mocach to moim zdaniem porazka. Wal prostowalem juz trzy razy za to 3,5 KM
    chodzil bez przerwy ponad 10 lat, wtedy to byly super silniki. Drugi raz
    tego bym nie kupil i zdecydowanie lepiej wypadaja silniki Hondy zreszta
    gornozaworowe.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-06-04 05:00:45
    Od: mayky <m...@c...pl>

    [ciach]

> [...]
    > dostepnosc czesci i ich cene. Jakosc, awaryjnosc, latwosc odpalania
    > etc - ta sama. Moja pali za kazdym razem od pierwszego

    Tez zastanawiałem się na częściami i serwisem bo ktoś mi to zasugerował
    i się zdziwiłem bo np w Tworogu ( koło t. Gór) w salonie Husqvarny
    dostanie się tak samo Hondę z serwisem , a np. w salonie Hondy w Zabrzu
    - serwisują silniki Brigsa .
    Oczywiście pozostaje pytanie gdzie kolega mieszka - może faktycznie u
    niego do serwisów daleko

    > Polecam ;)
    > pozdr.

    pozdro